9Lives

Pohjoisen matkailusesonkia vauhdittaa koronatestauspisteiden avautuminen lentokentille

Suomalainen ambulanssi- ja koronatestausyhtiö 9Lives avaa koronatestauspisteet kaikille Pohjois-Suomen lentokentille. Testauspisteet palvelevat koko pohjoisen turistisesongin ajan tarvittaessa aina huhtikuulle saakka.

9Lives avaa loka-marraskuussa koronatestauspisteet Oulun, Rovaniemen, Kuusamon, Kittilän ja Ivalon lentokentille. Näillä kentillä ei ole vielä ollut koronatestauspisteitä.

”Pääasiallisesti tulemme palvelemaan matkustajia, jotka tarvitsevat testituloksen poistuessaan Suomesta. Toki teemme testejä kaikille matkustajille ja muillekin halukkaille. Testauspisteemme sijaitsevat heti lentokenttien ulkopuolelle, eli prosessi on tehty mahdollisimman helpoksi matkaajille: he voivat tehdä testin ennen siirtymistä kentän sisätiloihin”, Peter Söderlund, 9Lives Group Oy:n liiketoimintajohtaja kertoo.

9Lives tarjoaa antigeenitestejä, jotka antavat tuloksen noin puolessa tunnissa sekä PCR-testejä, joiden tuloksissa menee noin vuorokausi.

Matkanjärjestäjien kanssa tehtävä yhteistyö nopeuttaa prosessia

Pohjois-Suomeen odotetaan noin 200 000 matkailijaa nyt alkavana matkailusesonkina. Visit Rovaniemen toimitusjohtajan Sanna Kärkkäisen mukaan koronatestaukseen liittyvien tiedustelujen määrä on kasvanut räjähdysmäisesti.

”Joulumatka Lappiin on monen unelma ja matkan arvo tuntuu nyt pandemiaa voittavassa ajassa vaan korostuvan. Loman aikana tapahtuvan koronatestaamisen tulisi olla asiakkaalle vaivaton toimenpide. 9Livesin ansiosta koronatestin voikin ottaa vaivattomasti esimerkiksi hotellin aamiaistarjoilun yhteydessä tai lentoasemalle saavuttaessa. Paluumatkalle lähtevän asiakkaan testaustoiminnan osalta tärkeintä on testituloksen saaminen oikea-aikaisesti paluulentoon nähden – tähänkin koemme saaneemme hyviä ratkaisuja 9Livesin toimesta”, kommentoi Kärkkäinen.

9Lives tekee yhteistyötä suoraan myös matkanjärjestäjien kanssa, sillä iso osa ulkomailta tulevista matkailijoista matkustaa ryhmän mukana. Yritys tarjoaa isoille ryhmille koronatestausta Lapin hotelleissa pystyttämällä väliaikaisen testauspisteen esimerkiksi hotellin neuvottelutilaan.

”Annamme mielellämme ryhmille tarjouksia tästä toimintamallista. Tietääksemme kukaan muu toimija ei tarjoa tässä mittakaavassa ja tällä tavalla koronatestausta matkailijoille. Kapasiteettimme riittää hyvin vaikka koko Pohjois-Suomeen odotetun matkailijamäärän testaamiseen. Pyrimme siihen, että jokainen voi nauttia matkasta ilman, että koronatestauksesta tulee ylimääräinen taakka lomaan”, Söderlund toteaa.

Lisätietoja:
Peter Söderlund
Liiketoimintajohtaja, 9Lives Group
peter.soderlund@9lives.fi

Piritta Jomppanen,
Palveluvastaava, 9Lives Oy
piritta.jomppanen@9lives.fi

9Lives
Kutomotie 2

9Lives Oy

9Lives on suomalainen sosiaali- ja terveydenhoitoalan palveluihin erikoistunut yritys, joka palvelee kuntia, kuntayhtymiä, terveydenhuollon organisaatioita, sairaanhoitopiirejä sekä yksittäisiä ihmisiä. 50 ambulanssiamme ja yli 800 hengen henkilöstömme ovat asiakkaiden ja potilaiden käytössä ympäri vuorokauden. Hoidamme vuosittain lähes 100 000 sairaankuljetustehtävää.