Pohjoismaiden suurin vaikuttajatapahtuma Tubecon laajentuu Tampereelle – Tubecon Games Tampere-taloon elokuussa!

Pohjoismaiden suurin vaikuttajatapahtuma Tubecon laajentuu Tampereelle. Suomen suosituimmat tubettajat sekä vaikuttajat ja heidän yleisönsä kokoava tuhansien osallistujien festivaali on järjestetty aiemmin Helsingissä. Elokuussa tapahtuma valtaa Tampere-talon täysin uudenlaisen Tubecon Games -megatapahtuman kera.

Tubecon 2019 © Tubeconin kuva-arkisto

Tubecon Games pidetään Tampere-talossa 20.–21. elokuuta. Tapahtuma sukeltaa viihteellisen pelaamisen maailmaan ja tarjoaa mahdollisuuden osallistua pelihaasteisiin ja turnauksiin sekä seurata omien suosikkien pelaamista ja tutustua uusimpiin peleihin ja trendeihin. Tubecon Games kattaa koko pelaamisen genren PC-pelaamisesta konsoli- ja mobiilipelaamiseen.

– Pelaaminen on nykyajan megailmiö, joka saa nyt viimein oman uniikin viihteellisen tapahtumansa. Tubecon Games yhdistää parhaat palat jo legendaarisesta Tubeconista sekä pelimaailmasta. Tällaista rentoa ja kaikille sopivaa pelitapahtumaa on odotettu ja pyydetty, ja nyt se on vihdoin totta, toteaa Tubeconin toimitusjohtaja Jan Grehn.

Tubecon Gamesiin osallistuu muun muassa suuri joukko alan vaikuttajia ja maamme suositumpia tubettajia, kuten Herbalisti, NikojaSanttu, MrJallu101, Jennysvoices, Mikirotta, Nedde, Namikolinx, Boheemi, ZoneVD ja Jaakko Parkkali.

Tubecon Games -tapahtumassa on luvassa muun muassa Suomen suurin PlayerUnknown’sBattlegrounds -turnaus, jossa tuhat pelaajaa pääsee kokeilemaan taitojaan. Lisäksi halukkaat voivat mm. haastaa ZoneVD:n Speedrun-maailmanennätyksen.

Yleisöllä on mahdollisuus päästä tapaamaan suosikkivaikuttajiaan ja esportspelaajia Meet & Greet -loungessa. Tapahtumaan ovat tervetulleita kaiken ikäiset tubettamisesta ja pelaamisesta kiinnostuneet. Tietyille alueille pääsevät kuitenkin vain 16 vuotta täyttäneet. Lisäksi ravintola-alueelle on pääsy vain 18 vuotta täyttäneillä.

– Tubecon Games on osoitus Pirkanmaan vetovoimasta näin Euroopan kulttuuripääkaupunkihankkeen hakuvuonna. Olemme iloisia päästessämme kutsumaan nuoret ja peliharrastajat Tampere-taloon eri puolilta Suomea, kommentoi Tampere-talon liiketoimintajohtaja Mika Nevalainen.

Tapahtuman ennakkoliput ovat jo myynnissä Lippupisteessä ja Tiketissä.

Tubeconin nettisivut

Tubeconin lehdistökuvat

Tampere-talon lehdistökuvat

Tubecon 2019 © Tubeconin kuva-arkisto

Tampere-talo Oy on perustettu 1987 ja ovet avattiin yleisölle 1990. Se on Tampereen kaupungin omistama osakeyhtiö. Talossa on vieraillut jo lähes 10 miljoonaa kävijää. Yhtiön toimitusjohtaja on Paulina Ahokas ja työntekijöitä on 69. Hallituksen puheenjohtaja on Martti Silvennoinen.

Talossa toimivat lisäksi täysimittainen sinfoniaorkesteri Tampere Filharmonia, à la carte ravintola Tuhto ja maailman ainoa Muumimuseo. Talon yhteydessä palvelee Suomen ensimmäinen Courtyard by Marriott -hotelli.

Tampere Chamber Music toteutetaan kotimaisin voimin kesäkuussa – festivaalin ohjelmistoa striimataan ja äänitetään, osa konserteista siirtyy syksyyn29.4.2021 12:04:10 EEST | Tiedote

Kamarimusiikkia, tanssia ja tiedettä tarjoava Tampere Chamber Music -festivaali järjestetään 2.–5.6.2021 kotimaisin voimin striimi- ja äänitefestivaalina. Festivaalin teemana tänä vuonna on Matkalla muutoksessa – viisi elementtiä. Pääosin Tampere-talossa järjestettävä festivaali tarjoaa kuulijoilleen keinoja ammentaa hyvinvointia musiikista. Striimilippujen lisäksi tapahtumiin on myynnissä erittäin pieni erä tavallisia konserttilippuja. Tampere Chamber Musicin konsertti- ja striimiliput ovat nyt myynnissä.

Tampere-talon kesänäyttelyt on julkaistu – Keith Haring, Ilpo Musto sekä Teemu Keisteri ja Nikolo Kerimov esittelevät pop-taiteen monia puolia22.4.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Tampere-talo on julkaissut kolme taidenäyttelyä kesälle. Näyttelyissä nähdään katutaiteen kehittäjä Keith Haringin, valokuvaajalegenda Ilpo Muston sekä kotimaisen modernin taiteen nousevan kaksikon Teemu Keisterin ja Nikolo Kerimovin töitä. Näyttelyiden teemat tukevat luontevasti toisiaan ja esittelevät populaaritaiteen monia puolia. Kaikki näyttelyt avautuvat Tampere-talossa 22. kesäkuuta.

Kulttuuri- ja kongressikeskus sekä tapahtumayhtiö Tampere-talo Oy ja Akun Tehtaan tapahtumateknisen palvelun yhtiö Oy Aku’s Factory Ltd. ovat 13. huhtikuuta solmineet liiketoimintakaupan, jonka avulla yhtiöt tiivistävät yhteistyötään rakentaakseen Pirkanmaalle entistäkin kilpailukykyisemmän tapahtuma-alan toimijan. Liiketoimintakaupassa Tampere-talon tekninen palvelu ja osa teknisestä kalustosta siirtyvät Akun Tehtaalle 1. syyskuuta alkaen ja Tampere-talosta tulee Oy Aku’s Factory Ltd:n osakas. Strateginen kumppanuus vahvistaa entisestään pirkanmaalaista osaamista sekä Tampereen vetovoimaisuutta tapahtumakaupunkina.

Mozartin Taikahuilu Tampereen Oopperassa 202224.3.2021 07:00:00 EET | Tiedote

Tampereen Oopperan vuoden 2022 oopperatuotantona nähdään klassikkoteos, Mozartin Taikahuilu. Näyttämölle palaa vuonna 2011 ensi-iltansa Tampere-talossa saanut ooppera uudella roolituksella. Kyseessä on yksi Tampereen Oopperan 75-vuotisen historian rakastetuimmista ja suosituimmista teoksista. Vuoden 2022 teos sijoittuu 1930-luvun Las Vegasiin. Taikahuilun ensi-ilta on 2.3.2022. Päätehtävissä loistavat sopraano Tuuli Takala ja tenori Tuomas Katajala, oopperan ohjaa Tuomas Parkkinen. Esityksiä on kaikkiaan kuusi.

Lumikuningatar-jääshow hakee esityksiin kymmeniä taitoluistelijoita ja jääkiekkoilijoita avoimella haulla11.3.2021 13:00:00 EET | Tiedote

H. C. Andersenin rakastettu Lumikuningatar-tarina tuodaan ensimmäistä kertaa jäälle Suomessa suurtuotantona 1.-3.1.2022. Kaikkien aikojen suurin kotimainen jäätuotanto nähdään Tampereella joulukuussa 2021 avautuvalla Uros Live -areenalla. Mukana ovat taitoluistelijat Kiira Korpi, Laura Lepistö, Susanna Rahkamo, Petri Kokko, Mila Kajas ja muodostelmaluistelujoukkue Marigold IceUnity sekä jääkiekkoilijat Niklas Hagman, Marko Anttila, Jenni Hiirikoski ja Pekka Saravo. Tuotantoon haetaan nyt avoimella haulla mukaan taitoluistelijoita ja jääkiekkoilijoita sekä kotimaan esityksiin että mahdolliselle kansainväliselle kiertueelle. Haku on käynnissä maaliskuun ajan ja mahdolliset koe-esiintymiset ovat huhtikuussa.