Pohjola Rakennus Oy Infra toteuttaa urakan Espoon Kummelivuoressa

27.6.2017 09:30 | Pohjola Rakennus Group PRG Oy

Pohjola Rakennus Oy Infra ja Espoon kaupunki allekirjoittivat torstaina 22.6.2017 urakkasopimuksen Espoon Kummelivuoren kiertoliittymän ja ympäröivien katujen rakentamisesta. Urakkasumma on noin 4,3 miljoonaa euroa.

Espoon kaupungin tilaamassa hankkeessa Pohjola Rakennus Oy Infra toteuttaa Kummelivuoreen kiertoliittymän ja ympäröivien katujen saneerauksen. Lisäksi rakennetaan noin 400 metriä meluseinää ja teräsrakenteinen silta kevyen liikenteen käyttöön. Työt Kummelivuoressa aloitetaan heinäkuun aikana ja urakan on määrä valmistua loppusyksyllä 2018.

Itäisessä Helsingissä Pohjola Rakennus Oy Infralla on käynnissä hanke Naulakalliossa. Helsingin kaupungin tilaamassa, noin 6,1 miljoonan euron urakassa työstetään Naulakallion alueen katuja ja vesihuoltoa. Lisäksi hankkeeseen kuuluu Tankovainion alueen esirakentaminen. Työt alueella on aloitettu huhtikuussa. Urakan on määrä valmistua kesällä 2018.

”Olemme tyytyväisiä saadessamme toteuttaa hankkeita, joilla on merkitystä alueiden hyvinvoinnille ja infrastruktuurille. Pohjola Rakennus Oy Infra on onnistunut kasvattamaan toimintaansa tavoitteiden mukaisesti”, sanoo Pohjola Rakennus Oy Infran toimitusjohtaja Kalle Tamminen.

Pohjola Rakennus Oy Infra on perustettu vuonna 2015, ja se on osa Pohjola Rakennus-konsernia.

Pohjola Rakennus Oy Infran liikevaihto oli vuonna 2016 9,4 miljoonaa euroa. Ennuste vuodelle 2017 on noin 17 miljoonaa euroa.

Toimitusjohtaja Kalle Tamminen, Pohjola Rakennus Oy Infra
Sähköposti: pohjola@pohjolarakennus.fi

020 7759 600, pohjola@pohjolarakennus.fihttp://www.pohjolarak.fi

Pohjola Rakennus on projektinjohtomallilla toimiva rakennusliike sekä aluesuunnittelun ja kiinteistökehittämisen asiantunteva kumppani, joka toimii Uudellamaalla, Pirkanmaalla, Hämeessä sekä Keski-, Itä- ja Länsi-Suomessa. Pohjola on rakentanut yli 10 000 kotia, ja olemme suurimpia asuntorakentajia Tampereen, Turun ja Jyväskylän alueella. Tällä hetkellä Pohjola Rakennuksella on yli 2000 asuntoa rakenteilla. Lisäksi toteutamme liike-, tuotanto- ja toimitiloja, infra- ja peruskorjauskohteita sekä Eloisa-konseptimme mukaisia senioritaloja. Konserni työllistää yhteensä noin 2 000 henkilöä, joista omaa henkilökuntaa on noin 200. Kasvatimme vuonna 2016 liikevaihtoa 51 % ja tänä vuonna tavoittelemme 250 miljoonan euron liikevaihtoa. Konsernin tavoitteena on olla johtava asuntorakentaja toiminta-alueillaan.

Pohjola Rakennus nousi suurimmaksi asuntorakentajaksi Pirkanmaalla ja Jyväskylässä3.10.2016 09:45Tiedote

Pohjola Rakennus on noussut asuntorakentamisen markkinajohtajaksi Pirkanmaalla ja Jyväskylässä ja Turussakin rakennusliike on kolmen suurimman joukossa. Pohjola Rakennuksella on tällä hetkellä käynnissä yhteensä yli 1600 asunnon rakentaminen - enemmän kuin yrityksen historiassa koskaan. Tahti ei näytä laantumisen merkkejä, vaan ennen vuodenvaihdetta käynnistyy vielä noin 540 asuntoaloitusta.