Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue Pohde

Pohteen laskujen maksun eteen tehty hartiavoimin töitä, viivästyksiäkin on

Jaa
Laskuihin liittyvä maksuprosessi ja erilaisten käytäntöjen yhtenäistäminen Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueella on ollut valtava projekti. Pohde ja yhteistyökumppanit tekevät edelleen työtä prosessin onnistumiseksi. Pääosin laskujen maksu sujuu jo hyvin, mutta myös palautetta viivästyksistä tulee jonkin verran. Yrittäjiä pyydetään ottamaan yhteyttä Pohteeseen nopeasti, mikäli maksuissa on viivästyksiä.

- Olemme tehneet hartiavoimin töitä, jotta Pohteen laskujen maksu on sujuvaa ja laskut saadaan maksuun ajoissa. Meillä on iso organisaatio, jossa esimerkiksi laskutusosoitteita on runsaasti. Haasteita on ollut esimerkiksi järjestelmien toimivuudessa ja yhteensopivuudessa. Olemmekin pitäneet tiiviisti yhteyttä eri kumppaneihimme, jotta haasteet saadaan ratkaistua, kertoo Pohteen strategia- ja talousjohtaja Anu Vuorinen.

Järjestelmien toimivuuden lisäksi laskujen maksua ja kiertoa järjestelmissä ovat alkuvuodesta haastaneet myös Pohteen sisäinen organisoituminen ja henkilöstövaje esimerkiksi sihteeripalveluissa. Myös Pohteelle laskuja lähettäviä yrittäjiä on ollut tarpeen tiedottaa laskutuksen muutoksista ja käytännöistä.

- Meiltä on lähtenyt yrittäjille tuhansia sähköisiä ja paperisia kirjeitä, joissa olemme ohjeistaneet oikeista laskutusosoitteista ja laskuille tarvittavista tiedoista. Yritysten oma panos asiaan onkin kriittisen tärkeä. Jotta laskut saadaan kiertoon ja maksuun nopeasti, on laskutustietojen tärkeää olla oikein ja laskutettavan sisällön riittävän tarkka, sanoo Anu Vuorinen.

Laskujen maksuprosessi on Pohteella tullut sujuvammaksi alkuvuoden aikana, mutta viivästyksiäkin on ollut. Laskuja lähettävien yritysten yhteydenottoihin on pystytty reagoimaan nopeasti ja mahdolliset epäselvyydet ja maksamatta olevat laskut on saatu liikkeelle tai maksuun valtaosin samana tai seuraavana päivänä.

- Tällä hetkellä laskut kiertävät ja saadaan maksuun kohtuullisen hyvin. Olemme yhdessä kumppanimme Monetran kanssa kiinnittäneet huomiota erityisesti pienten yritysten laskujen kiertoon ja maksamiseen, sillä ne ovat riippuvaisia laskujen maksamisesta ajallaan. Pyydämme yrittäjiä ottamaan meihin nopeasti yhteyttä, jos maksun saanti on viivästynyt. Yhteyttä voit ottaa Monetraan osoitteeseen ostoreskontra.pohde@monetra.fi”, päättää Anu Vuorinen.

Ohjeita yrityksille, jotka lähettävät laskuja Pohteelle:

Ennen laskun lähettämistä varmista, että laskun viitetiedot ovat oikeat. Tiedot tarvitaan, jotta lasku voidaan ohjata oikealle tarkastajalle. Mikäli laskuissa ei ole tarvittavia tietoja, lasku voidaan palauttaa. Oikeat laskutustiedot mahdollistavat laskun oikea-aikaisen maksun.

Laskulla on tärkeää olla:

  • Toimipaikkatunniste (esim. Kalajoen terveyskeskus) tai vaihtoehtoisesti toimitus- tai postiosoite (ensisijaisesti Viitteenne-kentässä)
  • Laskun tarkastajan nimi (ensisijaisesti Viitteenne-kentässä)
  • Vastuuyksikkö (kustannuspaikka)- tai projektitieto (ensisijaisesti Viitteenne-kentässä)
  • Tilausnumero, tilaajan ilmoittama tilausnumero (esim. EFxxxxxxxx). Yksi lasku saa sisältää vain yhden tilausnumeron.
  • Sopimusnumero, jos lasku perustuu tehtyyn sopimukseen

Lisätietoja löydät Pohteen verkkosivuilta:

https://pohde.fi/tietoa-meista/yhteystiedot/laskutustiedot/ 

https://pohde.fi/wp-content/uploads/2023/01/Toimittajakirje_Pohde_22112022_3.pdf 

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue Pohde
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue Pohde
PL 10
90029 POHDE

https://www.pohde.fi

Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue Pohde vastaa yli 415 000 asukkaan hyvinvoinnista, terveydestä ja turvallisuudesta 1.1.2023 alkaen. Työllistämme noin 18 500 sosiaali- ja terveysalan sekä pelastustoimen osaajaa. Yhdessä tarjoamme Pohjois-Pohjanmaan ihmisille tukea elämään ja apua terveyteen tai hätään aiempaa paremmin. Toimimme vaikuttavasti ja uusin tavoin – samalla henkilöstöömme panostaen.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue Pohde

Pohteella Tyrnävän alueen asiakkaiden kuljetuspalvelun tuottaja vaihtuu1.6.2023 09:51:00 EEST | Tiedote

Pohjois-Pohjanmaan Pohteen alueella Tyrnävän alueen kuljetuspalvelun palvelutuottaja vaihtuu 4.6.2023. Matkat tilataan jatkossa suoraan Tyrnävän sopimusautoilta. Matkan tilaus on tehtävä kello 16.00 mennessä edeltävänä päivänä matkan saatavuuden varmistamiseksi. Tilatun matkan muutoksesta tai peruuntumisesta tulee ilmoittaa vähintään tuntia aikaisemmin ennen tilattua lähtöaikaa.

Korjattu tiedote: Pohteen tarkastuslautakunta antaa 36 suositusta hyvinvointialueen toiminnan kehittämiseksi30.5.2023 13:29:40 EEST | Tiedote

Pohteen tarkastuslautakunta on arvioinut hyvinvointialueen toiminnan käynnistymistä, hyvinvointialueen strategiaa, henkilöstön riittävyyttä sekä talouden tilannetta ja taloudellisia lähtökohtia toiminnan käynnistyessä. Toteutettujen arviointien pohjalta tarkastuslautakunta antaa 36 suositusta hyvinvointialueen toiminnan kehittämiseksi. Suositukset liittyvät hyvinvointialueen toimintaan, talouteen ja hallintoon sekä henkilöstöön ja asiakkaisiin.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme