Polaria lämnar nu 10 års garanti!

Från början av oktober är det tio års garanti på alla produkter av varumärket Polaria tillverkade i stål som lämnar Polarias fabrik.

– Vi har tillverkat och sålt badrumsmöbler i stål i snart 50 år. Våra produkter levereras både inom Finland och utomlands. Vi vet att de håller över tid och att de tål både fukt och slitage eftersom de är resultatet av ett långsiktigt utvecklingsarbete, berättar vd:n Timo Karhula.

Därför var det ett naturligt steg för företaget att erbjuda tio års garanti. Våra produkter är hållbara tack vare en perfekt lackerad yta och en nanokeramisk ytbehandling som skyddar stål mot korrosion.

– Vi litar på våra produkter och vi vill också visa det för våra kunder. Sanningen är att väl underhållet stål är ett helt oslagbart material för badrum, ler Timo Karhula.

Polarias produkter är inte bara hållbara utan även lätta och snabba att installera eftersom de alltid levereras färdigmonterade.

Vad handlar det om?

Polarias nya tio års garanti tillämpas på alla produkter av varumärket Polaria som förs ut på marknaden från och med 1 oktober 2019.

• Alla badrumsprodukter av varumärket Polaria tillverkade i stål har tio års garanti.
  • Elkomponenter som ingår i produkter av varumärket Polaria har fem års garanti.
  • På Polarias övriga produktsortiment tillämpas två års garanti.

Garantin gäller då fabrikationsfel eller fel på grund av det använda materialet förekommer i en produkt samt då användaren har följt instruktionerna för underhåll och skötsel. Den fullständiga garantiklausulen finns att läsa på vår adressen https://polaria.fi/Garanti.

Polaria Oy tillverkar och marknadsför badrumsinredning under varumärket Polaria. Etablerat 1970 Polaria Oy är den ledande tillverkaren av badrumsskåp på den finska marknaden. Polarias produkter är tillverkade i pulverlackerat stål med nanokeramisk ytbehandling som ger en utmärkt fuktbeständighet. Produkterna är hållbara och helt återvinningsbara. Fabriken finns i södra Finland och har över 50 medarbetare.

#Feelthesteel

Följ Polaria Oy