POP Pankkikeskus osk

POP Pankki: Sahatavara ja sellu liikkuu, pitkät maksuajat voivat silti haastaa yritysten kassanhallinnan

Jaa

Puunkorjuukalusto sekä puuenergialaitteiden haketus- ja murskausnäytökset ovat FinnMETKO-näyttelyn vahvoja vetonauloja. Näyttelyyn myös osallistuva POP Pankki muistuttaa metsä-, kone- ja logistiikka-alan yrittäjiä kassasta huolehtimisesta neuvoteltaessa esimerkiksi maksuajoista asiakkaiden kanssa.

”Puunkorjuupuolella ja logistiikassa tehdään nyt pitkää päivää. Näkymät ovat kuitenkin epävarmat johtuen koronatilanteen vaikutuksesta esimerkiksi koneiden toimituksiin ja työvoimaan, mutta myös Ukrainan tilanteesta. Kassasta huolehtiminen on yrittäjän tärkeimpiä keinoja pitää yllä kykyä sopeutua muuttuviin tilanteisiin”, sanoo POP Pankki Konneveden toimitusjohtaja Jatta Heikkilä.

”Yrittäjälle maksuajoista neuvotteleminen voi olla tärkeä kilpailuetu tässä markkinatilanteessa. Laskujen muuttamista rahaksi on hyödynnetty Suomessa toistaiseksi yllättävän vähän verrattaen esimerkiksi Keski-Eurooppaan, missä maksuajat voivat olla toki kolmeakin kuukautta. Meillä on tähän kumppanimme Puro Financen kanssa kehitetty kotimainen vaihtoehto Laskuraha. Palvelu on saanut hyvän vastaanoton, sillä yrityksen saamiset on voinut muuttaa rahaksi jopa yhdessä työpäivässä”, sanoo POP Pankkikeskuksen yritysrahoitusasiantuntija Pekka Maskuniitty.

POP Pankin asiantuntijat ovat tavattavissa FinnMetko2022-tapahtumassa jokaisena päivänä osastolla 829.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

Maija Hyötyläinen, viestintäpäällikkö, POP Pankkikeskus, 050 572 9679, maija.hyotylainen@poppankki.fi

Tietoja julkaisijasta

POP Pankkikeskus osk
POP Pankkikeskus osk
Hevosenkenkä 3
02600 Espoo

POP Pankki -ryhmä on yli 800 asiantuntijaa työllistävä suomalainen pankkiryhmä, johon kuuluu 19 POP Pankkia, verkossa toimiva vahinkovakuutusyhtiö Suomen Vahinkovakuutus Oy (POP Vakuutus), POP Pankkien keskusluottolaitos Bonum Pankki Oyj, POP Asuntoluottopankki Oyj ja POP Pankkikeskus osk. POP Pankki -ryhmän visiona on olla pankki, joka parhaiten yhdistää henkilökohtaisen ja digitaalisen palvelun, parhaan asiakastyytyväisyyden sekä nopean päätöksenteon. POP Pankilla on EPSI Ratingin Pankki ja rahoitus 2022 -tutkimuksen mukaan Suomen ja Pohjoismaiden tyytyväisimmät henkilö- ja yritysasiakkaat. 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta POP Pankkikeskus osk

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme