PORI JAZZ KIDS 7.–12.7.2023

17. kerran osana kansainvälistä Pori Jazz -festivaalia järjestettävä Pori Jazz Kids kutsuu koko perheen mukaan musiikillista iloa ja yhdessä tekemisen riemua pulppuavaan tapahtumaan uudella otteella ja uusilla yhteistöillä. Kaikki konsertit, työpajat ja muu ohjelma ovat Pori Jazz Kidsissä pääsymaksuttomia ja esteettömiä.

Pori Jazz Kids 2023 -festivaalin pääyhteistyökumppani on Svenska Kulturfonden i Björneborg (SKiB), jonka tahtotilana on tuoda olemassaoleviin kulttuuritapahtumiin uutta sisältöä ja sitä kautta laajentaa omaa kulttuurituotantoaan ennen oman Kulttuuritalon valmistumista Porin keskustaan.

Keskiviikkona 12.7. on luvassa Pori Jazz Kidsin pääkonserttipäivä Lokkilavalla klo 10–17. Päivän ohjelma toteutetaan kaksikielisesti ja juontajana toimii mm. Putouksesta tuttu Christoffer Strandberg. Lokkilavalla lapsia viihdyttävät Ella-kissa ja Ryhmä Mau, Robin Hund, Professori Bluffo & Sirkustrio feat. Kielo Kärkkäinen, Siina & Taikaradio sekä Flip Flop. Konserttien tauoilla alueella on luvassa monipuolista ohjelmaa koko perheelle, mm. SKiBin puuhapiste, Palmgren-konservatorion marssityöpaja sekä sirkusta ja Suomen Karva-Kaverit.

Pori Jazz Kids -festivaali alkaa jo perjantaina 7.7. jazzleirin ja työpajojen merkeissä. Toista kertaa järjestettävän Jazz Camp for Girlsin tavoitteena on innostaa nuoria tyttöjä jazzmusiikin pariin. Leiri järjestetään 7.–10.7. yhteistyössä Suomen Jazzliiton, Palmgren-konservatorion ja Pori Jazzin kanssa. Ilmoittautuminen pääsymaksuttomalle leirille on käynnissä ja lisätiedot löytyvät Pori Jazzin verkkosivuilta samoin kuin tiedot viikonlopun työpajoista.

Maanantaina 10.7. Puuvillan kauppakeskuksessa on luvassa tyttöjen jazzleirin päätöskonsertti ja Palmgren-konservatorion Young Talent Showcase. Lisäksi kuullaan Nuorten Kuoroliiton laulupäiväleirin loppukonsertti.

Maanantaista 10.7. keskiviikkoon 12.7. Pori Jazz Kids näkyy kaupungin keskustassa porilaislähtöisen katusoiton Suomen mestari Porkka Plaboysin lastenmusiikkiohjelmalla.

Pori Jazz Kidsin tapahtumiin osallistuu vuosittain noin 12 000 kävijää, joista valtaosa käy pääkonsertissa Kirjurinluodon Lokkilavalla. Pikkuväen ikäjakauma on taaperoista pienempiin alakoululaisiin, mukana menossa ovat vanhemmat ja isovanhemmat sekä muu lähipiiri.

PORI JAZZ KIDS 7.–12.7.2023

Pori Jazz Kids, som i år ordnas för den sjuttonde gången i samband med den internationella Pori Jazz -festivalen, välkomnar hela familjen med och bjuder på nytt lyft i form av nya samarbeten. Kids Jazz -evenemanget är ett bubblande jubel av att få göra tillsammans och bjuda på musikens glädje. Alla konserter, workshopar och övrigt program i Pori Jazz Kids är avgiftsfria och tillgängliga.

Huvudsponsorn för årets festival är Svenska Kulturfonden i Björneborg (SKiB), som har en vilja att bidra med nytt innehåll till de existerande kulturevenemangen och på det sättet också utvidga sin egen kulturproduktion innan deras eget Kulturhus står färdigt i Björneborgs centrum.

Festivalens huvudkonsert ordnas vid Lokkilava i Skrivarholmen på onsdag 12.7 kl. 10-17. Dagen är tvåspråkig och leds av fantastiska Christoffer Strandberg, bekant bland annat från tv-programmet Putous. Dagens svenskspråkiga program bjuder Flip Flop och Robin Hund på. Dessutom uppträder Ella-kissa ja Ryhmä Mau, Professori Bluffo & Sirkustrio feat. Kielo Kärkkäinen samt Siina & Taikaradio. Bland annat bjuder SKiB på aktiviteter för barn och dessutom ordnas cirkusaktiviteter, program av Palmgren-konservatoriet samt Suomen Karva-Kaverit.

Pori Jazz Kids kör igång redan på fredagen den 7.7 med ett jazzläger och workshopar. Målet med Jazz Camp for Girls som nu arrangeras för andra gången är att locka med också unga flickor till jazzmusiken. Lägret ordnas den 7–10.7 i samarbete med Suomen Jazzliitto, Palmgren-konservatoriet och Pori Jazz. Man kan som bäst anmäla sig till det avgiftsfria lägret och tilläggsinformation om det finns på Pori Jazz webbplats. Där hittar man också information om veckoslutets workshopar.

Jazzlägret kulminerar i en avslutningskonsert i Puuvilla köpcentrum måndagen den 10.7. I samband med den uppträder också Palmgren-konservatoriets Young Talent Showcase och Nuorten Kuoroliittos sångläger med sin avslutningskonsert.

Pori Jazz Kids syns även i gatubilden av stadens centrum i form av Porkka Playboys som uppträder med sitt barnmusikprogram. Porkka Playboys från Björneborg är finsk mästare inom gatumusik.

Cirka 12 000 besökare deltar i Pori Jazz Kids -evenemangen årligen. Största delen av dem besöker huvudkonserten vid Lokkilava i Skrivarholmen. Åldersfördelningen brukar vara från småbarn till mindre lågstadieelever, och man deltar ofta i större grupper: med är föräldrar, deras föräldrar samt övrig närkrets. Alla är välkomna!

Lisätiedot: Sanna Grönmark, tuottaja, Pori Jazz, 044 363 7066, sanna.gronmark@porijazz.fi

Tilläggsuppgifter: Anna Kyhä-Mantere, kultur- och kommunikationsdirektör, SKiB, tel. 040 742 5199, anna.kyha-mantere@skib.fi

Sanna Grönmark, tuottaja, Pori Jazz, 044 363 7066, sanna.gronmark@porijazz.fi

Anna Kyhä-Mantere, kulttuuri- ja viestintäjohtaja, SKiB, 040 742 5199, anna.kyha-mantere@skib.fi

Pori Jazz 66 ry
Hallituskatu 9 A
28100 Pori

Pori Jazz -festivaalia on vuodesta 1966 lähtien järjestänyt Pori Jazz 66 ry, joka on yleishyödyllinen, voittoa tavoittelematon yhteisö. Yhdistyksen tavoitteena on tukea jazzmusiikin harrastuksen edistämistä ja leviämistä. Merkittävä osa festivaalin ohjelmasta on pääsymaksutonta.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Pori Jazz 66 ry

PORI JAZZ 2024 -JULISTEEN ON SUUNNITELLUT UKRAINALAINEN YEVHENIIA VYNOKUROVA18.10.2023 10:00:00 EEST | Tiedote

Pori Jazz 2024 -julisteen on suunnitellut Ukrainan Kiovasta kotoisin oleva 25-vuotias kuvataiteilija Yevheniia Vynokurova, joka tunnetaan taiteilijanimellä Magistr Magii. Hän asuu tällä hetkellä sotaa paossa Barcelonassa. Naivismista inspiraatiota ammentava Vynokurova pyrkii taiteessaan välittämään vilpittömyyttä ja sielun puhtautta sekä inspiroimaan muita töillään. Hänen kuvituksensa säteilevät taikuutta kutsuen katsojan löytämään oman fantasiamaailmansa. Oman taiteellisen työskentelynsä lisäksi Vynokurova suunnittelee mm. musiikkialbumien kansitaidetta, erilaisia julisteita ja kangaskuoseja, tuottaa animoituja videoita muusikoille ja yhtyeille sekä toimii VJ:nä eri puolilla Eurooppaa. Yevheniia Vynokurova on Instagramissa nimellä magistrmagii. https://instagram.com/magistrmagii Pori Jazzin perinteisiin kuuluu valita uusi juliste joka festivaalivuodelle ja näin toimittu ensimmäisestä kesästä 1966 alkaen. Viime vuosina juliste on tilattu vuorotellen kotimaiselta ja kansainväliseltä tai