Royal Line

Pormestaripari Vapaavuori kastoi helsinkiläisvarustamon uuden risteilyaluksen: ”Haastavat ajat tarvitsevat tällaisia toimia”

Helsingin pormestari Jan Vapaavuoren ja professori Outi Vapaavuoren kummialuksen kastajaiset toteutettiin videokastajaisina, poikkeusaikojen rajoitusten johdosta. Moderni risteilyalus M/S Helsinki aloittaa liikennöinnin kesäkuussa. Investointi uuteen alukseen kesken haastavien aikojen oli rohkea teko 75-vuotiaalta perhevarustamo Royal Linelta.
Professori Outi Vapaavuori ja Helsingin pormestari Jan Vapaavuori saivat oman kummialuksen toukokuussa 2020. Pormestaripari kuvattiin M/S Helsingin edustalla 18.5.2020. Kuva: Petri Mast.

Haastavat ajat ovat saattaneet monen yrityksen jatkon vaakalaudalle. M/S Helsingin kummit Jan ja Outi Vapaavuori kuitenkin uskovat rohkeiden tekojen olevan oikea ratkaisu kriisin selättämiseen.

-Niin tässä kuin kaikissa muissakin kriiseissä kaikkein olennaisinta on positiivinen asenne ja usko tulevaisuuteen, Jan Vapaavuori sanoo.

-Tarvitsemme juuri tämän tyyppisiä signaaleja, että keskellä kriisiä kastetaan uusia risteilyaluksia ja uskotaan yrittäjyyteen. Vain tällä tavalla menemme eteenpäin ja pärjäämme tässäkin kriisissä.

Pormestarin mukaan Helsingin kaupunki pyrkii tukemaan paikallisyrityksiä menestyksekkään ja elinvoimaisen liiketoiminnan pyörittämisessä.

-Kaupungin tehtävä on ennen kaikkea luoda edellytyksiä, että tämä on houkutteleva ja elinvoimainen kaupunki, ihmiset voivat täällä hyvin ja turistit haluavat tänne tulla, Jan Vapaavuori sanoo.

-Kaupunki on parhaillaan rakentamassa merellistä strategiaa, jonka tehtävänä on nimenomaan tehdä meri tutummaksi jopa meille helsinkiläisille. Parantaa yhteyksiä lähisaaristoon, parantaa saariston infraa, ja sitä kautta saada ihmiset nauttimaan ja iloitsemaan merellisestä Helsingistä entistä paremmin.

M/S Helsingin kastajaiset toteutettiin videotuotantona

Kuvaukset järjestettiin aluksen kotisatamassa Helsingin Kauppatorilla 18.5.2020. Professori Outi Vapaavuori sai kunnian suorittaa kasteen kastesanoineen.

-Kummialus näyttää erityisen hienolta, olen kovin ylpeä kummilapsestani! professori Vapaavuori iloitsee.

-Vaikken ole varsinaisesti meri-ihminen, tunnen suurta kunnioitusta merta kohtaan. Vedellä on ihan äärettömän iso merkitys minulle, enkä voisi kuvitella asuvani paikkakunnalla, joka ei olisi veden äärellä, Outi Vapaavuori jatkaa.

Kummit toivovat pääsevänsä risteilemään M/S Helsingin kyydissä myöhemmin kesällä. Pormestari uskoo kotimaan matkailun kasvavan voimakkaasti näinä poikkeusaikoina.

-Uskon, että Helsinki tulee olemaan houkutteleva matkakohde monelle suomalaiselle. Ja vaikka toki merta on monessa muussakin paikassa, niin ei ole tällaista saaristoa tai risteilytarjontaa, johon voisi oikeasti käydä tutustumassa, Jan Vapaavuori sanoo.

-Tämä on aivan huima saaristo, joka meillä on tässä aivan käden ulottuvilla. Jopa semmoinen, jota helsinkiläisetkään eivät oikein tunne ja tiedosta.

Hallituksen ravintolalinjaukset näkyvät myös M/S Helsingillä

Lounas- ja illallisristeilyjä tarjoava M/S Helsinki kiertää Helsingin saaristoa kesäkuusta alkaen. Viime viikolla linjattujen poikkeusajan ehtojen mukaan ravintolat saavat ottaa sisään puolet tavanomaisesta asiakasmäärästään. Linjaukset näkyvät myös Royal Linen toiminnassa.

-Aluksiamme desinfioidaan aina risteilyjen välissä. Lisäämme ohjeistuksia ja kyltityksiä esimerkiksi käsihygieniasta, ja käsidesiä on pulloissa kaikkien käytettävissä. Joka toinen pöytä on käytettävissä sisätiloissa, toimitusjohtaja Jukka Rautakorpi kertoo.

-Asiakkaiden ja henkilökunnan turvallisuus on meille ensiarvoisen tärkeää. M/S Helsingin ja muidenkin risteilyalustemme osalta toimimme hallituksen ohjeiden mukaisesti.

Perheyritys Royal Line juhlii 75-vuotisjuhlavuottaan uudella M/S Helsinki -aluksella. Avajaisristeily järjestetään kesällä 2020.

Katso M/S Helsingin videokastajaiset täältä tai tiedotteen liitteistä.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Katso M/S Helsingin videokastajaiset täältäSiirry videokanavalle

Lisätietoja:

Jukka Rautakorpi
Royal Line Oy
jukka.rautakorpi@royalline.fi

Kuvat

Lataa
Royal Linen toimitusjohtaja Jukka Rautakorpi valmistelee kuohupulloa uuden risteilyaluksen M/S Helsingin kastehetkeä varten 18.5.2020. Kuva: Petri Mast.
Lataa
M/S Helsingin kastekummi professori Outi Vapaavuori johdattaa kastajaisseurueen uuteen kummialukseensa 18.5.2020. Kuva: Petri Mast.
Lataa
Helsingin pormestari Jan Vapaavuori ja puolisonsa professori Outi Vapaavuori kävelivät Kauppatorin poikki kohti kummialuksensa M/S Helsingin kastehetkeä 18.5.2020. Kuva: Petri Mast.
Lataa
M/S Helsinki aloittaa liikennöinnin kesäkuussa 2020. Kuva: Royal Line.
Lataa
M/S Helsinki aloittaa liikennöinnin kesäkuussa 2020. Kuva: Royal Line.
M/S Helsinki -logo
Royal Line 75 vuotta
Royal Line 75-juhlavuosilogo
RoyalLine.fi-logo
Royal Line -logo rgb

Royal Line
Pohjoisranta 4

0207 118 333http://www.royalline.fi

Royal Line Oy

Vuonna 1945 perustettu J. Rautakorpi Oy muutti nimensä Royal Line Oy:ksi vuonna 1986. Yrityksellä on seitsemän alusta. Royal Line tekee tilaus-, sightseeing-, lounas- ja illallisristeilyjä Helsingissä ja Espoossa sekä opastettuja jokiristeilyjä Porvoossa. Yritys työllistää 60 työntekijää kesäkaudessa. Royal Line Oy:n liikevaihto on 2,6M€. Sisaryritys City Tour Oy:n Hop On Hop Off -avobussikiertoajelut tehdään 15 bussilla. Yritys työllistää 40 työntekijää kesäkaudessa. City Tour Oy:n liikevaihto on 2,2M€.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Royal Line