Posti Messaging Oy valittu Suomi.fi-viestien tulostus-, kuoritus- ja jakelupalvelun toimittajaksi
Tulostus-, kuoritus- ja jakelupalvelun myötä viestien (kuten päätökset, tiedonannot, ym. asiakirjat) lähettäminen on Suomi.fi-viestejä käyttäville organisaatioille mahdollisimman yksinkertaista. Organisaatioiden ei tarvitse enää erikseen kilpailuttaa paperipostitusta eikä hallinnoida erillistä postituspalvelua. Kun organisaatio käyttää Suomi.fi-viestejä, viestien lähetys kansalaisille ja yrityksille hoituu tulostus-, kuoritus- ja jakelupalvelun kautta helposti yhdellä kerralla huolimatta siitä, käyttääkö vastaanottaja Suomi.fi-viestejä vai haluaako tämä viestit paperipostina.
”Lähdemme nyt Posti Messaging Oy:n kanssa pystyttämään palvelua asiakkaittemme käyttöön. Tavoitteena on, että Suomi.fi-viestejä käyttävät julkisen hallinnon organisaatiot voisivat ottaa tulostus-, kuoritus- ja jakelupalvelun käyttöönsä loka-marraskuussa 2020. Organisaatioiden liittäminen uuteen palveluun voidaan aloittaa tämänhetkisen arvion mukaan ennen palvelun käyttöönottoa syksyllä 2020”, arvioi kehityspäällikkö Maria Juka-Lahdenperä Digi- ja väestötietovirastosta.
”Digi- ja väestötietovirasto on erittäin tärkeä asiakkuus Posti Messaging Oy:lle. Haluamme panostaa saumattomaan yhteistyöhön organisaatioidemme välillä tuottaaksemme ensiluokkaista tulostus- kuoritus- ja jakelupalvelua Suomi.fi-viestit -palvelun kautta koko Suomen julkiselle sektorille”, sanoo johtaja Nina Hedberg Posti Messaging Oy:stä. ”Suomen laadukkain tulostustuotanto varmistaa viestin perillemenon paperisena niissä tapauksissa, että vastaanottaja ei ole vielä ottanut käyttöönsä sähköistä asiointikanavaa” hän jatkaa.
Ketkä voivat käyttää palvelua?
Suomi.fi-viestien tulostus-, kuoritus- ja jakelupalvelua voi käyttää vain niiden viestien tulostukseen, kuoritukseen ja jakeluun, jotka julkisen hallinnon organisaatio on lähettänyt Suomi.fi-viesteihin. Muihin tulostus-, kuoritus- ja jakelupalveluihin liittyvissä tarpeissa käyttäjäorganisaatioiden on itse järjestettävä vastaavat palvelut tai niiden osat.
Jos Suomi.fi-viestejä käyttävä organisaatio on jo aiemmin itse kilpailuttanut käyttöönsä vastaavan palvelun, on myös mahdollista liittää tämä organisaation kilpailuttama toimittaja Viestit-palvelun tulostus-, kuoritus- ja jakelutoimittajaksi mukaan nyt kilpailutetun palvelun rinnalle. Suosittelemme ottamaan tällaisissa tilanteissa yhteyttä Digi- ja väestötietovirastoon osoitteeseen viestit-kayttoonotot[at]dvv.fi.
Digi- ja väestötietovirasto julkaisee tarkemman tiedotteen palvelun käyttöönoton aikataulusta myöhemmin lokakuussa 2020.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Kilpailutukseen liittyvät kysymykset:
Digi- ja väestötietovirasto
Erityisasiantuntija Juha Kontkanen, p. 0295 535 063
Erityisasiantuntija Pirre Korhonen, p. 0295 535 004
Sähköpostit muotoa: etunimi.sukunimi[at]dvv.fi
Posti Messaging Oy
Posti MediaDesk, p. 020 452 3366, viestinta[at]posti.com
Head of Document Management Nina Hedberg, p. 050 348 0306, nina.hedberg[at]posti.com
Palvelun käyttöönottoon liittyvät kysymykset:
viestit-kayttoonotot[at]dvv.fi
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Digi- ja väestötietovirasto
Digi- ja väestötietovirasto edistää yhteiskunnan digitalisaatiota, turvaa tietojen saatavuutta ja tarjoaa palveluja asiakkaiden elämäntapahtumiin.
Digi- ja väestötietovirasto huolehtii yhteiskunnan perustana olevan väestötietojärjestelmän ylläpidosta ja yhteiskunnan digitalisaatiosta. Viraston tehtäviä ovat mm. siviilivihkimiset, nimen- ja osoitteenmuutokset, holhous- ja edunvalvonta-asiat, väestötietojärjestelmän ylläpito, sähköisen identiteetin ratkaisujen kehittäminen sekä keskitettyjen sähköisen asioinnin tukipalvelujen kehittäminen ja ylläpito. Tällaisia sähköisen asioinnin tukipalveluja ovat mm. Suomi.fi-verkkopalvelu, sähköiset viranomaisviestit (Suomi.fi-viestit) sekä valtuuttaminen toisen puolesta asiointiin (Suomi.fi-valtuudet). Virasto myös vastaa kansallisen palveluarkkitehtuurin toteutuksesta.
Vuonna 2020 perustettu Digi- ja väestötietovirasto toimii valtiovarainministeriön hallinnonalalla. Virasto syntyi, kun Väestörekisterikeskus ja maistraatit yhdistyivät 1.1.2020.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Digi- ja väestötietovirasto
Uppdateringen av befolkningsdatasystemet syns i Finlands folkmängd i övermorgon18.11.2025 07:03:00 EET | Pressmeddelande
I befolkningsdatasystemet görs en uppdateringskörning den 19 november 2025 som påverkar informationen om Finlands folkmängd. Uppgiften om folkmängden syns på Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas webbsida samt på ljustavlan på taket till Helsingfors serviceställe från och med den 20 november 2025. I samband med den årliga uppdateringen raderas hemkommunen av sådana personer vars bostadsort har varit okänd i över två år. Denna ändring gäller ungefär 2 250 personer, som också lämnar Finlands folkmängd.
Väestötietojärjestelmän päivitys näkyy Suomen väkiluvussa ylihuomenna18.11.2025 07:03:00 EET | Tiedote
Väestötietojärjestelmässä tehdään 19.11.2025 päivitysajo, joka vaikuttaa Suomen väkilukutietoon. Tieto väkiluvusta näkyy Digi- ja väestötietoviraston verkkosivuilla sekä Helsingin palvelupaikan katolla olevassa valotaulussa 20.11.2025 alkaen. Vuosittain tehtävän päivityksen yhteydessä poistetaan kotikunta sellaisilta henkilöiltä, joiden asuinpaikka on ollut yli kaksi vuotta tietymättömissä. Tämä muutos koskee noin 2250 henkilöä, jotka poistuvat sen tuloksena myös Suomen väkiluvusta.
Population Information System update to be reflected in the population number of Finland the day after tomorrow18.11.2025 07:03:00 EET | Press release
The Population Information System will undergo an update on 19 November 2025 that will affect the data on Finland’s population number. The population number is displayed on the website of the Digital and Population Data Services Agency and a light-up billboard on the roof of the Helsinki service location starting 20 November 2025. The annual update involves removing the municipality of residence of people whose place of residence has been unknown for two years. The change applies to about 2,250 persons who will also be removed from the population number of Finland as a result.
Välfärdsområdena gör det lättare att uträtta ärende digitalt – Man kan ge sin egen förtroendeperson rätt att uträtta ärenden i social- och hälsovårdens digitala tjänster3.11.2025 14:27:50 EET | Pressmeddelande
En del finländare saknar digitala färdigheter eller digitala identifieringsverktyg, vilket gör att de hamnar utanför de digitala tjänsterna som gör vardagen smidigare. Detta har fått åtta välfärdsområden att i samband med besök erbjuda sina invånare möjligheten att ge sin egen förtroendeperson Suomi.fi-fullmakter
Hyvinvointialueilla helpotetaan digiasiointia – Omalle luottohenkilölleen voi antaa oikeuden asioida sosiaali- ja terveydenhuollon digipalveluissa3.11.2025 08:33:38 EET | Tiedote
Osalla suomalaisista ei ole digitaitoja tai digitaalisia tunnistautumisvälineitä, jonka vuoksi he jäävät arkea sujuvoittavien digipalveluiden ulkopuolelle. Tämä on saanut kahdeksan hyvinvointialuetta tarjoamaan asukkailleen mahdollisuutta antaa käyntiasioinnin yhteydessä omalle luottohenkilölleen Suomi.fi-valtuuksia.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme
