Postilakko vaikeuttanut potilaiden tavoittamista
HUSissa ollaan huolestuneita siitä, että jopa kaikkein kiireellisimpiä aikoja jää varaamatta, kun potilaita ei tavoiteta.
”Toivomme, että erityisesti lähetteen saaneet potilaat huomioivat nyt, että ajanvaraus tulee lakon vuoksi puhelimitse. Samoin toivomme, että myös lähettävissä sairaaloissa muistutettaisiin potilaita tästä puhelukäytännöstä”, vetoaa HUSin hallintoylilääkäri Teppo Heikkilä.
Postin arvion mukaan viiveet postin kulussa voivat olla viikkoja. Tämän vuoksi ajanvarauksista soitetaan myös lakon päätyttyä, mikäli ei voida olla varmoja siitä, että potilas saa ajanvarauskirjeen ajoissa.
Ne potilaat, joilla on käytössä Postin OmaPosti-palvelu, voivat lukea potilaskirjeen sieltä sähköisenä myös lakon aikana. Tämä edellyttää sitä, että henkilö on sallinut HUSin tai kaikkien organisaatioiden lähettää postia sähköisessä muodossa.
Tietoja julkaisijasta
HUS Helsingin yliopistollisessa sairaalassa saa vuosittain hoitoa yli puoli miljoonaa potilasta. HUSissa työskentelee 25 000 ammattilaista kaikkien potilaiden parhaaksi. Vastuullamme on 24 jäsenkunnan asukkaiden erikoissairaanhoito. Lisäksi meille on keskitetty valtakunnallisesti useiden harvinaisten ja vaikeiden sairauksien hoito.
HUS on Suomen suurin terveydenhuoltoalan toimija ja maan toiseksi suurin työnantaja. Osaamisemme on kansainvälisesti tunnettua ja tunnustettua. Yliopistollisena sairaalana tutkimme ja kehitämme jatkuvasti hoitomenetelmiämme sekä toimintaamme.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta HUS
Hälsobyn är Årets digitala tjänst 20256.11.2025 17:40:35 EET | Nyheter
Hälsobyn har utsetts till Årets digitala tjänst 2025. Utmärkelsen delas ut till en betydande nationell tjänst som har haft en positiv inverkan på det finländska samhället och medborgarnas liv.
Terveyskylä on Vuoden Digipalvelu 20256.11.2025 17:40:35 EET | Uutinen
Terveyskylä on valittu vuoden 2025 digipalveluksi. Vuoden Digipalvelu -palkinto myönnetään merkittävälle kansalliselle palvelulle, joka on vaikuttanut positiivisesti suomalaiseen yhteiskuntaan ja kansalaisten elämään.
HUS inleder substitutionsbehandling för opioidberoende hos unga – beredskap för behandling redan i höst6.11.2025 08:54:13 EET | Pressmeddelande
Inom HUS ungdomspsykiatri införs substitutionsbehandling för opioidberoende som en ny behandlingsform. Användningen av opioider bland unga har blivit allt vanligare och hälsoriskerna förknippade med det är betydande. Vården grundar sig på nationella rekommendationer som utarbetats i samarbete med sakkunniga vid universitetssjukhusen.
Nuorten opioidikorvaushoito käynnistyy HUSissa – hoitoon valmius jo tänä syksynä6.11.2025 08:54:13 EET | Tiedote
HUSin Nuorisopsykiatriassa otetaan käyttöön uutena hoitomuotona opioidikorvaushoito. Nuorten opioidien käyttö on yleistynyt, ja siihen liittyvät terveysriskit ovat merkittäviä. Hoito perustuu kansalliseen suositukseen, joka on laadittu yhteistyössä yliopistosairaaloiden asiantuntijoiden kanssa.
HUS-sammanslutningens styrelse behandlade förslaget till budget för 2026 samt verksamheten och ekonomin för innevarande år3.11.2025 12:01:37 EET | Pressmeddelande
HUS-sammanslutningens styrelse sammanträdde den 3 november 2025 för att behandla förslaget till budget för 2026 och fick en rapport om verksamheten och ekonomin för januari–september 2025.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme
