Premico Group Oy:n toimitusjohtajaksi Jyrki Kaskinen

Premico Group Oy:n toimitusjohtajaksi on kutsuttu 1.11.2021 alkaen KTM Jyrki Kaskinen. Kaskinen on ollut yhtiön hallituksessa ja osakkaana vuodesta 2014 lähtien. Aiemmin hän on toiminut mm. Premico Pääomarahastot Oy:n ja Raskone Oy:n toimitusjohtajana, liikkeenjohdon konsulttina, sekä yli 20 eri yhtiön hallituksessa.

Premico Group Oy:n toimitusjohtajaksi Jyrki Kaskinen. Kuva: Timo Pyykönen

Premico on kiinteistösijoitus- ja kehitysyhtiö, joka on erikoistunut vuokra-asuntojen omistamiseen, rakennuttamiseen ja hallinnointiin. Yhtiöllä on kaksi liiketoiminta-aluetta; asuntoihin sijoittavat pääomarahastot, sekä palveluliiketoiminta, johon sisältyy kiinteistökehitys, rakennuttamiseen liittyvä konsultointi, sekä vuokra-asuntojen hallinnointi, isännöinti ja vuokraus. Premico on rakennuttanut tai peruskorjannut yli 5.000 vuokra-asuntoa lähivuosien aikana ja hallinnoi lähes 7.000 vuokra-asuntoa yli 20 kaupungissa. Yhtiön palveluksessa on yli 50 kiinteistöalan ammattilaista.

Nykyinen toimitusjohtaja ja osakas vuodesta 1995 lähtien, Janne Vaula, siirtyy Premico Group Oy:n täysipäiväiseksi hallituksen puheenjohtajaksi keskittyen erityisesti pääomarahastoliiketoiminnan sekä kiinteistövarallisuuden hoidon (Asset Management) kehittämiseen.

”Uuden toimitusjohtajan valinta ja siirtymiseni täysipäiväiseksi hallituksen puheenjohtajaksi ovat osa Premicon pitkän aikavälin strategiaa, ja katsoimme ajoituksen olevan nyt oikea. Yhtiön hallitus näkee, että Jyrki Kaskinen on pitkällä kokemuksellaan ja osaamisellaan paras mahdollinen henkilö johtamaan Premicon strategian toimenpanoa tulevaisuudessa.” sanoo Janne Vaula. ”Premico on kasvavan pääomarahastoliiketoiminnan ja uusien kansainvälisten kumppanuuksien myötä siirtymässä yhtiönä uuteen vaiheeseen. Tulen toimimaan aktiivisesti erityisesti näiden liiketoiminta-alueiden parissa.” Vaula lisää.

Premico Group Oy:n toimitusjohtajaksi Jyrki Kaskinen. Kuva: Timo Pyykönen

Premico is a Finnish real estate investment and development Company established in 1963 with four core business areas: residential private equity funds, real estate development, construction management, and property management together with residential leasing services and rental management.

Together with its partners Premico has established eight residential private equity funds with a total investing capacity of 1,3 billion euros. Premico Residential Fund Ky (Premico Asuntorahasto), established in 2016, owns 969 units of new affordable rental apartments. The 2019 established Premico Residential Fund II (Premico Asuntorahasto II) is pursuing to construct approximately 1700 units of new affordable rental apartments in Finnish growth centers by 2023.

During 2010-2019 Premico has constructed over 3000 new rental apartments mainly in the Helsinki metropolitan area. In 2018 Premico in joint venture with Morgan Stanley acquired 1594 rental apartments located in Finnish growth centers.

Morgan Stanleyn hallinnoima rahasto hankki omistukseensa 151 vuokra-asuntoa, sekä rakennusoikeuden noin 130 uudelle asunnolle, myyjänä oli Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma. Kohde sijaitsee Espoon Haukilahdessa.7.1.2021 14:27:31 EET | Tiedote