Premicon kvartaalitason transaktiovolyymi ennätyksellinen 413 M€

Vuokra-asuntoihin erikoistuneen kiinteistösijoitusyhtiö Premicon transaktiovolyymi vuoden 2022 ensimmäisellä kvartaalilla oli 413 miljoonaa euroa, joka on korkein vuosineljännestason volyymi yhtiön historiassa. Transaktiot tehtiin Premicon hallinnoimien rahastojen, sekä joint venture – hankkeiden kautta. Osto- ja myyntitransaktiot käsittivät kaikkiaan noin 2600 vuokra-asuntoa suomalaisissa kasvukeskuksissa.

”Suomen talous on elpynyt odotuksia nopeammin ja asuntomarkkina jatkaa vahvistumistaan pandemiasta huolimatta. Paluu ”normaaliin”, rajoitustoimien päättyminen, sekä hetkellinen kuluttajien luottamuksen heikentyminen omaan talouteen tukevat vuokra-asuntomarkkinaa. Venäjän sotatoimet Ukrainassa nostavat inflaation hieman ennusteita korkeammalle, mikä aiheuttaa epävarmuutta lyhyellä tähtäimellä, mutta perusperiaatteet sen osalta miksi suomalaisiin asuntoihin kannatta sijoittaa, pysyvät muuttumattomina. Uskomme suomalaisten vuokra-asuntojen olevan turvasatama sijoittajille myös tulevaisuudessa”, sanoo Premicon sijoitusjohtaja ja partneri Samuel Tuomola.

Lisätiedot:

Sijoitusjohtaja, partneri
samuel.tuomola@premico.fi

Jyrki Kaskinen
Toimitusjohtaja, partneri
jyrki.kaskinen@premico.fi

+358 29 007 5050https://premico.fi

Premico on vuokra-asuntoihin erikoistunut kiinteistösijoitus- ja kehitysyhtiö, joka hallinnoi yli 6000 vuokra-asuntoa Suomen kasvukeskuksissa. Premicolla on kaksi liiketoiminta-aluetta; asuntoihin sijoittavat pääomarahastot, sekä palveluliiketoiminta, joka pitää sisällään kiinteistökehitykseen ja rakennuttamiseen liittyvän konsultoinnin, asset management -palvelut, sekä vuokra-asuntojen hallinnoinnin, isännöinnin ja vuokrauspalvelut. Premico-konsernin palveluksessa on yli 50 kiinteistöalan ammattilaista.

Premico’s quarterly transaction volume peaks at all-time high of 413 million euros4.4.2022 10:09:37 EEST | Press release

Premico - a real estate investment company based in Finland specializing in residential assets – achieved a transaction volume of € 413 million in the first quarter of 2022, the highest quarterly volume in the company’s history. Transactions were made through Premico’s funds and joint ventures involving acquisitions and sales of approximately 2600 apartments in Finnish growth centres.

Premico acquired 148 rental units to be constructed in Kruunuvuorenranta, Helsinki and in Porvoo city centre28.1.2022 07:00:00 EET | Press release

Premico Residential Fund II Ky, a fund managed by Premico, has signed a contract with Skanska for the construction of a residential building in Kruunuvuorenranta, Helsinki, consisting of 83 affordable rental apartments and ca. 350m2 retail space, which will serve the residents as a grocery store of the local neighborhood. Premico has also signed a contract with Pohjola Rakennus to construct a residential building consisting of 65 rental apartments to be located in Porvoo city centre. These development projects will complement the portfolio of Premico Residential Fund I and II, which both invest in affordable housing. Premico is developing the assets with short-term interest subsidy loans.

Premicolle 148 uutta vuokra-asuntoa Helsingin Kruunuvuorenrantaan ja Porvoon keskustaan28.1.2022 07:00:00 EET | Tiedote

Vuokra-asuntoihin erikoistuneen kiinteistösijoitus- ja kehitysyhtiö Premicon hallinnoima Premico Asuntorahasto II Ky ja Skanska ovat sopineet 83 kohtuuhintaisen vuokra-asunnon rakennuttamisesta Helsingin Kruunuvuorenrantaan. Kohteeseen tulee lisäksi n. 350 neliötä käsittävä vähittäiskaupan tila. Porvoon keskustaan rakennettavaan kohteeseen tulee 65 vuokra-asuntoa, rakentajana toimii Pohjola Rakennus. Premico toteuttaa sekä Kruunuvuorenrannan, että Porvoon hankkeet Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskuksen (ARA) lyhyellä korkotukilainalla.

Tiedote liiketoimintakaupasta Premico Management Oy:n ja Asuntovuokraus Avorin välillä7.12.2021 11:22:19 EET | Tiedote

Premico-konserniin kuuluva Premico Management Oy ja Asuntovuokraus Avori ovat sopineet liiketoimintakaupasta, jossa Asuntovuokraus Avori ostaa Varsinais-Suomen alueen vuokra-asuntojen välitystoiminnan Premico Management Oy:ltä. Kauppa sisältää yksityishenkilöille ja piensijoittajille suunnatun välitysliiketoiminnan. Kaupan kohteena oleva liiketoiminta siirtyy Asuntovuokraus Avorille 15.12.2021. Kaupan yhteydessä osa Premico Management Oy:n työntekijöistä siirtyy Avorin palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Premico jatkaa kuitenkin edelleen myös Turun talousalueella vuokraustoimintaa palvellen institutionaalisia sijoittajia sekä Premicon omien asuntorahastojen asuntojen vuokrausta.