Premicon rakennuttamalle kiinteistölle Suomen ensimmäinen asuinkerrostalojen toteutusvaiheen BREEAM-sertifikaatti

Asunto Oy Espoon Zeniitti on saanut toteutusvaiheen BREEAM-sertifikaatin arvosanalla ”Very Good”. Kyseessä on ensimmäinen asuinkerrostalo Suomessa, joka on sertifioitu BREEAM New Construction -ohjelmalla. Premico toimi kohteen rakennuttajana, edustaen Morgan Stanley Real Estate Investingia (MSREI). Kohteen urakoitsijana toimi Lujatalo.
Asunto Oy Espoon Zeniitti, havainnekuva. Kuva: F6 Arkkitehdit Oy

Premico on luonut BREEAM-kriteerien mukaisen asuinkerrostalokiinteistöjen rakennuttamisohjeen. Ohje on ensimmäinen laatuaan Suomessa ja toi nyt ansaitusti lopullisen sertifikaatin Asunto Oy Espoon Zeniitille. Hankkeen paikallisena BREEAM-konsulttina ja -arvioitsijana toimi Sweco Finland Oy.

Asunto Oy Espoon Zeniitin lopullista BREEAM-sertifikaattia haettiin alkuvuodesta. Hankkeen kaikkien osapuolten huolellisen työn ansiosta hakemukselle ei tullut yhtään lisäselvityspyyntöä toteutusvaiheen laadunvarmistuksessa. Tieto saadusta sertifikaatista on jo ehtinyt päivittyä GreenBookLive-sivustolle.

-        Olemme erittäin ylpeitä ja iloisia Zeniitille saavutetusta sertifikaatista. Rakennuttamisen asiantuntijamme ovat tehneet yhteistyökumppaniemme kanssa hienoa ja edelläkäyvää työtä. Premicon investointijohtaja Samuel Tuomola kommentoi.

-        Mikä parasta, Zeniitin toteutusvaiheen sertifikaatin pistemäärä oli suurempi kuin suunnitteluvaiheen sertifikaatin pistemäärä eli 58,5 %, iloitsee Lujatalon suunnittelujohtaja Janne Sihvonen. Suurin kiitos tästä tietenkin kuuluu tilaajalle eli Premicolle sekä BREEAM-konsultille eli Swecolle. Lisäksi erityinen kiitos toteutusvaiheesta kuuluu koko työmaalle, Sihvonen jatkaa.

Lue lisää BREEAMin mukaisesta asuntorakentamisesta:

Kuinka Premicon rakennuttamat kohteet saivat Suomen ensimmäiset asuinkerrostalokiinteistöjen suunnitteluvaiheen BREEAM-sertifikaatit?

Premico lyhyesti

Kiinteistösijoittaminen, rakennuttaminen ja vuokra-asuminen – Premicon palvelut kattavat koko kiinteistön kehityksen elinkaaren yhteensä lähes 50 asiantuntijan voimin. Olemme Premicossa tuottaneet vuokra-asumisen palveluita vuodesta 1963 lähtien. Kehitämme ja hallinnoimme asuntoihin sijoittavia kiinteistöpääomarahastoja, toimimme kansainvälisten sijoittajien kumppanina Suomessa, vuokraamme ja hallinnoimme asuntosalkkuja. Avustamme kiinteistöjen omistajia ja käyttäjiä kiinteistöjen kehittämiseen, rakennuttamiseen, rakennustekniseen konsultointiin ja valvontaan liittyen. Kehitämme, uudistamme ja rakennamme parempaa elämää ihmisille ja ympäristölle. www.premico.fi

investointijohtaja, Premico
samuel.tuomola@premico.fi

Janne Sihvonen
suunnittelujohtaja, Lujatalo Oy
janne.sihvonen@luja.fi

Asunto Oy Espoon Zeniitti, havainnekuva. Kuva: F6 Arkkitehdit Oy

+358 29 007 5050https://premico.fi

Premico lyhyesti

Premico ja Mangrove ovat sopineet kahden asuinkerrostalon rakentamisesta Turun Harppuunakortteliin13.3.2023 07:00:00 EET | Tiedote

Premicon kolmas asuntorahasto ja Mangrove ovat allekirjoittaneet KVR-sopimuksen Turun Aurajokirannan Harppuunakortteliin rakennettavista kahdesta asuinkerrostalosta. Kohteen tonttikaupat tehtiin vuoden 2022 puolella ja rakennuslupa on nyt lainvoimainen. Kohteen rakentaminen on käynnistynyt ja sen on määrä valmistua elokuussa 2024. EU-taksonomiakriteeristön täyttävä A-energialuokan kohde toteutetaan BREEAM-ympäristösertifikaatin mukaisesti.

Premico on ilmoittanut kolmannen asuntorahastonsa ensimmäisestä sulkemisesta ja allekirjoittanut rahaston ensimmäisen hankkeen kauppasopimuksen14.10.2022 08:26:31 EEST | Tiedote

Kiinteistöpääomarahasto- ja palveluyhtiö Premico ilmoitti uusimman asuntorahastonsa, Premico Residential Fund III:n, ensimmäisestä sulkemisesta syyskuun lopussa 45 miljoonan euron pääomasitoumuksilla. Rahasto on edelleen avoinna uusille sijoittajille ja sen tavoitteena on kerätä yhteensä 250 miljoonaa euroa pääomaa. Ensimmäisen sulkemisen yhteydessä rahasto on allekirjoittanut ensimmäisen hankkeen kauppasopimuksen ja se tavoittelee useita lisähankintoja vielä vuoden 2022 aikana.

Premico’s third residential fund held its first closing and signed the first acquisition14.10.2022 08:26:30 EEST | Press release

Real estate fund management and services company Premico has announced the first closing of its newest residential fund, Premico Residential Fund III, at the end of September with equity commitments of 45 MEUR. The fund is open for new investors and targets to raise 250 MEUR of equity in total. In connection with the first closing, the Fund has signed its first acquisition and aims for several further acquisitions yet during the fall of 2022.