Prisma Holman mittava uudistus teki asioinnista entistä helpompaa ja nopeampaa

Myymälä sai mittavassa uudistuksessa ison nipun uusia palveluita, kuten Mehustamon, Ruokatorin, sushibaarin ja asiointia sujuvoittavat liukuhihnalliset itsepalvelukassat.
Uusien kylmälaitteiden ansiosta Prisma Holma on nyt entistä energiaystävällisempi ja samalla nykyaikaisempi. Uudesta ajasta kielivät myös myymälään asennetut diginäytöt.
Itsepalvelukassat kärryasiakkaille
Entinen palvelutori sai tehdä remontissa tilaa Ruokatorille, joka tarjoaa asiakkaille modernia ruokakulttuuria ja entistä laajemman valikoiman. Lisäksi myymälään avattiin sushibaari, jollainen on avattu kevään aikana myös muihin Hämeenmaan Prismoihin. Sushibaarien paikan päällä tehdyille, raikkaille sushiannoksille on riittänyt kysyntää.
Prisman päivittäistavaraosasto uudistui remontissa täysin.
– Kaikki kalusteet ovat uusia, ja laajennuksen myötä saimme noin 800 neliön verran lisätilaa. Näin ollen pystyimme myös kasvattamaan valikoimaa useissa tuoteryhmissä, prismajohtaja Satu Piiroinen kertoo.
Käyttötavaraosastolla tuotteiden sijaintia ja esillepanoa on päivitetty asiakkaiden tarpeita paremmin mukaileviksi.
– Käyttötavarapuolella on uusi konsepti ja tuotteissa uuden konseptin mukainen esillepano, Satu Piiroinen sanoo.
Ensimmäisenä asiakkaita on vastassa kodin tuotteiden laaja kirjo, josta kukin voi bongata juuri omannäköiseensä kotoiluun sopivat tuotteet.
Puutarhaosaston valikoima kasvoi, kun taimille tehtiin lisätilaa ulos. Lisäksi Prisman pihalle asennetaan myöhemmin kesällä kuusi sähköauton latauspistettä.
Kassa-alueen uudistuksista näkyvin on liukuhihnallinen itsepalvelukassa.
– Meillä käynnistyi keväällä kahden uudenlaisen itsepalvelukassan pilotti. Suurin ero vanhempiin itsepalvelukassoihin on se, että omat ostokset kulkeutuvat skannaamisen jälkeen liukuhihnaa pitkin kassapäätyyn, eikä ostoksia tarvitse pakata ennen kuin kaikki tuotteet on skannattu. Tämä on huikea parannus erityisesti kärryostajille, Piiroinen iloitsee.
Rajatonta yhteistyötä
Remonttiaikataulussa pysyminen ei ollut mikään läpihuutojuttu: helmikuussa jännitystä toi Prismojen lakonuhka, ja jo heti seuraavassa kuussa hyllyt alkoivat tyhjentyä ennätysvauhtia koronan aiheuttaman hamstrauksen myötä.
– Haasteilta ei ole vältytty, mutta yhdessä niistä on selvitty. Olen sydämestäni kiitollinen sekä koko henkilöstölle että asiakkaille, jotka jaksoivat olla kärsivällisiä koko pitkän kevään. Saimme lisäksi tärkeällä hetkellä avuksemme muiden Hämeenmaan toimialojen ihmisiä. Myös heille kuuluu lämmin kiitos korvaamattomasta avusta.
Satu Piiroinen kehuu, miten hienosti Holman Prisman työntekijät huomioivat kiireen keskellä kaupan asiakkaat ja kuinka ansiokkaasti perehdytystiimi opasti uudet tekijät markettyöskentelyn saloihin.
Muilta toimialoilta väliaikaisesti marketiin siirtyneiden työntekijöiden otteissa näkyi piinkova ammattitaito, vaikka kaikki kaupan työtehtävät eivät entuudestaan tuttuja olleetkaan.
– Eri toimialojemme ihmisiä yhdistää ennen kaikkea se, että työtä tehdään asiakkaita varten.
Holman Prismassa työskenteli parhaimmillaan 20 ”vierailevaa tähteä”.
Yhteyshenkilöt
Osuuskauppa Hämeenmaa, prismajohtaja Satu Piiroinen, 050 432 2801
Osuuskauppa Hämeenmaa, markettoimialajohtaja Taina Penttinen, 050 420 3087
Kuvat

Tietoja julkaisijasta
Hämeenmaa – 177 000 asiakasomistajan omistama paikallinen yritys
Osuuskauppa Hämeenmaa toimii Kanta- ja Päijät-Hämeessä, 21 kunnan alueella. Hämeenmaa on alueensa suurin yritys, joka työllistää noin 3300 työntekijää. Osuuskaupan omistavat sen asiakasomistajat, ja Hämeenmaalla omistajia on jo yli 177 000. Edullisten ja luotettavien kauppapalvelujen lisäksi omistajuus palkitsee muun muassa kuukausittaisena Bonuksena. Tuloksensa Hämeenmaa käyttää jäsentensä palveluiden ja verkostonsa kehittämiseen.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Osuuskauppa Hämeenmaa
Nelipyörä Hyvinkää laajentaa ja palvelee huollon asiakkaita entistä paremmin11.9.2025 14:30:00 EEST | Tiedote
Nelipyörä Hyvinkäällä otettiin maanantaina 8. syyskuuta käyttöön huollon laajennustilat, jotka mahdollistavat entistä nopeamman ja sujuvamman palvelun.
Nelipyörä Seinäjoki avaa ovensa 1. syyskuuta1.9.2025 08:45:00 EEST | Tiedote
Osuuskauppa Hämeenmaan ja Kymen Seudun Osuuskaupan omistama Nelipyörä Oy avaa uuden toimipaikan Seinäjoelle maanantaina 1.9.2025.
Lahden keskusta-Prisma uudistuu ja laajentaa valikoimaansa28.8.2025 14:20:00 EEST | Tiedote
Lahtelaisessa kauppakeskus Sykkeessä toimiva Prisma Syke saa syksyn aikana uuden, merkittävästi laajemman päivittäistavarapuolen valikoiman. Uudistuksilla pyritään vastaamaan yhä paremmin Prisman asiakkaiden tarpeisiin ja toiveisiin sekä parantamaan asiakaskokemusta.
Mukkulan S-marketille puisto ja pihapelialue15.8.2025 10:55:00 EEST | Tiedote
Mukkulan S-marketin viereiselle tontille on rakennettu kaikille avoin puistoalue. Alueella voi tutustua erilaisiin kasveihin, poimia marjoja ja yrttejä sekä pelata pihapelejä.
Nopeus on suurin riski – ruokarobotit muistuttavat koulujen alkaessa valppaudesta liikenteessä7.8.2025 11:15:00 EEST | Tiedote
Suomalaisista lähes jokainen pitää tärkeänä, että koulujen lähellä noudatetaan nopeusrajoitusta. Silti Liikenneturvan toteuttamissa tutkauksissa neljä viidestä kuljettajasta ajaa ylinopeudella koulujen lähistöllä oleville suojateille. Kanta- ja Päijät-Hämeen alueella tutuksi tulleet S-kaupat-palvelun ruokarobotit kerääntyivät Lahdessa ja Forssassa koulun lähelle muistuttamaan erityisesti aikuisia valppaudesta, kun liikenteessä on paljon pieniä kulkijoita.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme