Prisma Hyvinkää saa uuden ilmeen ja valikoima monipuolistuu – myymälä palvelee koko uudistuksen ajan

Hyvinkäällä kauppakeskus Willan yhteydessä sijaitseva, vuonna 2001 avattu Prisma uudistuu tänä syksynä entistä nykyaikaisemmaksi ja monipuolisemmaksi. Laajan myymälämiljöön päivityksen ohella myymälän tuotevalikoima kasvaa ja Ruokatorilta voi jatkossa napata mukaansa muun muassa sushia, kanansiipiä ja paikan päällä savustettua kalaa. Asiakkaiden käyttöön saadaan lisäksi toivottu Kerää & Skannaa -palvelu.

Kuvituskuva, Prisma.

Prisma Hyvinkään laajamittainen myymäläuudistus käynnistyy maanantaina 18. heinäkuuta ja valmistuu kokonaisuudessaan loka-marraskuun vaihteessa. Myymälä palvelee asiakkaita tutuin aukioloajoin koko uudistuksen ajan. Myymälässä ja sen sosiaalisen median kanavissa viestitään asiakkaille väliaikaisista, asiointiin vaikuttavista muutoksista.

– Samat tutut osastomme säilyvät jatkossakin, mutta päivitämme niitä nyt entistä selkeämmiksi. Myymälään saadaan esimerkiksi uudistetut kokonaisuudet kauneudelle ja hyvinvoinnille sekä lemmikkieläintuotteille. Kokonaan uutena osastona myymälään tulee toivottu, retkeilijöiden tarpeisiin vastaava outdoor-osasto, Prisma Hyvinkään johtaja Tero Karhula kertoo.

Uudistuksen yhteydessä Prisma Hyvinkään koko kylmäjärjestelmä ja -kalusteet uusitaan. Kaikkiaan uudistuksessa on kyse useamman miljoonan euron investoinnista.

Valikoima uudistuu toiveiden pohjalta

Uudistuksen yhteydessä päivittäistavaraosaston pinta-alaa kasvatetaan, mikä mahdollistaa valikoiman kasvattamisen ja monipuolistamisen. Asiakkaat voivat vaikuttaa tuotevalikoimaan kertomalla omia toiveitaan osoitteessa muntoive.fi.

– Uudistamme myymälää ennen kaikkea paikallisten toiveiden pohjalta. Uutena valikoimaamme tulee paikan päällä valmistettavaa sushia, kanansiipiä, pitsoja ja patonkeja sekä myymälässä savustettavaa kalaa. Kassa-alueella itsepalvelukassojen määrä tuplaantuu nykyisestä viidestä kymmeneen, Karhula luettelee.

Myymälään tuodaan myös useissa Prismoissa suosituksi palveluksi noussut Kerää & Skannaa -konsepti, jossa asiakas voi kerätä ostoksensa suoraan ostoskasseihin ja skannata ne jo myymälää kiertäessään. Näin kassalla asiointi on sujuvampaa, kun ostoksia ei nosteta enää erikseen kassahihnalle.

Hyvinkäällä aktiivisia ruoan verkkokaupan käyttäjiä

Hyvinkään Prisma on varsin suosittu ruoan verkkokaupan käyttäjien keskuudessa. Koko HOK-Elannon toimialueen aktiivisimmat verkkokauppatilaajat löytyvät Hyvinkään Metsäkaltevasta, jossa verkkokauppaa käyttävien talouksien osuus on yli 17 prosenttia kaikista alueen talouksista.

Karhula korostaa 150-henkisen tiiminsä roolia uudistuksen sujuvuudessa.

­– Muutos nykyiseen myymälään verrattuna tulee olemaan huomattava. Osaava henkilökuntamme varmistaa sujuvan asioinnin uudistuksen aikana. Rekrytoimme myös lisää henkilökuntaa, Karhula kertoo.

– Uudistuksen tärkein tavoite on palvella asiakkaitamme jatkossa entistäkin monipuolisemmin ja vastata parhain mahdollisin tavoin hyvinkääläisten toiveisiin.

Puolta pienemmät päästöt

Uudistuksen yhteydessä myymälän kylmälaitteet nykyaikaistetaan ja niissä käytettävä kylmäaine vaihdetaan ympäristöystävällisempään hiilidioksidiin. Lisäksi kaikki kylmäkalusteet vaihdetaan ovellisiksi ja myymälään asennetaan energiatehokkaampi led-valaistus. Päivityksillä saadaan aikaan merkittävää säästöä, sillä myymälän energiankulutus tulee puolittumaan nykyisestä ja siten myös toiminnan aikaansaamat päästöt vähenevät merkittävästi.

Muutokset edistävät osaltaan S-ryhmän tavoitetta olla oman toimintansa osalta hiilinegatiivinen vuoden 2025 loppuun mennessä.

Prisma Hyvinkää

• Prisma Hyvinkään uudistus käynnistyy ma 18.7.2022.
  • Prisma Hyvinkää palvelee päivittäin normaalein aukioloajoin koko uudistuksen ajan.
  • Osoite: Torikatu 9, 05800 Hyvinkää
  • Myymälässä työskentelee noin 150 työntekijää.
  • Prisma Hyvinkään valikoimaan voi vaikuttaa osoitteessa muntoive.fi.
  • Lisätietoa S-ryhmän ilmastotavoitteista: https://s-ryhma.fi/vastuullisuus/ilmasto-ja-luonnonvarat

Kuvituskuva, Prisma.

HOK-Elanto, Stadin oma lafka, on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli 630 000 asiakasomistajataloutta. Vuosittainen liikevaihtomme on yli 2 miljardia euroa, ja yritys työllistää noin 6 500 henkilöä.

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikenneasemia ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 300.

Nopea suurteholataus onnistuu nyt myös Helsingin keskustassa – ABC-latausverkosto laajenee voimakkaasti pääkaupunkiseudulla29.6.2022 09:17:00 EEST | Tiedote

Sähkö- ja hybridiautojen latauspistetarjonta kasvaa voimakkaasti HOK-Elannon toimialueella vuoden 2022 aikana. Jo kesäkuun lopussa Helsingin keskustassa päästään nauttimaan parannetusta latauspisteinfrasta, kun auton voi jatkossa ladata uudella Bulevardin S-marketin yhteydessä sijaitsevalla ABC-latausasemalla. Autoilijoiden käytössä kyseisellä latausasemalla on yhteensä kuusi suurteholatauspistettä, joissa lataus onnistuu nopeimmillaan minuuteissa, sekä kaksi AC-peruslatauspistettä.

HOK-Elanto toimitti viime vuonna lähes miljoona ruoan verkkokauppatilausta – näillä alueilla verkkokauppa vetää eniten21.6.2022 07:09:00 EEST | Tiedote

Ruoan verkkokauppa on ollut vahvassa kasvussa jo yli kahden vuoden ajan. Vuonna 2021 HOK-Elannon asiakkaat tekivät lähes miljoona ruoan verkkokaupan tilausta ja myynti harppasi 53 prosenttia edellisvuodesta siivittäen HOK-Elannon ruoan verkkokaupan markkinajohtajaksi alueellaan. Tarkempi katsaus HOK-Elannon myyntidataan osoittaa, että ruoan verkkokaupan käyttö korostuu etenkin pientalovaltaisilla alueilla ja lapsiperheiden keskuudessa.