Osuuskauppa KeskimaaOsuuskauppa Keskimaa

Prisma Keljo Jyväskylässä uudistuu – Keljon Prisman historian suurin uudistus

Keljon Prismassa aloitetaan mittava uudistus tammikuussa 2020. Kyseessä on laajin koskaan tehty uudistus Keljon Prisman historian aikana. Myymälän ilme muutetaan uuden Prisma-konseptin mukaiseksi, valikoimat laajentuvat ja myymälään saadaan uusia palveluja, kuten Fazerin leipomo ja kukkiensidontapalvelu. Asiakkaat pääsevät vaikuttamaan uudistuviin valikoimiin. Uudistuksen kokonaisinvestointi on noin 4,4 miljoonaa euroa.

Havainnekuva uuden Prisma-konseptin mukaisesta Ruokatorista.

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa vuoden 2020 alusta uudistamaan jo 25 vuotta nykyisellä paikallaan Jyväskylässä toiminutta Keljon Prismaa. Uudistuksessa koko myymälän miljöö uudistuu, kun se saa uuden Prisma-konseptin mukaisen ilmeen, myös valikoimat uudistuvat. Päivittäistavarapuolella valikoimat laajenevat merkittävästi ja käyttötavarapuolelle saadaan uusia tuoteryhmiä, kuten valaisimet, myyntiin.

Näkyvimpiä muutoksia asiakkaille tulevat olemaan myymälämiljöön uudistuksen myötä entistä houkuttelevammat esillepanot. Ruokatori uudistuu ja kasvaa valikoimaltaan merkittävästi, myös hedelmä- ja vihannesosasto sekä juomaosasto saavat uuden raikkaan ilmeen, joissa tuotteiden esillepanoihin kiinnitetään erityistä huomiota. Myös palvelutuotteet lisääntyvät, kun myymälän leipäosaston yhteyteen saadaan uusi Fazerin jauholeipomo. Uutena palveluna Keljon Prismaan saadaan myös toivottu kukkiensidontapalvelu.

− Haluamme ottaa myös asiakkaamme mukaan muutoksen tekemiseen, joten keräämme asiakkaidemme toiveita ensi viikosta lähtien, seuraavien kahden viikon ajan. Kaikkea ei siis ole vielä päätetty, vaan haluamme tehdä tätä suurta uudistusta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Asiakkaiden toiveet tulevat konkreettisesti näkymään myymälässä ja sen valikoimissa, kertoo Prisma-johtaja Tommi Viitanen.

Uudistus kattaa myymälän sisätilojen lisäksi myös julkisivun uudistuksen. Julkisivu uudistetaan myös ulkoilmeen osalta. Asiakkaiden asiointia helpotetaan muokkaamalla tontille tulevia ajoväyliä selkeämmiksi. Lisäksi piha-alueen parkkitila laajenee, jonka myötä parkkipaikkoja levennetään. Myös parkkihallin lattiapinnat ja seinät kunnostetaan.

− Tammikuussa alkava uudistus on hyvin kokonaisvaltainen kasvojenkohotus Keljon Prismalle niin sisä- kuin ulkoalueidenkin osalta. Olemme todella iloisia, että pääsemme rakentamaan entistä parempaa Keljon Prismaa, toteaa Viitanen.

Tammikuun toisella viikolla käynnistyvän remontin on määrä valmistua pääsiäiseksi 2020 myymälän sisätilojen osalta. Pihatyöt valmistuvat juhannukseen 2020 mennessä. Uudistus toteutetaan vaiheittain, jotta asiointi olisi koko uudistuksen ajan mahdollisimman sujuvaa.Uudistuksen kokonaisinvestointi on noin 4,4 miljoonaa euroa.

Osuuskauppa Keskimaa, Tommi Viitanen, Prisma-johtaja, 010 767 3509

Havainnekuva uuden Prisma-konseptin mukaisesta Ruokatorista.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Palokan Prisman mittava uudistushanke käynnistyy syyskuussa23.7.2020 10:00:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa Palokan Prismassa Jyväskylässä mittavan uudistuksen syyskuussa 2020. Kyseessä on Prisma Palokan 10-vuotisen historian laajin uudistus. Uudistuksen ensimmäisessä vaiheessa toteutetaan Prisman myymäläuudistus ja toisessa vaiheessa tehdään kiinteistön peruskorjaukseen, julkisivuun ja piha-alueisiin liittyvät muutokset. Myymälän ilme muutetaan uuden Prisma-ilmeen mukaiseksi, valikoimat laajentuvat ja myymälään saadaan uusia palveluja. Asiakkaat pääsevät vaikuttamaan uudistuviin valikoimiin.

Keskimaan avaa lähes kaikki ruokaravintolansa sekä Original Sokos Hotel Alexandran ensi viikolla 1.7.202026.6.2020 09:35:00 EESTTiedote

Koronarajoitusten asteittaiset purkamiset vauhdittivat Osuuskauppa Keskimaan päätöksiä avata heinäkuun alussa Original Sokos Hotel Alexandran ravintolapalveluineen sekä molemmat Rossot Jyväskylässä. Turvalliseen asiointiin kiinnitetään korostetusti huomiota ja asiakkaita ohjeistetaan monin eri tavoin pitämään huolta hygieniasta ja huomioimaan turvavälejä.

Vesa Kyllönen nimitetty Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajaksi 1.9.2020 alkaen25.6.2020 13:45:00 EESTTiedote

Paluumuuttaja Vesa Kyllönen aloittaa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajana syyskuun alussa. Keskimaalla uransa aloittanut Kyllönen on tehnyt pitkän uran vähittäiskaupan alalla S-ryhmässä. Viimeksi hän on toiminut johtotehtävissä elintarviketeollisuudessa, ja hän siirtyy Keskimaalle Verso Food Oy:n Export Managerin tehtävästä.

Keskimaan edustajisto päätti ylijäämänpalautuksen maksusta ja hyväksyi sääntömuutoksen16.6.2020 09:05:29 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan edustajisto päätti kevätkokouksessaan maksaa asiakasomistajilleen ylijäämänpalautusta vuoden 2019 tuloksesta. Ylijäämänpalautus asiakasomistajille on yksi tapa tukea keskisuomalaisten ostovoimaa ja hyvinvointia näin haastavina aikoina. Ylijäämänpalautusta maksetaan asiakasomistajille tänä vuonna lähes 5 miljoonaa euroa. Lisäksi edustajisto hyväksyi esityksen, jossa Keskimaan vaaleissa siirrytään suoraan vaalitapaan.

Keskimaa kutsuu kaikki lomautetut takaisin töihin15.6.2020 11:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa on joutunut koronaviruksen aiheuttamien vaikutusten myötä lomauttamaan osan ravintoloiden, hotellien, ABC-liikennemyymälöiden sekä tavaratalokaupan henkilöstöstä. Yhteensä lomautusuhan alla olleita henkilöitä on ollut yli 700 henkilöä, joista enimmillään 463 on ollut lomautettuina. Rajoitusten purkautuessa asteittain on Keskimaa päättänyt kutsua kaikki lomautetut takaisin töihin mahdollistaakseen ravintola- ja hotelliliiketoimintojen laajemman käynnistämisen.