Prisma Limingantulliin suosittu Kerää ja skannaa -palvelu: ostokset voi skannata suoraan kassiin jo kauppaa kiertäessä

Asiakkailta positiivista palautetta saanut palvelu tuodaan Prisma Limingantulliin tiistaista 5.4. alkaen.
– Etsimme jatkuvasti uusia arkea ja asiointia helpottavia ratkaisuja. Kerää ja skannaa -palvelusta on saatu muista osuuskaupoista tosi hyviä kokemuksia ja palautteita asiakkailta, joten halusimme laitteet ehdottomasti myös meille käyttöön. Limingantullin Prisma on Pohjois-Suomessa ensimmäinen kauppa, jossa näitä pääsee käyttämään, mutta suunnittelemme jo palvelun laajentamista. Seuraavana Kerää ja Skannaa otetaan käyttöön kesäkuun aikana Linnanmaan Prismassa, ryhmäpäällikkö Anna Kela kertoo.
Helpotus erityisesti ison ostoskorin asiakkaille
Prisma Limingantulliin myymälän molempien sisääntuloporttien luokse sijoitetaan käsiskannerit ja ohjeet palvelun käyttämiseen. Henkilökunta opastaa tarvittaessa sekä palvelun käyttöönotossa, että käsiskannerin käytössä. Asiakas nappaa sisäänkäynniltä mukaansa käsiskannerin ja skannaa ostoksensa sitä mukaa kun kerää niitä ostoskassiin. Pikakassojen luota löytyy käsiskannerin palautuspiste. Palautuksen yhteydessä tulostetaan koontikuitti, joka maksetaan normaalisti kassalla. Kassalla siis skannataan sutjakasti vain yksi viivakoodi, vaikka ostoksia olisi kertynyt monta kassillista.
– Pilottimyymälöissä jopa 80 prosenttia Kerää ja skannaa -palvelua käyttäneistä toivoi palvelun jatkuvan omassa lähikaupassaan. Tämä kertoo kovasta tyytyväisyyden tasosta ja uskomme, että palvelu otetaan innolla vastaan myös täällä meillä Oulun alueella, toteaa Kela.
Palvelun saa käyttöönsä, kun näyttää myymälän sisäänkäynnin luona olevan kalusteen lukijalle S-Etukorttia. Ensimmäisellä kerralla hyväksytään käyttöehdot, seuraavilla pelkkä S-Etukortin vilautus vapauttaa käsiskannerin. Palvelu on suunnattu S-ryhmän asiakasomistajille.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Anna Kelaryhmäpäällikkö, Prismajohtaja
Puh:+358 44 788 4879anna.kela@sok.fiMaria Ylitapiomarkkinointipäällikkö, marketkauppa
Puh:044 788 6465maria.ylitapio@sok.fiKuvat

Tietoja julkaisijasta
Osuuskauppa Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka omistavat tasavertaisesti yli 200 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. 3000 Arinalaista tarjoavat marketkaupan, liikennekaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita noin 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Arinan asiakasomistajat saavat palveluja käyttämällä hyötyjä keskimäärin noin 538 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Osuuskauppa Arina
Uusi Prismakeskus avautuu kasitien varrelle Raaheen – monipuolinen palvelukeskittymä palvelee asiakkaita 12.11.2025 alkaen11.11.2025 09:00:00 EET | Tiedote
Osuuskauppa Arina avaa kauan odotetun Prismakeskuksen Raahen Mettalanmäelle keskiviikkona 12.11.2025 klo 8:45. Avausnauhaa ovat leikkaamassa paikalliset esikoululaiset yhdessä arinalaisten kanssa.
Frans & Chérie uudistui – rovaniemeläisille oma pala Ranskaa4.11.2025 14:07:55 EET | Tiedote
Frans & Chérie -ravintola Rovaniemen sydämessä on kokenut täydellisen uudistuksen. Ravintola on toiminut nykyisessä osoitteessa Original Sokos Hotel Rovaniemen Vaakunan yhteydessä jo vuodesta 1992 lähtien ensin Fransmannina ja viimeiset yhdeksän vuotta Frans & Chérienä. Kauan odotettu uudistus on valmis ja ravintola on saanut täysin uuden upean ilmeen.
Arina sulkee Sale Piippolan31.10.2025 14:35:45 EET | Tiedote
Osuuskauppa Arina on päättänyt sulkea Sale Piippolan. Myymälän sulkemista selvitettäessä Piippolan Salessa käytiin muutosneuvottelut, joiden lopputuloksena myymälä on päätetty sulkea viikolla 51. Sale Piippolan henkilökunnalle pyritään tarjoamaan töitä Arinan muista toimipaikoista alueella.
Maailman pohjoisin ruoan verkkokaupan keräilykeskus etenee aikataulussa – noutokaista aukeaa lokakuun lopussa16.10.2025 07:59:00 EEST | Tiedote
Osuuskauppa Arinan Oulun Limingantulliin rakentama ruoan verkkokaupan keräilykeskus etenee suunnitellusti. Hanke on tärkeä osa Arinan strategiaa kehittää asiakaslähtöisiä ja tehokkaita digitaalisia palveluja. Ensimmäinen osa hanketta pääsee asiakkaiden testiin jo lokakuun lopussa, kun ostosten hakemista helpottava noutokaista avautuu asiakkaille. Kokonaisuudessaan automaatioavusteinen keräilykeskus avautuu vuoden 2026 alkupuolella. Pohjoissuomalaisten mahdollistama investointi on arvoltaan noin 10,6 M€ ja sen arvioitu työllistämisvaikutus rakennusvaiheessa on noin 20–25 henkilötyövuotta.
Kempeleen Rosso uudistui – asiakkaiden rakastamat pannupitsat palasivat jäädäkseen1.10.2025 09:24:39 EEST | Tiedote
Kauppakeskus Zeppeliinissä sijaitseva Rosso on kokenut syyskuun aikana perusteellisen uudistuksen. Uudistettu Rosso toivottaa asiakkaat tervetulleiksi jälleen keskiviikkona 1.10.2025 klo 11.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme
