Prisma Linnanmaan uudistus loppusuoralla – laajentunut ruokatori avattiin perjantaina 14.5.

Viime vuoden marraskuussa käynnistyneen myymäläuudistuksen punaisena lankana on ollut rakentaa yhdessä entistä ehompi Prisma yhdessä omistajien kanssa. Omistajilta kerättyjen toiveiden tulokset ovat konkretisoitumassa ja uudistus on viimeistä silausta vaille valmis. Viimeisimpänä tänään perjantaina 14.5. avattu täysin uudistunut ruokatori. Koko uudistuksen valmistumista juhlitaan parin viikon kuluttua.

Uudistus on edennyt aikataulussa ja jäljellä on vielä viimeistelyä miljöötöissä ja pakasteosastolla.

Uusi myymäläjärjestys ja modernit kalusteet ovat mahdollistaneet valikoimien kasvattamisen yli tuhannella uudella tuotteella. Omistajien toiveita on täytetty muun muassa Prisman laajentuneen hedelmä- ja vihannesosaston myötä sekä lisääntyneiden tuore- ja maitotaloustuotteiden valikoimien osalta. Myös leipä- ja panimojuomaosastolle on päivitetty uusi upea ilme.

-Kaiken takana on ajatus rakentaa parasta Prismaa rakkaudesta Pohjois-Suomeen, omistajien tarpeiden ja toiveiden mukaisesti, Prismajohtaja Anna Kela toteaa.

Raikas ja paikallinen ruokatori

Uusi, merkittävästi monipuolisemmalla valikoimalla varustettu palvelutiski mahdollistaa entistä paremmin omistajien toiveiden huomioimisen ja tuoreen lähiruoan esilletuonnin. Aiempaa pidemmästä palvelutiskistä löytyy kalaa ja lihaa lukuisissa eri muodoissa, äyriäisiä, salaatteja, lämmintä ruokaa ja grillituotteita.

– Että voikin olla tyytyväinen lopputulokseen! Meillä on nyt aivan huikean hienot puitteet, joissa tarjoamme omistajillemme parasta palvelua, Prisman päivittäistavarakaupan myyntipäällikkö Antero Lappalainen hymyilee.

-Yksi uutuus on maustebaari, jossa asiakas voi valita lihalle, broilerille ja kalalle haluamansa kuivamausteet tai marinadin.

Ruokatori on remontoitu visuaaliseksi, kauniisti valaistuksi ja yksityiskohdiltaan mietityksi. Myös kaikki ruokatorin taustatilat on uusittu kylmäkalusteineen, uuneineen sekä varasto- ja käsittelytiloineen energiatehokkuusasiat huomioiden.

– Valikoimaa ja tuotteistusta kehitetään koko ajan sen mukaan, mitä omistajat haluavat. Lämpimästi tervetuloa tutustumaan uuden ajan Prismaan, Antero toivottaa.

Faktaa Prisma Linnanmaan uudistuksesta

• Linnanmaan Prisma on avattu vuonna 2004. Nyt valmistumassa oleva uudistus on Linnanmaan Prisman historian suurin, ja sen myötä koko Prisma uudistuu moderniksi uuden konseptin mukaiseksi hypermarketiksi. Myymäläuudistuksen lisäksi Linnanmaalla käynnistettiin alkuvuonna ruoan verkkokauppa. Linnanmaalla toimii sekä ruon noutopalvelu että kätevä kotiinkuljetus.
  • Osuuskauppa Arinan kokonaisinvestointi Linnanmaan Prisman uudistukseen on noin 9,5 miljoonaa euroa
  • Kylmä- ja lämmitystekniikan modernisoinnin myötä kiinteistön energiankulutus putoaa huomattavaksi. Hiilidioksiditekniikalla toimivat kylmälaitteet, hukkalämmön hyödyntäminen, led-valaistus sekä ovelliset kylmäkalusteet ovat käytännön toimenpiteitä kohti Suomen kunnianhimoisinta ilmastotavoitetta. S-ryhmästä tulee hiilinegatiivinen vuonna 2025.
  • Linnanmaan Prisman yhteyteen avataan ensi viikolla parturi-kampaamo Tälläämö. Myös uudistettu Fazer myymäläleipomo on avattu.

Koko myymälän ilme on uudistettu-
Hedelmä- ja vihannesosaston valikoimaa laajennettiin uudistuksessa.

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti yli 174 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Yli 3000 Arinalaista tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita yli 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

Break Sokos Hotel Leville myönnettiin Sustainable Travel Finland -merkki4.6.2021 15:15:27 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arinan Break Sokos Hotel Leville myönnettiin Sustainable Travel Finland -merkki toukokuun lopussa osoituksena kestävän matkailun eteen tehdystä arvokkaasta ja pitkäjänteisestä työstä. Visit Finlandin kehittämä ”Sustainable Travel Finland” -ohjelma auttaa suomalaisia matkailualan yrityksiä omaksumaan kestäviä ja vastuullisia käytäntöjä. STF-ohjelman läpäisseet ja kriteerit täyttäneet yritykset saavat Sustainable Travel Finland -tunnuksen ja heidän toimintaansa seurataan ja tarkastellaan säännöllisesti. STF-merkki auttaa kuluttajia vastuullisten matkailualan yritysten löytämisessä.

Tälläämö Linnanmaan avajaisia vietetään 20.5.19.5.2021 07:56:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arinan viides Tälläämö parturi-kampaamo avaa ovensa Linnanmaan Prisman yhteyteen torstaina 20.5.2021. Nyt avattava toimipiste täydentää jo toiminnassa olevia Tälläämö parturi-kampaamoja Oulun Limingantullissa, Kempeleen Zeppelinissä, Kemissä Kauppakeskus Coronassa ja Rovaniemen Prismakeskuksessa. Linnanmaan uudessa Tälläämössä laadukkaita ja monipuolisia parturi- ja kampaamopalveluita tarjoaa 15 uutta ja nykyistä arinalaista.

S-Chef -palkinto arinalaiselle neljättä kertaa peräkkäin – S-ravintolat palkitsi huippuosaajiaan16.4.2021 13:58:55 EEST | Tiedote

Rovaniemeläinen keittiömestari Sini Vähäkari palkittiin S-ryhmän ravintoloiden vuoden S-Chefinä. Lisäksi Amarillo Rovaniemi palkittiin ”Vuoden Amarillona” ja Grill It! Oulu jo kolmannen kerran peräkkäin ”Vuoden Grill It! -ravintolana”. S-ravintolat palkitsi ravintola-alan ammattilaisiaan jokavuotisessa gaalassa, jota juhlittiin tällä kertaa virtuaalisesti. Tänä vuonna palkintokriteereissä näkyi vahvasti tekijöiden saavutukset asiakastyytyväisyyden kasvun osalta. S-ravintoloiden asiakastyytyväisyys onkin kasvanut viimeisen vuoden aikana ennätyslukemiin.