Prismalle ja K-Citymarketille yhteinen noutopiste Vantaalle - ruokaostokset Jumbosta mukaan muutamassa minuutissa vaikka yöllä

Erinomaisten liikenneyhteyksien varrelle avautuva ruoan verkkokaupan noutopiste on yksi Suomen suurimmista. Jatkossa ruoan verkkokauppaostokset saa Jumbossa yhdestä tilasta verkkokauppatoimijasta riippumatta. Myöhemmin syksyllä avautuu myös mahdollisuus ruokaostosten noutamiseen jopa yöllä.

Sekä Prismalla että Citymarketilla oli tarve verkkokaupan asiakaspalvelun parantamiseen kauppakeskus Jumbossa. Elokuun viimeisestä viikosta lähtien asiakkaat saavat verkosta tehdyt ruokaostokset entistä kätevämmin mukaansa, kun toimijat avaavat kauppakeskuksen P3-pysäköintitasolle yhteisen noutopisteen.

- Kumpikin oli tahoillaan meihin yhteydessä halustaan löytää paikka toimivalle verkkokaupan noutopisteelle, ja päädyimme ehdottamaan yhteistä tilaa. Tulevaisuudessa on mahdollista, että jotkut muutkin kauppakeskustoimijat haluavat alkaa hyödyntää pistettä, Jumbon kauppakeskusjohtaja Olli Lehtoaro toteaa.

-Tilaukset tehdään tietenkin kummankin omassa verkkokaupassa. Tilauksen saa noutopisteestä mukaansa muutamassa minuutissa. Asiakas ilmoittaa yhdellä linkin klikkauksella olevansa paikalla, ja henkilökunta tuo tilauksen asiakkaan autolle. Ostokset voi tietysti ottaa mukaan vaikkapa muun asioinnin, ravintolakäynnin tai elokuvan jälkeen, HOK-Elannon verkkokaupasta ja digitaalisista palveluista vastaava kehitysjohtaja Jukka Ranua sanoo.

- Noutopiste sijaitsee P3-parkkitasolla pullonpalautuksen vieressä, eli sijainti on erittäin hyvä ja helposti saavutettavissa. Kauppakeskus Jumbon sijainti lentokentän tuntumassa ilahduttanee jatkossa työmatkaliikenteen lisäksi myös kotiin palaavia matkustajia, jotka ovat lähtiessään tyhjentäneet jääkaappinsa, pohtii K-Citymarket Jumbon kauppias Sami Hertell.

Noutopisteen henkilökunta palvelee asiakkaita vilkkaimpaan asiointiaikaan arkisin klo 10-20 ja lauantaisin 10-17. Myöhemmin syksyllä noutopisteeseen avataan itsepalvelulokerikot, minkä jälkeen ostokset ovat noudettavissa mihin vuorokaudenaikaan tahansa.

Noutopisteen kapasiteetti on useita satoja tilauksia päivässä. Tilaukset kerätään myymälöistä ja toimitetaan noutopisteelle odottamaan tietoa asiakkaan paikallaolosta. Tilojen muutostyöt, kylmiöt, ajojärjestelyt ja it-tekniikka nostivat investoinnin arvon yli puoleen miljoonaan euroon.

HOK-Elanto, kehitysjohtaja Jukka Ranua, p. 010 76 60264, jukka.ranua@sok.fi

K-Citymarket Jumbo, kauppias Sami Hertell, p. 040 5934 295, sami.hertell@citymarket.fi

Kauppakeskus Jumbo, kauppakeskusjohtaja Olli Lehtoaro, p. 050 303 9206, olli.lehtoaro@jumbo.fi

Pidä huolta -kampanja haastaa pitämään huolta nuoresta mielestä – HOK-Elannolta 100 000 euroa nuorten mielenterveystyöhön21.9.2021 09:05:00 EEST | Tiedote

Korona-aika on lisännyt nuorten pahoinvointia ja ahdistuneisuutta. Pääkaupunkiseudulla avun saanti on ruuhkautunut jo ennestään kuormittuneissa nuorten mielenterveyspalveluissa. HOK-Elanto liittyy 100 000 euron lahjoituksella Toivon Kärki ry:n ja MIELI ry:n yhteiseen Pidä Huolta -hyväntekeväisyyshaasteeseen, jonka avulla kerätään rahaa nuorten mielenterveystyöhön yli 70 suomalaisen artistin voimin.

Maailman suurin etäTET marraskuussa - HOK-Elanto vahvasti esillä kaupan alan päivässä15.9.2021 11:03:12 EEST | Tiedote

Talous ja nuoret TAT järjestää marraskuussa yhdessä viiden toimialan kanssa Maailman suurimman etäTET-viikon. Mukana ovat Finanssiala, Kemianteollisuus, Teknologiateollisuus, Palvelualojen työnantajat Palta sekä Kaupan liitto. Kokonaan etäyhteyksien avulla toteutettava TET-jakso antaa tulevaisuuden tekijöille, nuorille, työelämäkokemuksia ja auttaa tunnistamaan omia vahvuuksia.

Hävikki-battle on ruoanlaiton luovuusharjoitus koululaisille -   HOK-Elanto mukana tukemassa ruokakasvatusta 13.9.2021 13:21:48 EEST | Tiedote

Hävikki-battlessa koulujen kotitalousryhmien oppilaat valmistavat muun muassa kauppojen hävikistä kahden ruokalajin aterioita ja osallistuvat halutessaan Instagram-kuvakisaan. Oppilaat perehtyvät samalla ruokahävikkitietouteen ja keskustelevat siitä, miten hävikkiä voi vähentää kotona. Haaste oettaa hyödyntämään sattumanvaraisia raaka-aineita ja ottamaan vapauksia reseptiikasta.