Prisman kassahihnalähetys tulee taas – hitaasti ja varmasti

Suomalaiseen juhannukseen iskostunut Prisman Hihna247 tulee taas. Tämä koko kansan ”juhannuskokko Facebookissa” on jälleen tutun tarinan äärellä. Mitä suomalaiset kassahihnalle laittavat? Yllättääkö joku tuote? Nouseeko kohu?

Kesän 2021 juhannushihna käynnistyy Helsingin Kannelmäestä, parhaillaan uudistuvan Prisma Kaaren kassalta numero 26 tuttuun tapaan juhannusaattona kello 18. Hihnan liikettä voi katsoa ja kommentoida Prisman Facebookissa.

-          Hihna on yhteisöllisyyden paraati. Juhannusaaton lähetyksen ympärille kokoontuu joka vuosi valtava määrä ihmisiä kommentoimaan hihnalla kulkevia ostoksia, olivat ne sitten ruokaa, helle- tai sadevaatteita tai vaikkapa uusi grilli. Pilke silmäkulmassa haluamme jakaa pieniä huomioita ja oivalluksia arjesta ja elämästä - ja elämähän näkyy kaupan kassahihnalla. Hihnan syvin olemus eli syvähitaus ja aitous menee tunteisiin, toteaa S-ryhmän käyttötavarakaupan johtaja Virpi Viinikainen.

Kaikki pääkaupunkiseudun Prismat ovat nyt avoinna vuorokauden ympäri koko kesän ja kaiken kaikkiaan reilut 30 Prismaa Suomessa palvelee asiakkaita yötä päivää juhannusviikolla. Hihna kertoo myös tästä – kauppa elää ihmisten rytmissä.

Uudistuuko Hihna247 koskaan?

Kansainvälisestikin mainetta niittänyt Hihna247 herättää välillä kysymyksiä uudistumistarpeesta.

-          Olemme imarreltuja siitä, että hihna on innoittanut myös muita yhtä hitaaseen slow-tv-henkiseen viihdetuotantoon. Hihna on herkkä väline. Vaalimme sitä ja samalla totta kai mietimme, mihin Hihna voisi rullata? Emme lupaa mitään, mutta jos lupaisimme, voisimme sanoa, että Hihnan tulevaisuudessa tärähtää, pyörittelee S-ryhmän markkinointijohtaja Lauri Toivonen.

Live-lähetys toteutetaan tänä vuonna tuttuun tapaan Prisma Kaaren kassahihnalta 26 Helsingistä. Hihna247-livelähetys Prisman Facebook-sivulla alkaa perjantaina 25.6. klo 18 ja päättyy klo 22.

Virpi Viinikainen, käyttötavarakaupan johtaja, SOK, 050 527 2881, virpi.viinikainen@sok.fi
Lauri Toivonen, markkinointijohtaja, SOK, 050 388 4427, lauri.toivonen@sok.fi

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa - meitä s-ryhmäläisiä on lähes 40 000. Ilmastotavoitteemme ovat maan kunnianhimoisimmat, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,8 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

Tässä ovat syksyn kiinnostavimmat ruokauutuudet – kotimainen kaura, härkäpapu ja lahna muodostavat sesongin hittiruoat1.7.2021 09:00:00 EEST | Tiedote

Suomalainen menestysresepti nostaa jälleen esiin kotimaan kiinnostavimmat ruokainnovaatiot, joilla on mahdollisuus nousta tänä vuonna kaikkien huulille. Parhaillaan televisiossa esitettävällä tuotantokaudella kilpailee kuusi alkukarsinnoista suoriutunutta finalistia, joiden tuotteissa yhdistyvät ruoka-alan kestotrendit – kasvispohjaiset raaka-aineet, hyvinvointi ja ekologisuus.