Prisman kotiinkuljetus palvelee nyt koko pääkaupunkiseutua

Ruoan verkkokaupan palveluiden laajentuminen jatkuu pääkaupunkiseudulla. Prisman kotiinkuljetus on saatavilla nyt Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Keravalla, Järvenpäässä, Tuusulassa sekä Hyvinkäällä.

Kuva: Lari Lappalainen

HOK-Elanto kertoi alkuvuodesta laajentavansa ruoan verkkokauppaa pääkaupunkiseudulla merkittävästi. Korona-aika yllättäen moninkertaisti ruoan verkkokaupan kysynnän. Niinpä suunnitelmia uusien palveluiden laajentamiseksi vauhditettiin. Nyt Prisman kotiinkuljetus kattaa koko Helsingin, Espoon ja Vantaan pois lukien Suomenlinnan ja saaristoalueet. Prisma toimittaa ostokset kotiin myös koko Järvenpään ja Keravan alueella sekä laajasti Tuusulassa ja Hyvinkäällä.

”Ruoan verkkokaupan kovin kysyntäpiikki on tasaantunut, mutta tilausmäärät jatkavat yhä kasvuaan. Vapaita toimitusaikoja on saatu merkittävästi lisää. Kiihdytimme uusien kerääjien perehdytystä ja nyt keräilyä tehdään myös öisin. Nopeutimme uusien ruoan verkkokaupan toimipisteiden avaamista kevään aikana”, sanoo HOK-Elannon verkkokaupan kehityspäällikkö Jukka Ranua.

Kysynnän kasvuun on vastattu myös uudella verkkokaupalla ja noutopisteitä lisäämällä

Pääkaupunkiseudulla nopein ruoan verkkokauppa on Alepa, joka toimittaa arkisin klo 16 mennessä tilatut ruokakassit kotiin saman päivän aikana. Toimitusajan valinta on entistä joustavampaa: asiakas voi valita toimituksen jo tilaushetkellä tunnin tarkkuudella.

Pääkaupunkiseudulle avattiin pikavauhtia myös Food Market Herkun verkkokauppa maaliskuussa. Vuoden hedelmä- ja vihanneskaupaksi sekä vuoden kalakaupaksi valittu Food Market Herkku toimittaa ruokaostokset Helsinkiin, Espooseen, Kauniaisiin ja Vantaalle pois lukien saaristoalueet.

Kotiinkuljetuksen lisäksi myös uusia ruoan verkkokaupan noutopisteitä on avattu lisää. Keväällä on avattu uudet noutopisteet Prisma Viikkiin, Prisma Hertsiin, Prisma Hyvinkäälle sekä Kodin Terra Tuusulaan. HOK-Elanto aikoo avata ruoan verkkokaupan noutopisteen kaikkiin Prismoihinsa tämän vuoden aikana.

Ruoan verkkokaupan noutotilaukset ovat S-Etukortilla alkaen 3,90 euroa ja kotiinkuljetus S-Etukortilla alkaen 9,90 euroa.

Lisätietoja medialle: Jukka Ranua, verkkokaupan kehityspäällikkö, HOK-Elanto, jukka.ranua(at)sok.fi, p. 050 345 5381

Kaupintie 14, PL 53

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikennemyymälöitä ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 320.

DOKUMENTTI ”294” ON KIITOS KORONAKRIISIN ETULINJAN TYÖNTEKIJÖILLE26.5.2020 09:08:02 EESTTiedote

294 on Dome Karukosken ohjaama lyhytdokumentti suomalaisen ruokakaupan henkilökunnasta koronakriisin aikaan keväällä 2020. Dokumentin on tilannut HOK-Elanto kunnianosoituksena ja kiitoksena kaikille niille etulinjassa työskenteleville ammattilaisille, jotka pitävät arkemme pyörimässä kaupoissa, terveydenhuollossa ym. Dokumentin nimi 294 tulee tutkimuksesta*), jonka mukaan myymälän kassa on Suomen 294. arvostetuin ammatti.