Proforest oli jälleen ajankohtainen läpileikkaus metsä- ja konealan laajasta ja tärkeästä kentästä

Suomen keskeisin metsä- ja konealan tapahtuma Proforest keräsi alan ammattilaiset ja siitä kiinnostuneet ihmiset Kalajoen lentokentälle 12.–13.5.2023. Messuilla nähtiin hyväntuulisia kohtaamisia ja näyttävää kalustoa sekä kuultiin ensimmäistä kertaa huippupuheenvuoroja ohjelmalavalla.
Proforest-tapahtuma houkutteli paikalle lähes 4700 vierailijaa.

Proforest 2023 houkutteli toukokuiselle Kalajoelle lähes 4700 vierailijaa. Nähtävää riitti, sillä paikalla oli yli 180 näytteilleasettajaa, jotka esittelivät tuotteitaan ja palveluitaan sekä järjestivät demoja ja pieniä työnäytöksiä. Messuosastoilla raskasta kalustoa ja työvälineitä pystyi näkemään ja kokeilemaan toiminnassa.

Lavaohjelma tarjosi tietoa ajankohtaisista teemoista

Proforestissa nähtiin ja kuultiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa myös lavaohjelmaa. Maaseudun Tulevaisuus -lavalla käytiin paneelikeskusteluja ajankohtaisista aiheista, ja keskustelijoina oli alalle tärkeitä ja keskeisiä nimiä. Kahden päivän metsä- ja konealalle suunnattu monipuolinen ohjelma kiinnosti laajasti messuvieraita ja katsomo täyttyi kuulijoista.

Yksi mielenkiintoisimmista ja ajankohtaisimmista keskusteluista koski metsäpolitiikkaa. Maaseudun Tulevaisuuden päätoimittaja Jouni Kemppaisen johtamassa paneelikeskustelussa oli mukana kansanedustajat Janne JukkolaAntti Kangas sekä Euroopan parlamentin jäsen Elsi Katainen ja MTK:n puheenjohtaja Juha Marttila

Messuille on kysyntää!

Tämän vuoden Proforest oli jälleen erinomainen osoitus siitä, että messuille on aina tilausta. Kalajoen lentokenttä täyttyi kahden päivän ajan iloisista kohtaamisista, joissa verkostoiduttiin ja innostuttiin yhdessä alan uusista tuulista. Alueella nähtiin ammattilaisten lisäksi paljon perheitä ja monia ikäluokkia edustavia vierailijoita.

Metsä- ja konealan yrityksille Proforest on ollut tärkeä paikka tehdä kauppaa ja tavata asiakkaita – niin myös tänä vuonna. Laadukasta konekantaa tarvitsevat ammattilaiset pääsivät tutustumaan yritysten uusimpiin tuotteisiin, näkivät raskasta kalustoa toiminnassa ja saivat tilaisuuden keskustella hankinnoistaan yritysten edustajien kanssa. Toki aikaa oli myös rennolle kuulumisten vaihdolle samanhenkisten ihmisten sekä kollegoiden kanssa. Kasvokkaiset kohtaamiset ovat parhaimmillaan oivaa raaka-ainetta uusille ideoille, toiminnan laajentamiselle ja oman toimialan arvostukselle, ja tälle Proforest tarjosi jälleen otollisen kasvualustan.

Kahden vuoden välein järjestettävä Proforest on ollut onnistunut ja jatkoa seuraa tälläkin kertaa. Seuraavan kerran tapahtuma järjestetään vuonna 2025.

www.proforest.pro

Kuvat Vesa Rönty/Visit Kalajoki

Proforest-tapahtuma houkutteli paikalle lähes 4700 vierailijaa.
Metsäpolitiikka kiinnosti messuvieraita. Paneelikeskustelua johdatteli Jouni Kemppainen, Maaseudun Tulevaisuus -lehden päätoimittaja. Paneelissa: Janne Jukkola, Elsi Katainen, Antti Kangas ja Juha Marttila
Keväisessä Proforestissa oli yli 180 näytteilleasettajaa esittelemässä tuotteitaan ja palveluitaan.

Expomark järjestää teollisuuden ja terveyden alan messutapahtumia tuoden yhteen alojensa osaajat, tiedon ja ratkaisut. Missionamme on edistää suomalaista elinkeinoelämää mahdollistamalla merkityksellisiä kohtaamisia. Olemme Suomen Messujen tytäryhtiö ja seitsemän hengen tiimimme toimipaikkana on Jyväskylä. Tapahtumiamme ovat Energiamessut, Pohjoinen Teollisuus, Proforest, Apuvälinemessut, Hyvä Ikä ja Fysioterapia & Kuntoutus. Lue lisää: www.expomark.fi