Finn-ID Oy

Puheohjattu keräily päihittää perinteiset menetelmät - Tekoälyä hyödyntävä, itseoppiva LYDIA® VOICE vie äänikeräilyn uudelle tasolle

Puheohjaukseen perustuvat ratkaisut ovat logistiikan toimijoiden arkipäivää. Puheohjaus vapauttaa keräilijöiden kädet ja silmät keräilyyn liittyvien tehtävien hoitamiseen samalla kun työergonomia kasvaa, keräilyprosessi tehostuu ja keräilyssä tapahtuvat virheet vähenevät.

Kansainvälisesti toimivan EPG Ehrhardt Partner Group:n LYDIA® VOICE hyödyntää tekoälyä ja vie puheohjatun keräilyn uudelle tasolle. LYDIA® VOICE on yksi maailman käytetyimmistä ääneen perustuvista ratkaisuista. Euroopassa se on jo markkinajohtaja ja myös Yhdysvalloissa laajasti käytössä oleva puheohjaukseen perustuva ratkaisu. Nyt tätä ratkaisua alkaa Suomessa myymään myös logistiikan digitalisointiin erikoistunut, jo yli 30-vuotta alalla toiminut Finn-ID Oy.

”Tämä yhteistyö on meille hyvin merkityksellinen. Ratkaisulla on maailmanlaajuisesti yli 200.000 käyttäjää. Olen erittäin tyytyväinen, että voimme nyt tarjota suomalaisille asiakkaillemme yhtä maailman parhaimmista ääniratkaisuista. Alusta- ja laiteriippumaton sovellus ei vaadi käyttäjäkohtaisten puheprofiilien luomista vaan puheentunnistus perustuu tekoälyyn ja syvään oppimiseen. Puheentunnistus toimii jopa silloin, kun puhujalla on esim. vahva aksentti tai murre.”, Finn-ID Oy:n teknologiajohtaja Kari Hänninen kertoo.

Keräilyssä syntyy helposti virheitä. Tähän LYDIA® VOICE tuo työvaiheisiin huomattavaa varmuutta, sillä jokainen keräilyn vaihe varmistetaan äänellä. Ratkaisu vähentääkin 55% keräilyssä syntyviä virheitä.

”Myös käyttäjät pitävät ergonomisesta ratkaisusta. Patentoituun liiviin on integroitu kätevästi kaikki järjestelmän osat ja liivi päällä on helppo liikkua. Äänen vuorovaikutus tapahtuu todellisten työvaiheiden rinnalla. Tuottavuus lisääntyy, sillä esimerkiksi työvuorojen vaihtuessa ei järjestelmää täydy opettaa uuden käyttäjän toimesta vaan työn voi aloittaa saman tien. Tämä itsessään säästää työaikaa 20%”, Hänninen jatkaa.

Hyvää on sekin, että LYDIA® VOICE toimii myös vaativissa, jopa -30 asteen olosuhteissa. Ratkaisu on käytettävissä myös kasvomaskin kanssa.

Teknologiajohtaja Kari Hänninen
puhelin: 0400 487 838

LYDIA® VOICE
on yksi maailman käytetyimmistä ääneen perustuvista ratkaisuista niin Euroopassa (markkinajohtaja) kuin myös Yhdysvalloissa. Maailmanlaajuisesti sillä on yli 200.000 käyttäjää. LYDIA® on EPG Ehrhardt Partner Group:n tuote. Finn-ID toimii yhteistyössä EPG:n kanssa Suomen markkinoilla