PUHUTTAVA RUNO: Villit linnut olkapäilläni

Pirjo Kotamäen uutuusteos Villit linnut olkapäillä (Basam Books 2020) kuuluu Puhuttava Runo -sarjaan.

Puhuttava Runo sarjaan kuuluva teos Villit linnut olkapäillä ovat saaneet innoituksensa Franciscus Assisilaisen (n.1181-1226) ihmeellisestä elämästä.

Franciscus oli rikkaan kangaskauppiaan poika Italian Assisista, ja nuoruudessaan hän vietti ystäviensä kanssa vapaata hulivilielämää. Assisin ja Perugian sodassa hän jäi sotavangiksi Perugiaan vuodeksi. Vapauduttuaan hän alkoi kaivata uutta suuntaa elämälleen, ja pikku hiljaa alkoi nähdä maailman köyhät ja sairaat uusin silmin. Luonnon ystävänä Franciscus ei halunnut tappaa pienintäkään luontokappaletta; kaikille kuului arvoisensa elämä.

Pirjo Kotamäki (s.1965) on helsinkiläinen runoilija. Hän voitti vuonna 2010 ”Työ, leikki ja luominen” -kirjoituskilpailun lyriikkasarjan Tampereella. Häneltä on ilmestynyt aikaisemmin neljä runokokoelmaa, joista viimeisin, Lehtiä kuolleitten kirjaan (2018) käsitteli sisällissodan ihmisten tarinoita Suomessa vuonna 1918.

Arvostelukappaleet, haastattelupyynnöt:

Myyntipäällikkö
Jarkko Mali
jarkko@basambooks.fi

Basam Books on riippumaton yleiskustantamo. Meidät tunnetaan erityisesti kaunokirjallisten klassikoiden, unohdettujen kielialueiden, hyvinvointi- ja elämäntaitokirjallisuuden sekä runouden kustantajana.