Pukeudu yhtä rohkeasti kuin Duudsoni: LA-keus-miestenvaatteita saa nyt Prismasta

LA-keus-vaatemerkin jakelu laajenee ensi viikosta alkaen valtakunnalliseksi, kun tuotteet saapuvat Prismoihin sekä Prisman verkkokauppaan. Vaatemerkin luoneet Duudsonit jakavat Prisman ajatuksen siitä, että muoti kuuluu kaikille. Jokainen saa pukeutumisellaan ilmaista itseään ja omaa tarinaansa.

Lokakuusta alkaen Prismassa on myynnissä La-keus-valikoimasta miesten pipoja, housuja, t-paitoja ja huppareita.

-       Haluamme kertoa pukeutumisella meidän omaa tarinaa ja antaa jokaisen kertoa omaansa. Pohjanmaan lakeuksilta ja Amerikan ihmemaasta inspiraationsa saaneet La-keus-vaatteet tulevat nyt kaikkien suomalaisten helposti saataville. Vaatteet ovat itseilmaisun väline ja ilmaisun vapaus pitää olla kaikilla. Kun vaate tuntuu omalle, on helpompi olla rohkeasti oma itsensä ja toteuttaa täysillä omia haaveitaan ja elää omaa tarinaansa, kertoo Duudsoneista Jarno Laasala.

– Duudsonit näyttävät esimerkillään, että jokainen voi rakentaa elämänsä tarinan rohkeasti itsensä näköiseksi. Tämä sopii Prisman ajattelutapaan kuin pipo päähän. Olemme lisäksi tyytyväisiä La-keus-tuotteiden vastuullisuuteen, sillä Prismalla on kunnianhimoiset tavoitteet. Aiomme muun muassa käyttää omien merkkiemme vaatteissa ja kodin tekstiileissä ainoastaan vastuullisesti tuotettua puuvillaa vuoteen 2025 mennessä, analysoi valikoimajohtaja Päivi Hole S-ryhmän vähittäiskaupasta.

LA-keus-tuotteita valmistavat tehtaat ovat BSCI-auditoituja ja valtaosa käytetystä puuvillasta on luomupuuvillaa.

Prisma aloitti muodin demokratisoinnin neljä vuotta sitten. Se on vaihe vaiheelta tuonut tarjolle muotia eri ikäisille, kokoisille ja tyylisille ihmisille. Prisma onkin noussut suomalaisten suosituimmaksi vaatteiden ostopaikaksi (lähde: Kantar TNS Oy, TNS Mind Atlas 2017).

#muotikuuluukaikille

#minutitsenikanssa

#yourlifeyourstory

#lakeusclothing

#prismasuomi

Päivi Hole, valikoimajohtaja, S-ryhmän vähittäiskauppa, 010 768 0711, paivi.hole@sok.fi

Anssi Lehtomäki, LA-KEUS / Rabbit Merchandising Oy, 045 6388 480, anssi@rabbitmerch.com

Jokainen saa pukeutumisellaan ilmaista itseään ja omaa tarinaansa.

Presso-kahviloissa on tavattu tuoreen pullan äärellä jo 20 vuotta9.10.2020 09:15:00 EESTTiedote

Kodikkaissa Presso-kahviloissa paistetaan tuoretta pullaa aamusta iltaan. Tuoksuva pulla ja vastakeitetty kahvi ovat houkutelleet suomalaisia kokoontumaan ja kahvittelemaan Pressoihin jo parikymmentä vuotta. Kahviloiden leivonnaistarjonnassa näkyy ja tuntuu Presso-paakarien kädenjälki sekä ylpeys omasta työstä. Juhlavuonna Pressot levittävät pullakahvien positiivista sanomaa laajemminkin ympärilleen. Lämpimistä leivonnaisista nautitaan muun muassa vanhustentaloissa.

Herkku Africa -kahvit edustavat uudenlaista toimintamallia: Paahtaminen ja pakkaaminen paikan päällä Keniassa tuntuu maussa sekä tuottajille jäävässä arvossa8.10.2020 08:25:00 EESTTiedote

Keniassa, Nairobin eteläpuolella sijaitseva African Coffee Roasters on Afrikan ensimmäinen luomukahviin erikoistunut kahvipaahtimo. Yritys tekee yhteistyötä suoraan osuuskuntien kanssa ilman välikäsiä. S-ruokakauppojen valikoimiin lisätään nyt Herkku Africa -merkillä aromikkaita kahviuutuuksia, jotka on jalostettu ja pakattu paikan päällä Afrikassa.

Vastuullisuus on kasvava trendi viinien kysynnässä. S-ravintoloiden asiakasomistajaviinit ovat tarjonneet viinitietoutta jo 20 vuotta.6.10.2020 13:00:00 EESTTiedote

Asiantuntijoiden huolella valitsemia asiakasomistajaviinejä on myyty S-ryhmän ravintoloissa jo 20 vuotta. Voidaankin sanoa, että asiakasomistajaviinit ovat osaltaan opettaneet suomalaisia tutustumaan viineihin ja nauttimaan niitä aterian yhteydessä. Viinivalikoiman avulla halutaan myös tukea kestävää kehitystä, ja siksi tänäkin vuonna vastuullisuus oli tärkeä viinien valintakriteeri. Juhlavuoden viinit ovat sisilialaisia Barone Montalton viinejä, kaikki vegaanisia ja luomuviinejä. Asiakasomistajasamppanjana jatkaa Nicolas Feuillatte Brut.