Pukeudu yhtä rohkeasti kuin Duudsoni: LA-keus-miestenvaatteita saa nyt Prismasta

LA-keus-vaatemerkin jakelu laajenee ensi viikosta alkaen valtakunnalliseksi, kun tuotteet saapuvat Prismoihin sekä Prisman verkkokauppaan. Vaatemerkin luoneet Duudsonit jakavat Prisman ajatuksen siitä, että muoti kuuluu kaikille. Jokainen saa pukeutumisellaan ilmaista itseään ja omaa tarinaansa.

Lokakuusta alkaen Prismassa on myynnissä La-keus-valikoimasta miesten pipoja, housuja, t-paitoja ja huppareita.

-       Haluamme kertoa pukeutumisella meidän omaa tarinaa ja antaa jokaisen kertoa omaansa. Pohjanmaan lakeuksilta ja Amerikan ihmemaasta inspiraationsa saaneet La-keus-vaatteet tulevat nyt kaikkien suomalaisten helposti saataville. Vaatteet ovat itseilmaisun väline ja ilmaisun vapaus pitää olla kaikilla. Kun vaate tuntuu omalle, on helpompi olla rohkeasti oma itsensä ja toteuttaa täysillä omia haaveitaan ja elää omaa tarinaansa, kertoo Duudsoneista Jarno Laasala.

– Duudsonit näyttävät esimerkillään, että jokainen voi rakentaa elämänsä tarinan rohkeasti itsensä näköiseksi. Tämä sopii Prisman ajattelutapaan kuin pipo päähän. Olemme lisäksi tyytyväisiä La-keus-tuotteiden vastuullisuuteen, sillä Prismalla on kunnianhimoiset tavoitteet. Aiomme muun muassa käyttää omien merkkiemme vaatteissa ja kodin tekstiileissä ainoastaan vastuullisesti tuotettua puuvillaa vuoteen 2025 mennessä, analysoi valikoimajohtaja Päivi Hole S-ryhmän vähittäiskaupasta.

LA-keus-tuotteita valmistavat tehtaat ovat BSCI-auditoituja ja valtaosa käytetystä puuvillasta on luomupuuvillaa.

Prisma aloitti muodin demokratisoinnin neljä vuotta sitten. Se on vaihe vaiheelta tuonut tarjolle muotia eri ikäisille, kokoisille ja tyylisille ihmisille. Prisma onkin noussut suomalaisten suosituimmaksi vaatteiden ostopaikaksi (lähde: Kantar TNS Oy, TNS Mind Atlas 2017).

#muotikuuluukaikille

#minutitsenikanssa

#yourlifeyourstory

#lakeusclothing

#prismasuomi

Päivi Hole, valikoimajohtaja, S-ryhmän vähittäiskauppa, 010 768 0711, paivi.hole@sok.fi

Anssi Lehtomäki, LA-KEUS / Rabbit Merchandising Oy, 045 6388 480, anssi@rabbitmerch.com

Jokainen saa pukeutumisellaan ilmaista itseään ja omaa tarinaansa.

S-ryhmän keskeiset liiketoiminta-alueet ovat marketkauppa, tavaratalo- ja erikoisliikekauppa, liikennemyymälä- ja polttonestekauppa, matkailu- ja ravitsemiskauppa, rautakauppa sekä rahoituspalvelut. S-ryhmän vähittäismyynti oli vuonna 2019 noin 11,7 miljardia euroa, ja se oli suurin yksityinen työllistäjä Suomessa  38 000 työntekijällään.

MSC-sertifikaatteja kalatiskeille, QR-koodeja tonnikalapurkkeihin – S-ryhmä auttaa valitsemaan vastuullista kalaa14.1.2021 08:32:03 EETTiedote

S-ryhmä haluaa tehdä vastuullisen kalan valitsemisen asiakkaille aiempaa helpommaksi. Rainbow-tonnikalapurkista löytyy nyt QR-koodi, jonka avulla voi jäljittää ostamansa tonnikalan matkan valtamerestä purkkiin ja kaupan hyllylle. Myymälöiden kalatiskien vastuullisuussertifiointi puolestaan etenee Food Market Herkuista muihin marketkaupan ketjuihin. Tammikuun aikana peräti 14 myymälän kalatiski saa MSC-sertifikaatin.

Edelläkävijyys vastuullisuusasioissa toi kaikille Pohjois-Karjalan Sokos Hotelleille kestävästä matkailusta kertovan Sustainable Travel Finland -tunnuksen11.1.2021 13:00:00 EETTiedote

Break Sokos Hotellit Koli ja Bomba sekä Joensuun Original Sokos Hotellit Vaakuna ja Kimmel ovat saaneet joulukuussa 2020 Sustainable Travel Finland -tunnuksen. Tunnuksen saa, kun täyttää Visit Finlandin luoman kestävän kehityksen kriteeristön, joka huomioi niin hotellin ekologisen, taloudellisen, sosiaalisen kuin kulttuurisen kestävyyden. Hotelleja operoivalle Pohjois-Karjalan Osuuskaupalle ihmisten, luonnon ja oman maakunnan hyvinvointi on koko toiminnan lähtökohta, jonka eteen on jo pitkään tehty monipuolisesti työtä.

Uudenvuodenlupaukset näkyvät ostoskoreissa: 20 % enemmän hedelmiä, 20 % vähemmän makeisia7.1.2021 08:36:01 EETTiedote

Joulun herkuttelujen jälkeen moni suomalainen haluaa syödä hieman kevyemmin ja terveellisemmin, ja tämä näkyy myös ruokaostoksissa. Tammikuussa myydään tavallista enemmän tuoreita hedelmiä ja kasvispakasteita, kun taas karkkien ja sipsien myynti laskee, osoittaa S-ruokakauppojen myyntidata vuosilta 2018-2020. Myös tipattoman tammikuun viettäjät näkyvät tilastoissa.

Huippuluokan ruokainnovaatioilla työpaikkoja ja hyvinvointia5.1.2021 10:34:59 EETTiedote

Suomalainen menestysresepti on vaikutukseltaan tärkein kotimainen ruoka-alan kilpailu. Innovaatiokilpailun palkinto on aidosti yrityksiä ja samalla myös ihmiselämiä mullistava. Tänä vuonna MTV:llä nähtävä kilpailu palkitsee voittajansa television ruokaohjelmiakin vertailtaessa poikkeuksellisen merkittävällä tavalla. Kahden ensimmäisen kauden voittajatuotteet Rostis ja Boltsi ovat olleet todellisia ruokahittejä. Seuraavia menestysreseptejä haetaan nyt.