Puolet tulevan Äiti minulla on nälkä –kirjan (2019) tuotoista lahjoitetaan pääkaupunkiseudun vähävaraisten perheiden hyväksi

Basam Books –kustantamo lahjoittaa puolet Äiti minulla on nälkä (2019) -kirjan tuotoista Apuna ry:lle. Heidi Jaarin kirjoittama teos kokoaa kansiin vähävaraisten perheiden sekä yksinäisten avuntarvitsijoiden tarinoita ja valottaa yleistilannetta siitä Suomesta, joka suurelle yleisölle on vielä täysin pimennossa.

Heidi Jaari (kuva: Johanna Salminen)

Helsinkiläinen Basam Books lahjoittaa puolet saamistaan tuotoistaan tulevasta Äiti minulla on nälkä (2019) -kirjasta pääkaupunkiseudun vähävaraisia auttavalle Apuna ry:lle. Kustantamon uudessa kirjapitchauskonseptissa löydetty kustannussopimus kirjoitettiin huhtikuun lopussa ja kirja tulee olemaan poikkeuksellisesti mukana jo saman vuoden syyskatalogissa.

Kirjan kirjoittaja on Heidi Jaari, Apuna Ry –yhdistyksen perustaja. Apuna Ry on voittoa tavoittelematon hyväntekeväisyysjärjestö, joka toimittaa avuntarvitsijoille muun muassa ruoka-, vaate-, kodintarvike- ja jouluapua. Apuna ry Avustus -Facebook-ryhmässä on jatkuvasti 200‒300 perhettä, joita autetaan aktiivisesti. Yhdistys toimii koordinaattorina, joka ohjaa avuntarvitsijat sekä vapaaehtoiset auttajat yhteen sekä järjestää myös lahjoitustapahtumia.

Apuna Ry auttaa pääkaupunkiseudun vähävaraisia perheita sekä yksittäisiä avuntarvitsijoita, joiden tilannetta on usein myös entisestään pahentanut heistä riippumattomat syyt kuten esimerkiksi tukijärjestelmän kankeus ja verkkaisuus. Heidi Jaarin tuleva kirja kokoaa näiden ihmisten tarinat yksiin kansiin ja valottaa yleistilannetta siitä Suomesta, joka suurelle yleisölle on vielä täysin pimennossa. Kirjassa keskustellaan myös siitä, että miten toimia osattomuuden säälittelyn, sivuuttamisen tai kieltämisen sijaan kunnioittavasti ja oikeasta empatiasta käsin avuntarvitsijoita kohtaan.

Tulevaan kirjaan liittyvä Kansalaisaktivismi ja empatia -kirjatapahtuma järjestetään kirjakauppa Rosebudin uudessa myymälässä Kolmen Sepän Patsaan aukion vieressä. Tapahtuma järjestetään tiistaina 28.5. klo 16-19. Mukana tapahtumassa on muun muassa Sami Keto (Empatia – Myötäelämisen tiede, Into). Tapahtuma on pääsymaksuton, mutta paikan päällä on mahdollisuus osallistua vapaaehtoiseen lippumaksuun, jonka tuotto ohjataan Apuna ry:n toimintaan. Äiti minulla on nälkä (2019) ilmestyy syksyllä.

Viestintä- ja tapahtumakoordinaattori Johanna Salminen johanna@basambooks.fi 0503484924

Heidi Jaari (kuva: Johanna Salminen)

Meritullinkatu 21

040 500 8695, asiakaspalvelu@basambooks.fihttps://basambooks.fi

Helsinkiläinen yleiskustantamo Basam Books on palannut juurilleen filosofian, kaunokirjallisten klassikkojen, runojen ja suurten hahmojen elämäkertojen pariin. Vanha kunnon Basam Books jatkaa tutulla laadusta tinkimättömällä linjallaan ja kustantamon puikkoihin on palannut yli 20 vuotta alalla toiminut kustannusjohtaja Batu Samaletdin. Jatkossa kustannusohjelmaamme kuuluvat vahvasti myös äänikirjat, tavoitteena on tuoda kaikki Basam Booksin mestariteokset kuunneltavaksi myös äänikirjoina!

Kansalaisaktivismi & Empatia –kirjailta tänään Rosebud-kirjakaupan Kolmen sepän myymälässä28.5.2019 09:40:11 EESTTiedote

Tänään Rosebudin uudessa myymälässä järjestettävässä kirjaillassa pohditaan miten toimia osattomuuden säälittelyn, sivuuttamisen tai kieltämisen sijaan kunnioittavasti, toisten voimavaroja kunnioittaen ja empatiasta käsin. Tapahtumassa mukana ovat pääkaupunkiseudun vähävaraisia vuosien kokemuksella auttaneen Apuna Ry:n perustaja Heidi Jaari sekä empatian tiedettä tutkinut kirjailija Sami Keto.

Kutsu lehdistötilaisuuteen: Basam Books vastaa kustantamoalan muutokseen uudistamalla toimintaansa21.5.2019 21:17:09 EESTTiedote

Kutsumme kirjan tulevaisuudesta kiinnostuneet median edustajat lehdistötilaisuuteen Helsinkiin perjantaina 24.5 klo 10-11. Uudistunut Basam Books vastaa kirja-alan muutokseen painottamalla kustantamoiden asemaa kulttuurisena muutosvoimana ja tarjoamalla muun muassa aineksia omaehtoiseen henkiseen kasvuun sekä hyvinvoinnin, tiedon ja viisauden kartuttamiseen. Tavoite konkretisoituu näitä kehityskulkuja tukevien teosten julkaisemisen lisäksi merkityksellisiä kohtaamisen tiloja tarjoavissa tapahtumissa sekä koulutuksissa.