Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy

Pyöräkeskus avautuu jälleen maanantaina 3.huhtikuuta

Suosittu pyöräliikenteen palvelu Pyöräkeskus avautuu maanantaina Baanan loppupäässä Ruoholahdessa. Keskuksessa kaupunkilaiset voivat huoltaa pyöräänsä itse, tarvittaessa ammattilaisten avulla ja opastuksella. Asiakaspalautteen perusteella keskus on maanantaisin auki kuuteen asti.

Pyöräkeskuksesta saa pyörän kunnossapitoon liittyviä käytännön neuvoja ja sieltä voi lainata ilmaiseksi työkaluja. Paikalla onnistuvat pyörien pikahuollot ja keskus tarjoaa mahdollisuuden omatoimiseen pyörän huoltamiseen neuvovan ammattilaisen opastuksella. Yhteistyökumppanina on myös tänä vuonna Suomen Työsuhdepyörä Oy.

Monelle kävijälle on tärkeää, että paikalla on ammattitaitoinen ihminen, joka osaa neuvoa ja auttaa. Asiakkaat käyvät myös kysymässä mielipidettä pyörän kunnosta, tietystä osasta tai erikoistyökalusta. Heidän kanssaan arvioidaan, kannattaako pyörä viedä huoltoon vai voiko sen itse korjata, kertoo Pyöräkeskuksen Tomas Liljestrand.

Pyöräkeskus on avoinna arkisin pitkälle syksyyn: ma klo 10–18, ti-pe klo 9–17.

Kannustamme kaupunkilaisia pyöräilyn pariin

Pyöräkeskus on osa Kaupunkiliikenteen kaupunkilaisille tuottamia pyöräilypalveluita ja Helsingin kaupungin pyöräliikenteen kehittämisohjelmaa. Helsingin kaupunki on tarjonnut kaupunkilaisille pyöräkeskuspalvelua vuodesta 2012 lähtien keväästä syksyyn. Palvelun tavoitteena on tehdä pyöräilystä houkuttelevampaa sekä helpompaa ja näin auttaa pyöräilyn kulkutapaosuuden kasvattamisessa. Nykyisellä paikalla Baanan varressa se on toiminut vuodesta 2021.

Kaudella 2022 toteutettiin Pyöräkeskuksessa kävijämäärien seuranta ja asiakastyytyväisyyskysely. Palautekyselyn perusteella asiakkaat olivat erittäin tyytyväisiä Pyöräkeskuksen palveluihin. Kehitystä tai muutoksia toivottiin erityisesti keskuksen aukioloaikoihin ja kauden pituuteen.

”Asiakkaiden antama palaute palvelusta on ollut erinomaista. Viime vuoden palautteen perusteella kokeilemme tällä kaudella hieman myöhempää aukioloaikaa alkuun maanantaisin. Tulemme seuraamaan kokeilun vaikutuksia ja toimivuutta, ja kehitämme toimintaa jatkossakin käyttäjiltä saamamme palautteen pohjalta”, kertoo Kaupunkiliikenteen palveluasiantuntija Eva Lodenius.

Lisätietoja Pyöräkeskuspalvelusta sivuillamme (https://kaupunkiliikenne.fi/ /pyorakeskus)

Palveluasiantuntija Eva Lodenius, p. 040 7570961
eva.lodenius@kaupunkiliikenne.fi

Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy
00099 Helsingin kaupunki

(09) 310 1071https://kaupunkiliikenne.fi/

Kaupunkiliikenne Oy jatkaa HKL:n työtä ja hallinnoi Helsingin joukkoliikenneinfraa ja omistaa raitiovaunukaluston. Vastaamme joukkoliikenteen kokonaisuuden kehittämisestä ja kunnossapidosta. Liikennöimme raitiovaunua ja tuotamme metron liikennöintiä palveluna. Hoidamme lisäksi Suomenlinnan lautan liikenteen sekä järjestämme Helsingin kaupunkipyöräpalvelun.

Lue lisää julkaisijalta Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy

Kaupunkiliikenne lisää rasvausta pikaratikan reitin varrelle11.4.2024 09:27:57 EEST | Tiedote

Kaupunkiliikenne Oy on saamansa palautteen ja tekemiensä mittausten perusteella todennut, että joissakin kohteissa pikaratikka 15 reitin varrella pikaratikan tuottama ääni on poikkeuksellisen kova. Koettuun meluongelmaan tullaan puuttumaan ja sitä pyritään ratkaisemaan useiden toimenpiteiden kautta, joista yksi on systemaattinen kiskojen rasvauksen tehostaminen ongelmakohdissa sekä automaattirasvauslaitteiden asennus.

Kontulan metroaseman peruskorjauksella parannetaan aseman käytettävyyttä ja viihtyisyyttä9.4.2024 15:02:32 EEST | Tiedote

Kaupunkiliikenne Oy aloittaa Kontulan metroaseman laituritason perusparannushankkeen tänä keväänä. Parannushankkeen tuloksena matkustajien liikkuminen asemalla helpottuu ja aseman viihtyisyys lisääntyy. Työt alkavat valmistelevilla töillä toukokuun puolivälissä. Tänä kesänä toteutettavat työt sijoittuvat suurelta osin aseman laiturialueelle, jonka vuoksi metroliikenne Kontulassa joudutaan keskeyttämään keskikesällä.