Q-Parkista tulee Aimo Park

Tukholma 3.9.2019. Japanilainen yritys Sumitomo Corporation on ostanut Q-Parkin toiminnot Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa. Tämän seurauksena Q-Park muuttaa nimensä Aimo Parkiksi. Hankinnan myötä Pohjoismaiden johtava pysäköintiyhtiö on vielä paremmin varautunut digitaaliseen muutokseen, joka on jo alkanut. Aimo Parkin visiona on edistää sosiaalista kehitystä tarjoamalla helpon pääsyn älyliikennepalveluihin sekä uusia tapoja tehdä jokapäiväisestä elämästä helpompaa.
Aimo Park 1.

Sumitomolla on sadan vuoden kokemus onnistuneista pitkäikäisistä investoinneista ja yhteistyöhankkeista. Vuonna 2018 yritys esitteli Tukholmassa Ruotsin ensimmäisen vapaasti toimivan sähköisen yhteiskäyttöautopalvelun, Aimon. Elokuussa Aimo käynnisti sähköisten potkulautojen kokeilun. Q-Parkin hankinta vahvistaa entisestään strategiaa, jonka perustana on investoiminen arkea helpottaviin älyliikennepalveluyrityksiin ja -innovaatioihin.

- Odotan innolla sitä, että Q-Parkin perintö ja vahva asema integroituvat Sumitomon kaukonäköiseen ajattelutapaan. Älyliikennepalvelut ovat tulevaisuutta, ja liikkumisen eri osa-alueiden on toimittava yhdessä, jotta kaupunkialueille ja niiden asukkaille voidaan luoda parhaat ratkaisut. Pysäköinti on tärkeä tekijä monien kaupunkialueisiin liittyvien haasteiden ratkaisemisessa, sanoo Aimo Parkin toimitusjohtaja Peder Ståhlberg.

Aimo Park ottaa haltuunsa Q-Parkin pysäköintitoiminnot Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa. Nimenmuutos tapahtuu vähitellen kaikissa maissa ja toimipaikoissa. Pederin mukaan kyse on muustakin kuin nimien ja kylttien muuttamisesta.

- Q-Park on Pohjoismaiden johtava pysäköintiyritys, jolla on lähes 370 000 pysäköintipaikkaa. Olemme viime vuosina aktiivisesti parantaneet palveluitamme: meillä on nyt esimerkiksi sähköautojen latausasemia, noutopistepalveluita pysäköintilaitoksissa, joustavia maksuratkaisuja ja tietenkin autoiluun liittyviä oheispalveluita. Aimo Parkin myötä näemme uusia mahdollisuuksia innovatiivisten ratkaisujen kehittämisessä, jotta niistä tulisi tärkeä osa yhteiskuntaa ja jotta niiden avulla voidaan luoda älykaupunkeja tulevaisuutta varten. Aiomme esimerkiksi arvioida mahdollisuuksia laajentaa kumppanuuksia eri liikennepalveluiden tarjoajien kanssa, kuten yhteiskäyttöautoja muissa kaupungeissa kuin Tukholmassa.

Jos haluat lisätietoja, ota yhteyttä:

Juha Sirelius
juha.sirelius@q-park.fi

Aimo Park 1.
Aimo Park 2.

Aimo Park Finland Oy

Aimo Park on Pohjoismaiden johtava täyden palvelun pysäköintiyhtiö joka hallinnoi yhteensä n. 370 000 pysäköintiruutua Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Suomessa Aimo Parkilla on yli  90 maksullista pysäköintikohdetta ja yrityksellä on yli 100 työntekijää. Operoimme pysäköintikohteita sitoutuneesti ja hyvällä kannattavuudella. Aimo Parkin palvelukonseptiin sisältyy mm. suunnittelu, operointi, pysäköintipaikkojen vuokraus, pysäköinninvalvonta sekä pysäköintilaitosten ylläpito.