QMG kasvattaa turvallisuuspalveluitaan ostamalla FireSecin

Talotekniikkakonserni QMG ostaa turvatekniikkayritys FireSec Oy:n, joka toimii Pirkanmaalla ja Etelä-Suomessa. Kaupan myötä palveluita kasvatetaan pääkaupunkiseudulla.
FireSecin Jarno Saviahde, Saku Tölli ja Marko Saviahde liittyvät Pekka Pöykön johtamaan QMG Partners -verkostoon. Kuva: Juhamatti Vahdersalo

Vuonna 2019 perustettu FireSec tarjoaa kunnille, ammattimaisille kiinteistönomistajille, kauppakeskuksille ja asuinkiinteistöille teknisen turvallisuuden palveluita, kuten paloilmoittimia, hälytyksensiirtoja, turvavalaisimia, kameravalvonta- ja murtohälytysratkaisuja sekä turvatekniikan huoltoa ja asiantuntijapalveluita.

FireSecin palveluksessa on seitsemän ammattilaista ja vuoden 2022 liikevaihto oli noin 2,0 miljoonaa euroa. Yhtiön kotipaikka on Lempäälä.

QMG-konsernissa FireSec liittyy QMG Partners -verkostoon, jossa toimii 11 talotekniikan palveluyritystä pääkaupunkiseudulla ja Etelä-Suomessa. Yrityskauppa ei vaikuta henkilöstön asemaan, vaan koko johto ja henkilöstö jatkavat tehtävissään. Yrittäjät Marko Saviahde, Saku Tölli ja Jarno Saviahde liittyvät QMG:n pohjoismaisen emoyhtiön Nimlas Groupin osakasohjelmaan.

– QMG haluaa olla vahvasti mukana turvallisuuspalveluiden kehityksessä, ja etsimme lisää hyviä yrityksiä, jotka luovat laadukasta turvallisuutta. FireSec ja sen yrittäjät täydentävät palveluvalikoimaamme ja maantieteellistä peittoamme hienosti. Marko, Saku ja Jarno ovat luoneet yrityksen, jonka osaaminen ja asiakaspalvelu tunnustetaan laajasti, QMG Partnersin toimitusjohtaja Pekka Pöykkö kertoo.

Turvatekniikka-alalla ratkaisevat ammattitaito ja palvelualttius

Toimitusjohtaja Marko Saviahde on toiminut kiinteistöturvallisuusalalla yli kymmenen vuotta, josta yrittäjänä vuodesta 2019. Ala kehittyy ja järjestelmät monipuolistuvat, joten FireSec kehittää ammattitaitoaan johdonmukaisesti.

– Asiakkaat ovat kiinnostuneita uusista ratkaisuista, kuten etävalvonnasta, mutta toimintavarmuutta kaikki pitävät tärkeimpänä vaatimuksena turvajärjestelmille. TUKES:in valtuuttamana palohälytysjärjestelmien toteuttajana meillä on hyvät valmiudet tarjota sen ympärillä laajaa ja laadukasta palveluvalikoimaa. Toinen tärkeä tekijä on kyky reagoida tehokkaasti ja palvelualttiisti erilaisiin tarpeisiin, koska turvallisuus on aina kriittinen asia, FireSecin toimitusjohtaja Marko Saviahde toteaa.

Liittyminen QMG Partnersiin ja QMG-konserniin tarkoittaa Marko Saviahteen mielestä kasvumahdollisuuksia ja asiakaspalvelun laajentamista.

– Tulemme vahvistamaan asemiamme pääkaupunkiseudulla sekä jatkamaan Pirkanmaalla, Turun seudulla, Pohjanmaalla ja Keski-Suomessa. Asiakkaillemme pystymme tarjoamaan laajempaa palveluvalikoimaa QMG:n muiden yhtiöiden kanssa. QMG:n malli sopii meille erinomaisesti – vastaamme jatkossakin omasta liiketoiminnastamme, ja saamme konsernilta tukea muun muassa strategiseen suunnitteluun ja hankintoihin, Marko sanoo.

Pekka Pöykkö, toimitusjohtaja, QMG Partners Oy, pekka.poykko@qmg.fi, 050 432 4822

Marko Saviahde, toimitusjohtaja, FireSec Oy, marko.saviahde@firesec.fi, 044 981 5459

QMG Partnersin Pekka Pöykkö, FireSecin Jarno Saviahde, Saku Tölli ja Marko Saviahde
QMG Partnersin Pekka Pöykkö, FireSecin Jarno Saviahde, Marko Saviahde ja Saku Tölli
FireSecin Marko Saviahde
FireSecin Jarno Saviahde
FireSecin Saku Tölli
QMG Partnersin Pekka Pöykkö

QMG Partners lyhyesti

QMG Partnersiin kuuluvat AET-Automaatio, Hausmatic, Ilmastointi-Mikenti, KT Paloturvapalvelut, Palokatkot Vänskä, Kylmäkolmonen, LVI-Trio, JRA-Sähkö, JT-Sähkötekniikka, SW-Sähkö ja Vesijohtoliike J. Laitinen. Vuoden 2022 aikana QMG Partners -verkosto laajentui liiketoiminta- ja yrityskaupoilla sekä lähes 10 miljoonan euron operatiivisella kasvulla. Verkoston liikevaihto ylitti 70 miljoonaa euroa vuoden 2022 aikana, ja se työllistää noin 390 talotekniikkahuollon ja -palveluiden osaajaa.

QMG-konserniin kuuluu yhteensä yli 40 yritystä, jotka tarjoavat talotekniikkaurakointia ja -projekteja sekä huoltoa ja palveluita. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2022 noin 230 miljoonaa euroa ja sen henkilöstöön kuuluu noin 1300 alan ammattilaista. QMG kuuluu Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa toimivaan Nimlas Groupiin, jonka pääomistaja on KLAR Partners. Omistajina on myös noin 500 avainhenkilöä, ja heistä yli 150 on qmg:laisia. www..qmg.fi

FireSec lyhyesti

FireSec on vuonna 2019 perustettu turvatekniikkayritys, joka tarjoaa asiakkailleen teknisen turvallisuuden palveluita, kuten paloilmoittimia, hälytyksensiirtoja, turvavalaisimia, kameravalvonta- ja murtohälytysratkaisuja sekä turvatekniikan huoltoa ja asiantuntijapalveluita.

FireSecin liikevaihto oli vuonna 2022 noin 2,0 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 7 turvatekniikka-ammattilaista. Yhtiön kotipaikka on Lempäälä ja toiminta ulottuu myös pääkaupunkiseudulle, Turun seudulle, Pohjanmaalle sekä Keski-Suomeen. Yhtiön osakkaita ovat Marko Saviahde, Saku Tölli ja Jarno Saviahde. www.firesec.fi