Quattroservices mukana Laakson yhteissairaala -hankkeen talotekniikka-allianssissa

Quattroservices on solminut toukokuussa Laakson yhteissairaala -hankkeen talotekniikka-alaurakka-allianssin allianssisopimuksen. Helsinkiin Laakson alueelle rakennetaan kaksi uutta sairaalarakennusta ja kaksi suojeltua rakennusta peruskorjataan.
Kuvassa Laakson päärakennus (Havainnekuva: Laakson LATU)

Hankkeen pääallianssin muodostavat HUSin ja Helsingin kaupungin muodostama kiinteistöosakeyhtiö, SRV Rakennus Oy sekä hankkeen suunnittelijat. Lisäksi allianssi on muodostanut alaurakka-allianssit hankkeen infratoimijoiden ja talotekniikkatoimijoiden kanssa. LVI-, sähkö-, ja sprinkleritöistä vastaavassa talotekniikka-alaurakka-allianssissa on Quattroservicesin ohella mukana kaksi muuta toimijaa.

Hanke valmistuu 2030 ja kooltaan yli viittä Oodi-keskuskirjastoa vastaava päärakennus tulee tarjoamaan psykiatrista ja somaattista hoitoa. Toinen uudisrakennus tehdään lapsia ja nuoria palvelevalle psykiatriselle hoidolle. Lisäksi kaksi Laakson alueella sijaitsevaa suojeltua 1920–30-lukujen vaihteen sairaalarakennusta peruskorjataan. Osana projektia nousee oikeuspsykiatrista hoitoa tarjoava uudisrakennus Mäntsälään, Ohkolan alueelle.

Toukokuussa allekirjoitettuja talotekniikka-alaurakka-allianssin sopimuksia koskevat kehitysvaiheet maanalaisten tilojen, aluetöiden sekä päärakennuksen osalta jatkuvat loppusyksyyn. Niiden jälkeen tavoitteena on siirtyä toteutusvaiheeseen.

Quattroservicesin toimitusjohtaja Kimmo Lehtonen on tyytyväinen, että yhtiö on jälleen mukana pääkaupunkiseudulla alkavassa jättihankkeessa.

- Tämä on meille merkittävä projekti. Toteutusvaihe tilataan erikseen myöhemmin ja sen laajuus ja tarkka arvo täsmentyvät vasta tilauksessa. Tämänhetkisen tiedon mukaan toteutusvaiheen sopimuksemme arvo tulee kuitenkin olemaan noin kolminkertainen verrattuna esimerkiksi Helsinki-Vantaan lentokentän uuteen T2-terminaaliin. Olemme olleet siellä viime vuodet hyvällä menestyksellä rakentamassa lentoaseman uudistusta yhdessä SRV:n kanssa.

Hankkeen verkkosivut: www.laaksonyhteissairaala.fi

Kimmo Lehtonen, toimitusjohtaja, Quattroservices Oy, 040 902 1223, kimmo.lehtonen@quattroservices.fi

Quattroservices Oy

Quattroservices on talotekniikan ammattilainen, joka hallitsee vaativat projektit. Tarjoamme talotekniikkaa joko kokonais- tai osaurakkana. Meillä on kattava kokemus teknisesti vaativista ja kooltaan laajoista urakoista – sekä valtakunnan ykköskohteista. Hallitsemme sekä uusimman kiinteistöteknologian että vanhojen kiinteistöjen talotekniikan. Quattroservices toimii Uudenmaan lisäksi Pirkanmaalla sekä Kanta-Hämeessä. Oman 150 ammattilaisen organisaatiomme apuna on kattava kumppaniverkosto. Kuulumme QMG-konserniin.

QMG-konserniin kuuluu yhteensä yli 35 yritystä, jotka tarjoavat talotekniikkaurakointia ja -projekteja sekä huoltoa ja palveluita. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2021 noin 201 miljoonaa euroa ja sen henkilöstöön kuuluu 1300 alan ammattilaista. QMG:n pääomistaja on KLAR Partners.