Quinyx laajentaa maailmanlaajuista toimintaansa avaamalla toimiston Yhdysvaltoihin

Työvoimanhallinnan markkinajohtaja Quinyx avaa toimiston Bostoniin. Quinyx on pilvipohjainen ja mobiili työvoimanhallintajärjestelmä. Yrityksen Suomen pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Erik Fjellborgin yritysidea syntyi, kun hän 15 vuotta sitten oli kesätöissä McDonald’silla. Nykyään hänen luotsaama Quinyx myy työvoimanhallintajärjestelmää yhteensä 25 maassa. Suomen pääkonttori sijaitsee Espoossa.

BOSTON, 10.9.2019 – Työvoimanhallinnan markkinajohtaja Quinyx on tänään ilmoittanut avaavansa palvelunsa Yhdysvaltoihin, ja samalla avaavansa Yhdysvaltain pääkonttorinsa Bostoniin. Suomessakin vahvasti operoiva, kovan kasvuvauhdin omaava ruotsalaislähtöinen Quinyx tarjoaa asiakasyrityksilleen mobiilin työvoimanhallintajärjestelmän, jossa yhdistyvät työvuorojen suunnittelu, työaikakirjaukset, viestintä ja tehtävänhallinta.

Vuodesta 2005 lähtien Quinyx on auttanut erikokoisia yrityksiä kokonaisvaltaisesti yhden järjestelmän avulla hoitamaan työvuorojen suunnittelua, viestintää, tehtävänhallintaa sekä integroitua palkanlaskentaa. "Näin yritysten henkilöstötyytyväisyys sekä tuottavuus nousevat", Quinyxin Suomen maajohtaja Paulus Maasalo kertoo. Suomessa Quinyxin asiakkaina ovat muun muassa Suomalainen Kirjakauppa, Puuilo, Barona Logistiikka, Cafe Picnic, Fafa's, Omaeläinklinikka, Finnkino ja Viking Line. Pohjois-Amerikassa puolestaan Quinyxin asiakkaisiin lukeutuvat jo muun muassa Kal Tire, Swarovski, G-Star ja Danish Bake. "Quinyxin laajentuminen Pohjois-Amerikkaan on Suomessakin positiivinen uutinen. Erittäin kilpaillulla markkinalla uudet asiakkaat tuovat mukanaan uusia parhaita käytäntöjä ja kehitettäviä toiminnallisuuksia, jotka siten tulevat Suomeenkin meille käytettäviksi."

Quinyxin perustaja ja toimitusjohtaja Erik Fjellborg kommentoi Yhdysvaltoihin laajentumista seuraavasti: ”Euroopan markkinajohtajana kunnioitamme kovasti Yhdysvaltojen markkinoita ja työvoimaa. Uskomme, että Quinyxin avulla amerikkalaiset yritykset pääsevät entisestään tehostamaan tuottavuuttaan ja tehokkuuttaan, mutta ennen kaikkea myös vahvistamaan vuorotyötä tekevän liikkuvan työvoimansa henkilöstötyytyväisyyttä ja työntekijäkokemusta. Meillä on kunnianhimoiset suunnitelmat päästä kasvattamaan toimintaamme Yhdysvalloissa ja uskon, että Boston on käynnistykselle mitä parhain sijainti. Kyseisessä kaupungissa on valtava määrä osaamista, pitkät innovaatioperinteet sekä myönteinen start-up -ilmapiiri.”

Tällä hetkellä Quinyxiä käyttää maailmanlaajuisesti yli 500 000 henkilöä reilussa 700 yrityksessä. Suomen ja Yhdysvaltojen lisäksi yritys toimii Isossa-Britanniassa, Saksassa, Norjassa, Tanskassa ja Alankomaissa. USA:n markkinoille siirtymisen myötä Quinyx on siirtänyt Bostoniin Andreas Sjölundin (Co-founder & CRO), Mattias Anrepin (Global Head of Operations) ja Laurie Pacen (Marketing Director U.S). Paikallinen rekrytointi Bostonissa on parhaillaan käynnissä, ja sitä johtaa Rob Desmond (VP of Sales US). Yrityksellä on tavoitteenaan merkittävästi laajentua Yhdysvalloissa vuoteen 2020 loppuun mennessä.

Aikaisemmin tänä vuonna Quinyxin globaaliin liiketoimintaan tehtiin 25 miljoonan investointi, jota johtivat Alfvén Didrikson, Battery Ventures ja Zobito. Tämän investoinnin avulla Quinyx vauhdittaa prosessien automaatioon ja virtaviivaistamiseen liittyvää tuotekehitystä. Suuri osa investoinnista käytetään myös kasvun tukemiseen Yhdysvaltain markkinalla.

Tietoa Quinyxistä

Quinyx on mobiili työvoimanhallintajärjestelmä. Hiljattain Suomessakin vierailleen toimitusjohtaja Erik Fjellborgin perustama Quinyx-yhtiö myy yhteensä 25 maassa pilvipohjaista työvoimanhallintajärjestelmää, joka mahdollistaa joustavuuden lisäämistä työelämään. Hänen yritysideansa syntyi, kun hän oli 15 vuotta sitten kesätöissä McDonald’silla. Hän huomasi, että suuri osa esimiestensä ajasta kului työvuorojen järjestelyyn ja sijaisten etsimiseen. Fjellborg alkoi suunnitella tietokoneohjelmaa, jonka avulla työntekijät pystyivät helposti merkitsemään itselleen sopivimmat työvuorot, kirjaamaan lomatoiveensa, ilmoittamaan sairaspoissaolonsa tai viestittelemään keskenään työvuorojen vaihdoista. Ohjelmisto on vuosien varrella kehittynyt, mutta järjestelmän ydinajatuksena on edelleen se, että työelämän joustavuus hyödyttää sekä työnantajia että työntekijöitä.

Quinyxin Suomen toimisto sijaitsee Espoossa. Muut Euroopan toimistot sijaitsevat Isossa-Britanniassa, Ruotsissa, Saksassa, Norjassa, Tanskassa ja Alankomaissa. Quinyxin ohjelmistoa käytetään globaalisti, esimerkiksi Kiinassa, Japanissa ja Koreassa. Maailmanlaajuisesti suurimpia asiakkaita ovat Burger King, Rituals, Swarovski, IHG, Boots, Virgin Atlantic, London City Airport, Benugo ja Odeon Cinemas Group.

Quinyx ainoana Suomessa toimivana yrityksenä Gartnerin raportteihin10.9.2018 08:00:00 EESTTiedote

Quinyx, työvoimanhallinnan markkinajohtaja, on valittu mukaan arvostetun Gartnerin julkaisuihin, 2018 Market Guide for Retail Workforce Management Applications- ja 2018 Market Guide for Workforce Management Applications -raportteihin. Gartner on maailmanlaajuinen tutkimus- ja konsultointiyhtiö, joka tarjoaa yritysmaailman tietoa ja näkemystä. Quinyx on ainoa Suomessa toimiva työvuorosuunnittelu- ja ajanhallintaohjelmisto, joka on valittu mukaan Gartnerin listaukseen.

Maailman ensimmäisellä lapuankielisellä verkkokaupalla kohti markkinajohtajuutta31.8.2018 09:30:00 EESTTiedote

"Vihiroonki parkettilaattia, joka ei nataja!" - pohjanmaalaisen Lapua Floors Oy:n verkkokauppa on avannut lapuankielisen versionsa. Yritys on Pohjoismaiden ensimmäinen parkettilattiavalmistaja, joka sävyttää tammiparketin uuden LED-öljyvahateknologian avulla. Kuluttajille suunnatun verkkokaupan lisäksi yritys tuo tuotteensa kattavasti jälleenmyyntiin ympäri Suomen, kerralla noin 250 myymälään. Tänä vuonna perustettu yhtiö myy tuotteitaan myös kansainvälisillä markkinoilla.