Radisson Blu Marina Palace Hotelin Juhlatilalle Paistinkääntäjien kilpi

Radisson Blu Marina Palace Hotelin Juhlakerrokselle on myönnetty Suomen Paistinkääntäjät ry:n Chaine des Rôtisseurs -kilpi. Kilven paljastaa Suomen Paistinkääntäjien valtavouti, Bailli Délégué Johanna Hornborg-Ojala Radisson Blu Marina Palacen Kristallisalissa juhlallisin menoin keskiviikkona 22.5.2019 kello 18. Kilven vastaanottavat Turun Osuuskaupasta Maître Restaurateur Mikko Eskelinen ja Chef de Table Sanna-Liisa Byskata.

Radisson Blu Marina Palace Hotelin Juhlakerros on tarjoillut 12 vuoden ajan korkealaatuista ruokaa, juomaa ja erinomaista palvelua. Ravintolan ruokatuotteissa on vahvasti läsnä paikallinen ruokakulttuuri ja lähellä tuotetut, laadukkaat raaka-aineet.

- Paistinkääntäjien kilpi on järjestön korkein tunnustus ja merkki ruoka- ja palvelutuotteiden korkeasta tasosta. Meille on kunnia-asia olla osa tätä hyvän ruoan ja palvelun järjestöä, toimialajohtaja Mikko Eskelinen Turun Osuuskaupasta toteaa.

Suomen Paistinkääntäjien Turun aluevouti Riitta Hirvosen mukaan kilven saadakseen ravintolan tulee täyttää tiukat kriteerit. Ravintolalle myönnetty Paistinkääntäjien kilpi on järjestön korkein tunnustus, se on merkki ruoka- ja palvelutuotteiden korkeasta tasosta. Kilpikriteerien mukaan ruoan tulee olla hyvän makuista ja rakenteellisesti sekä ulkonäöllisesti onnistunutta sekä puhdasta, hygieenisesti valmistettua ja turvallista. Valikoiman tulee olla monipuolinen niin raaka-aineiden kuin valmistusmenetelmien suhteen. Kilpiyrityksen tulee täyttää kriteerit sesongista riippumatta. Viinilistan tulee olla monipuolinen: eri ikäisiä viinejä, eri alueilta ja eri rypälepohjalta ja niiden pitää tukea ruokalistaa.

Ravintolassa tulee olla järjestön jäsen sekä salin että keittiön puolella ja vähintään toisen näistä jäsenistä on oltava Maître-arvolla. Maître-arvon käädyt on luovutettu ravintolan vastaaville henkilöille jo ennen kilven myöntämistä. Marinan juhlakerroksen keittiömestari Minna Kvarnströmillä on Maître Rôtisseur -arvo ja ravintolapäällikkö Anette Rautiolla on Chef de Table -arvo.

Radisson Blu Marina Palace Hotelin valoisa juhlakerros ja upea jokinäkymä muodostavat ainutlaatuisen kokonaisuuden, joka palvelee niin kotimaisia kuin kansainvälisiäkin tilaus- ja kokousvieraita. Juhlakerroksen vastikään uudistetut, monikäyttöiset ja muunneltavat tilat tarjoavat täydelliset puitteet juhlien, kokousten, cocktailtilaisuuksien, illallisten sekä kansainvälisten yritysten juhlatilaisuuksien järjestämiseen. Tiloissa voidaan järjestää 20-1000 hengen tilaisuuksia ja pyöreiden pöytien ääreen voidaan tarjota asiakaspaikat 400 henkilölle.

Radisson Blu Marina Palace Hotel Aurajoen rannalla on kansainvälisen luokan hotelli ja legendaarinen tapahtumatalo. Yli 40-vuotisen historian aikana hotellissa on majoittunut niin presidenttejä, kuninkaallisia kuin kansainvälisiä rocktähtiä. Radisson Blu Marina Palace Hotel on edelleenkin Turun monipuolisin ja tasokkain hotelli. Hotellin uudistetut 184 huonetta tarjoavat asiakkaille yksilöllisyyttä, mukavuutta ja arjen ylellisyyttä. Kansainvälinen Green Key -ympäristömerkki on osoituksena hotellin vastuullisesta tavasta toimia. Radisson Blu Marina Palace Hotelissa työskentelee kaikkinensa 50-100 henkilöä sesongista riippuen.

Turun Osuuskauppa, toimialajohtaja, Maître Restaurateur Mikko Eskelinen, puh. 010 764 5007
Bailli de Turku, Commandeur, aluevouti Riitta Hirvonen, puh.040 724 1468

Turun Osuuskaupan edustajistovaalien ehdokasasettelu alkaa – nyt on aika edistää uusia paikallistoiveita15.1.2020 14:48:30 EETTiedote

Nuorten liikkumisen mahdollistavat Ässäkentät, arjen kiireitä helpottava ruoan verkkokauppa, hävikkiä vähentävät punalapputuotteet ja laaja palveluvalikoima olivat ennen vain toiveita. Osuuskauppojen ja asiakasomistajien yhteistyöllä nämä toiveet ovat jo toteutuneet tuoden helpotusta monen varsinaissuomalaisenkin arkeen. Mitä muuta osuuskaupan jäsenet odottavat omalta kaupaltaan?

Turun Osuuskaupan hallitus ja hallintoneuvosto vuodelle 202020.12.2019 15:33:38 EETTiedote

Turun Osuuskaupan hallintoneuvosto on päättänyt kokouksessaan 13.12.2019 Turun Osuuskaupan hallituksen kokoonpanon vuodelle 2020: Matti Manner, laamanni, asianajaja, Turku (pj.) Risto Rinne, vuorineuvos, Naantali (varapj.) Satu Ahomäki, johtaja, Turku Jukka Rinnevaara, toimitusjohtaja, Turku Marja Salenius-Ranki, henkilöstöjohtaja, Kaarina Sanna-Maria Sarelius, toimitusjohtaja, Turku Hallituksen kokoonpano säilyy ennallaan. Puheenjohtajana jatkaa Matti Manner ja varapuheenjohtajana Risto Rinne. Hallintoneuvostoon uusia jäseniä Turun Osuuskaupan edustajisto nimitti 12.11.2019 pitämässään kokouksessa Turun Osuuskaupan hallintoneuvoston vuodelle 2020. Uusina hallintoneuvostoon valittiin palvelujohtaja Sami Savolainen Turusta sekä henkilöstön edustajina kaupan alan pääluottamusmies Katri Marku-Virtanen Turusta ja matkailu- ja ravitsemiskaupan sekä liikennemyymälöiden pääluottamusmies Nina Arki Naantalista. Turun Osuuskaupan hallintoneuvosto 2020: Aalto Hannu, Naantali Ahala Kirsti, Vehmaa