Rahoitusta haettavana vielä lokakuussa pk-yritysten ravinnekierrätys- ja hiilensidontainvestointeihin

Ravinteiden kierrätyksen kokeiluohjelmasta (RKKO) on haettavissa tukea ravinnekierrätys- ja hiilensidontainvestointeihin.

Tukea voidaan myöntää kone-, laite- ja rakennusinvestointeihin, joiden tarkoituksena on käsitellä lantaa tai biokaasulaitoksen rejektejä pitkälle jalostetuiksi lannoitevalmisteiksi tai muiksi pitkälle jalostetuiksi tuotteiksi ja lisäksi muihin ravinnekierrätys- ja hiilensidontainvestointeihin.

Tuki on suunnattu pk-yrityksille. Tuen määrä hyväksyttävistä kustannuksista on pienyrityksille 55 % ja keskisuurille 45 %.

Tuki on haettavissa 29.10.2021 päättyvällä valintajaksolla.

Maa- ja metsätalousministeriön rahoittama Ravinteiden kierrätyksen kokeiluohjelma on osa hallitusohjelman ravinteiden kierrätyksen edistämistä. Tuen hallinnoinnista vastaa Etelä-Pohjanmaan ELY-keskus.

Hakemuslomakkeet ja -ohjeet ovat saatavilla Etelä-Pohjanmaan ELY-keskuksen verkkosivuilla

Kehittämisasiantuntija Anja Norja, Etelä-Pohjanmaan ELY-keskus, puh. 0295 027 587, etunimi.sukunimi@ely-keskus.fi

Kehittämispäällikkö Hanna Mäkimantila, Etelä-Pohjanmaan ELY-keskus, puh. 0295 027 701, etunimi.sukunimi@ely-keskus.fi

Neuvotteleva virkamies Marja-Liisa Tapio-Biström, maa- ja metsätalousministeriö, puh. 0295 162 400, etunimi@sukunimi@gov.fi

Understöd kan sökas för hantering av avloppsöversvämningar18.10.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

Understöd från effektiveringsprogrammet för vattenskydd för hantering av avloppsöversvämningar kan sökas under tiden 18.10.-30.11.2021 från närings-, trafik- och miljöcentralen i Södra Savolax. Totalt finns det reserverat ca. 2 miljoner euro i understöd för ändamålet. Ansökan om understöd är riksomfattande och understöd kan ansökas av kommuner, samkommuner och bolagen de äger samt andra kommunägda aktörer, föreningar, företag och andra sammanslutningar med undantag av statliga ämbetsverk och inrättningar.

Avustusta haettavana viemäriylivuotojen hallintaan18.10.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

Vesiensuojelun tehostamisohjelman avustusta viemäriylivuotojen hallintaan on haettavissa 18.10.-30.11.2021 välisenä aikana Etelä-Savon elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskuksesta. Avustusta on tarjolla noin 2 miljoonaa euroa. Haku on valtakunnallinen ja avustusta voivat hakea kunnat, kuntayhtymät ja näiden omistamat yhtiöt ja muut kuntaomisteiset toimijat, yhdistykset, yritykset sekä muut yhteisöt lukuun ottamatta valtion virastoja ja laitoksia.

Ny skjuts åt vattenvården! - finansiering för restaurering av vattendrag kan sökas från 18 oktober till 30 november (Egentliga Finland, Satakunta)18.10.2021 07:18:13 EEST | Tiedote

Du kan ansöka om finansiering från NTM-centralen i sydvästra Finland för vattendragsrestaureringar i regionerna Satakunta och Sydvästra Finland. NTM-centralerna kan bevilja prövningsbaserad finansiering för genomförande och planering av restaureringar av vat-tendrag. Finansiering kan också beviljas för förstärkning av regionala verksamheten, vatten- och fiskerihushållningsåtgärder och omfattande vattendragbaserad vattenförvaltning inom jordbruk och skogsbruk.