Raideaforismit miettivät aikaa

Aforismit nousevat kiskoille jo kahdennentoista kerran. Tällä kertaa niissä pohditaan aikaa, ja mikäpä olisi sen sopivampi teema joukkoliikenteeseen.

Raideaforismit pyörivät metrojen ja raitiovaunujen sähköisillä näytöillä maanantaista 20.1. alkaen kahden viikon verran. Koska teemana on aika, mukana ovat myös aikataulut: Aikatauluissa lähtö- ja tuloaika, meissä tulo- ja lähtöaika, kirjoittaa Ilpo Vänskä.

Kiskoilla kulkee tällä kertaa 19 mietelausetta, jotka Suomen aforismiyhdistys valitsi keräyksen perusteella. Keräys innosti lyhyen muodon taitajia eri puolita Suomea, vaikka kampanja näkyykin vain pääkaupunkiseudulla. Keräykseen tuli kaiken kaikkiaan 358 aforismia niin Rovaniemeltä, Kuopiosta kuin Kaarinastakin.

Kriteerit, jolla yhdistys julkaistavat mietelauseet valitsi, olivat teeman osuva kiteyttäminen sekä mietelauseen selkeä ja ytimekäs aforistinen muoto.

HSL:n markkinointisuunnittelija Kaarina Kivimäki, puh. 040 169 3561
Suomen aforismiyhdistyksen puheenjohtaja Minna-Karoliina Heino, puh. 050 536 9936

HSL:n hallituksen päätöksiä 11.2.202011.2.2020 12:45:26 EETTiedote

Sisäisen tarkastuksen yhteenvetoraportti vuodelta 2019 ja tarkastussuunnitelma 2020 Hallitus päätti merkitä tiedoksi sisäisen tarkastuksen yhteenvetoraportin vuodelta 2019 ja sisäisen tarkastuksen tarkastussuunnitelman vuodelle 2020. Sisäinen valvonta on osa kuntalain mukaista kuntayhtymän hallinnon ja talouden valvontaa. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Ostotarjouksen tekeminen Helsingin seudun ympäristöpalvelut (HSY) -kuntayhtymän omistamista kiinteistöosakeyhtiön osakkeista Hallitus päätti tarjota Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymälle 4,1 miljoonaa euroa Kiinteistöosakeyhtiö Asemapäällikönkatu 5:n osakkeista, ja osakkeiden omistus ehdotetaan siirrettäväksi HSL:lle 1.5.2020 alkaen. HSL siis aikoo ostaa päätoimipisteensä rakennuksesta HSY:n omistaman osuuden. Kaupan jälkeen HSL:n omistusosuus kiinteistöosakeyhtiöstä olisi 69,73 prosenttia. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Transit PSP -maksuvälityspalvelujen hankinta Hallitus päätti valita transit PSP -maksuvälityspalvelujen tarjoajaksi LittlePayn,