Raisa Jyrkinen nimitettiin Lappset Group Oy:n henkilöstöjohtajaksi

Raisa Jyrkinen on nimitetty Lappset Group Oy:n HR-johtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 11. helmikuuta 2019 Lappsetin Helsingin toimistossa. Hänestä tulee myös Lappset Group Oy:n johtoryhmän jäsen. Hän siirtyy tehtävään Kesko Oyj:n palveluksesta, jossa hän toimii henkilöstönkehittämisjohtajana.

Raisa Jyrkinen siirtyy Kesko Oyj:n palveluksesta Lappset-konsernin henkilöstöjohtajaksi 11. helmikuuta 2019 alkaen.

Raisa Jyrkinen on pitkän linjan henkilöstöjohtamisen- ja kehittämisen ammattilainen. Hän siirtyy Lappsetille Kesko Oyj:n henkilöstönkehittämisjohtajan tehtävästä, jossa on toiminut joulukuusta 2015 lähtien. Sitä ennen hän toimi monipuolisesti henkilöstön osaamiseen, organisaation kyvykkyyden ja muutosjohtamiseen keskittyvissä asiantuntija- ja johtotehtävissä kemianteollisuudessa Kemira Oyj:n ja ICT-alalla IBM Global Business Service Finlandin palveluksessa.

Hänen erityisosaamistaan ovat muun muassa muutosjohtaminen, henkilöstön, kyvykkyyksien ja johtamisen kehittäminen, osallistaminen, työnantajamielikuvan kehittäminen, valmennus ja projektien johtaminen globaalissa toimintaympäristössä.

Raisa Jyrkinen on koulutukseltaan opettaja ja kasvatustieteiden maisteri, valmistunut Joensuun yliopistosta vuonna 1996. Maisterintutkinnon lisäksi hän on käynyt useita osaamispääoman kasvattamiseen ja henkilöstövoimavarojen johtamiseen liittyviä muita koulutuksia. Hän on opiskellut myös Iso-Britanniassa ja Espanjassa.

Raisa Jyrkinen harrastaa matkustamista, ulkoilma-aktiviteetteja, joogaa ja lukemista.

HR-johtajan tehtävää oman toimensa ohella hoitanut hallituksen puheenjohtaja Johanna Ikäheimo jättäytyy pois Lappsetin johtoryhmästä helmikuusta lähtien ja keskittyy päätoimiseen hallituksen puheenjohtajan tehtäväänsä.

Lappset Group Oy:n henkilöstöjohtajan tehtävään haki runsaasti erittäin päteviä ja korkean osaamistason omaavia henkilöitä, mikä kertoo mielenkiinnosta Lappsetin brändiä kohtaan.

Tero Ylinenpää, toimitusjohtaja, puh. +358 400 290 234, tero.ylinenpaa@lappset.com

Rovaniemeläinen Lappset Group Oy on Euroopan johtavia leikki- ja liikuntapaikkavälineiden sekä teemoitettujen aktiviteettipuistojen valmistajia. Lappset-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 50,8 miljoonaa euroa, ja sen palveluksessa toimii lähes 400 henkilöä yhdeksässä eri maassa. Tytäryhtiöitä konsernissa on yhteensä 15, ja Lappsetin jakelijaverkosto ulottuu 56 eri maahan.

Lappset Group Oy vahvistaa teemapuisto-osaamistaan ostamalla osake-enemmistön Kuopiossa toimivasta Fantasia Works Oy:stä4.9.2018 09:10Tiedote

Rovaniemellä toimiva perheyritys Lappset Group Oy vahvistaa teemapuistojen liiketoimintaan liittyvää osaamistaan ostamalla 51 prosenttia Kuopiossa toimivan Fantasia Works Oy:n osakekannasta. Osakekauppa kasvattaa Lappsetin teemoitettujen aktiviteettipuistojen liiketoiminnan Lappset Creativen osaamista ja kapasiteettia erityisesti suunnittelun sekä erikoistuotannon osalta. Kauppa solmittiin Kuopiossa 3. syyskuuta 2018. Osakekaupan hintaa ei julkisteta.

Lappsetille historiansa suurin teemapuistokauppa kansainvälisen Merlin Entertainmentsin kanssa3.5.2018 14:14Tiedote

Lappset Group Oy laajentaa urheilukenttiin19.1.2018 10:15Tiedote