Rajoitusten purkaminen kasvattaa hotellipalvelujen kysyntää pääkaupunkiseudulla

Koronarajoitusten purkaminen sai huonevaraukset ja kokouspalvelujen kysynnän nopeaan kasvuun S-ryhmän pääkaupunkiseudun hotelleissa. Syyskuussa varaukset loppuvuodelle yli kolminkertaistuivat edellisvuoteen verrattuna. Tiedot selviävät S-ryhmän myyntitilastoista.

Koronarajoitusten asteittainen purkaminen näkyy voimakkaana varausmäärien kasvuna pääkaupunkiseudun Sokos Hotelleissa ja Radisson Blu Hotelleissa. Syyskuussa loppuvuodelle tehtyjen huonevarausten määrä yli kolminkertaistui vuoden 2020 syyskuuhun verrattuna. Sekä vapaa-ajan asiakkaiden että liikematkustajien tekemät varaukset kasvoivat yli 200 prosenttia edellisvuodesta. Rajoitusten vuoksi hotellipalvelujen kysyntä laski voimakkaimmin juuri pääkaupunkiseudulla, mutta kysyntä on kasvussa myös muualla Suomessa.

– Asiakkaiden turvallisuudentunne on palautunut. Vapaa-ajan matkustus oli jo kesällä vilkasta, ja nyt myös kotimaan liikematkustus on lisääntynyt selvästi. Pohja on nähty, ja nyt on taas lupa kohdata kasvokkain, kertoo kaupallinen johtaja Nina Nieminen SOK:n matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta.

Myös kokouspalvelujen kysyntä ennakoi vilkasta syksyä. Ryhmävarauksia ei enää peruta edellisvuoden tapaan, ja syyskuussa ryhmävarausten ja tarjouspyyntöjen määrä S-ryhmän pääkaupunkiseudun hotelleissa jatkoi kasvuaan edellisvuoteen ja elokuuhun verrattuna.

– Suosittelen varaamaan tilat syksylle ajoissa, koska patoutunutta kysyntää on paljon. Suosituimmissa kokoushotelleissamme tilat ovat joinain päivinä olleet jo täyteen varattuja. Myös pikkujoulut kannattaa ehdottomasti varata pian. Meiltä löytyvät tilat ja valmiit ohjelmapaketit tarjoiluineen kaikenkokoisille ryhmille, Nina Nieminen jatkaa.

Pääkaupunkiseudun Sokos Hotellien ja Radisson Blu Hotellien toiminnasta vastaa S-ryhmän hotelliyhtiö Sokotel. Sokotel operoi Suomessa, Virossa ja Pietarissa yhteensä 18 Sokos Hotellia ja 7 Radisson Blu Hotellia.

S-ryhmän hotellit pääkaupunkiseudulla:

1. Original Sokos Hotel Vaakuna Helsinki
  2. Original Sokos Hotel Presidentti
  3. Original Sokos Hotel Albert
  4. Original Sokos Hotel Tripla
  5. Break Sokos Hotel Flamingo
  6. Original Sokos Hotel Tapiola Garden
  7. Original Sokos Hotel Vantaa
  8. Radisson Blu Seaside Hotel
  9. Radisson Blu Royal Hotel
  10. Radisson Blu Plaza Hotel
  11. Radisson Blu Aleksanteri Hotel
  12. Radisson Blu Hotel Espoo

Lisätietoa:
Kaupallinen johtaja Nina Nieminen, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, puh 010 7682735, nina.nieminen@sok.fi

Sokotel on suomalainen hotellioperaattori ja osa S-ryhmää. Sokotel operoi pääkaupunkiseudulla, Suomen suurimmissa kaupungeissa, Virossa ja Pietarissa yhteensä 18 Sokos Hotellia ja seitsemää Radisson Blu Hotellia.

Sokotel Oy:n toimitusjohtaja vaihtuu29.9.2021 16:30:00 EEST | Tiedote

S-ryhmän hotelliyhtiö Sokotel Oy:n toimitusjohtaja Jarkko Härmälä siirtyy pois S-ryhmän palveluksesta. Uuden toimitusjohtajan rekrytointi aloitetaan heti. Yhtiön väliaikaisena toimitusjohtajana toimii 29.9. alkaen SOK Liiketoiminta Oy:n toimitusjohtaja Jari Annala. ”Haluan kiittää Jarkkoa työstä erityisesti matkailu- ja ravitsemisalan haastavana aikana”, sanoo Jari Annala. Sokotel Oy operoi Sokos Hotelleja ja Radisson Blu Hotelleja pääkaupunkiseudulla ja Tampereella, sekä Radisson Blu Hotel Oulua, Oulun Break Sokos Hotel Edeniä ja Original Sokos Hotel Royal Vaasaa.

”Ilmastoystävällisempi ruokailu ei vaadi lapsiperheessä ihmetekoja” – Ässäkokki innostaa ilmastofiksuun kokkaamiseen28.9.2021 08:30:00 EEST | Tiedote

Lasten pitäisi syödä viidestä kuuteen kourallista kasviksia päivässä, mutta suomalaislasten lautasilla on keskimäärin vain puolet tästä*. S-ryhmä haluaa innostaa lapsia, nuoria ja perheitä kiinnittämään huomioita itselle ja ilmastolle fiksuihin valintoihin ja julkaisee lapsille suunnattuja Ässäkokki-reseptejä: lisää kasviksia, palkokasveja ja kalaa, vähemmän kovaa rasvaa, sokeria ja punaista lihaa.