Saarioinen

Rakastettu klassikkopizza täyttää 40 vuotta – Saarioinen päivitti “roiskeläpän” ja Freestylerin juhlan kunniaksi

40 vuotta täyttävää klassikkopizzaa on valmistettu jo yli 700 miljoonaa kappaletta. Saarioinen juhlistaa pizzoja loppuvuoden aikana monin eri tavoin.
Kuva: Julius Konttinen

Mikropizzat ovat maistuneet suomalaisille jo 80-luvulta lähtien. Saarioinen paistaa pizzoja vuodessa noin 12 miljoonaa kappaletta, mikä tarkoittaa, että jokainen suomalainen syö vuoden aikana keskimäärin kaksi roiskeläppää. Vuosikymmenten aikana pizzoja on syöty yhteensä jo yli 700 miljoonaa kappaletta.

Juhlavuoden kunniaksi Saarioinen on lanseerannut uutuuden tuttujen klassikoiden rinnalle. Jauheliha Sour cream & Onion -pizzan pakkausdesign on osa juhlavuoden ilmettä, jonka on suunnitellut helsinkiläistaiteilija Rasmus Tikkanen. Ilme on saanut inspiraationsa Saarioisten mikropizzojen historiasta ja 1980-luvun skeittigrafiikoista.

Saarioinen juhlistaa klassikkopizzojen 40-vuotista taivalta myös julkaisemalla uudistetun version Bomfunk MC’s:n ikonisesta Freestyler-kappaleesta. Minä vs. Maailma -kappaleen musiikkivideo kertoo tämän päivän nuorten tarinaa ja elämäntyyliä luoden uuden klassikon. Musiikkivideo julkaistaan YouTubessa ja Saarioisten kampanjasivulla vappuaattona 30.4. kello 9.30.

”Biisin teema Minä vs. Maailma yhdistyy Saarioisten tarinaan. Haluamme kannustaa nuoria seuraamaan sydäntään ja tekemään asioita omalla tavallaan. Aivan kuten Saarioinenkin on tehnyt”, kertoo kuluttajakokemuksesta vastaava johtaja Tia Yrjölä.

Päivitetty kappale on tehty yhdessä alkuperäistuottaja Jaakko Salovaaran sekä nuorten rap-artistien Iben ja MELOn kanssa.

“Saarioisten pizzat ja kappale yhdistävät ja koskettavat useampaa sukupolvea, niin nuoria kuin meitä vanhempia, joten on ollut myös todella siistiä päästä tekemään uutta versiota Iben ja MELOn kanssa. He ovat tällä hetkellä juuri oikeat artistit yhteistyöhön, edustaen samalla suomalaisen rap-musiikin uutta terävintä kärkeä. He ovat sanoittaneet kappaleen taitavasti hyvällä flowlla", tuottaja Jaakko Salovaara sanoo.

Rasmus Tikkanen suunnitteli juhlavuoden ilmeen suosikkipizzalleen

Jauheliha Sour cream & Onion -pizzan pakkausdesign on osa juhlavuoden ilmettä, jonka on suunnitellut helsinkiläistaiteilija Rasmus Tikkanen. Nämä pizzat ovat olleet osana Rasmuksen elämää jo pienestä pitäen:

“Olin kymmenvuotias, elettiin 90-lukua. Rullasin skeittilaudalla lähikauppaan ja ostin viikkorahoilla Saarioisten pizzan. Se oli niin hyvää, että skeittasin kotoa takaisin kauppaan ja ostin toisen. Nykyään käyn skeittaamassa poikani kanssa – eväänä edelleen Saarioisten pizza. Enpä olisi kymmenvuotiaana uskonut, että vielä kerran saan suunnitella ikonisen pizzan juhlapakkauksen”, Rasmus Tikkanen kertoo.

Innokkaimmille pizzojen ystäville on tarjolla myös rajoitettu erä juhlavuoden uniikkeja oheistuotteita. Tuotteita arvotaan kesän aikana muun muassa Saarioisten kampanjasivulla.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Siiri Koivumäki
siiri.Koivumaki@saarioinen.fi

Kuva: Julius Konttinen
Lataa
Artistit Ibe ja MELO ovat tehneet Freestyler-biisistä uuden version. Kuva: Julius Konttinen
Lataa
Uuden Jauheliha Sour cream & Onion -pizzan pakkauksen ilmeen on suunnitellut taiteilija Rasmus Tikkanen.
Taiteilija Rasmus Tikkanen.
Lataa
Saarioinen lanseeraa juhlavuoden kunniaksi upean sarjan oheistuotteita.

Saarioinen

Saarioinen on tehnyt suomalaisten lempiruoat jo yli 60 vuoden ajan. Saarioinen on suomalainen perheyritys ja johtava valmisruokatalo n. 260 miljoonan euron liikevaihdolla. Olemme kotoisin Kangasalan Sahalahdelta, Saarioisten Kartanosta. Tämän lisäksi Saarioisten herkullista ruokaa tehdään Valkeakoskella ja Huittisissa sekä Viron Raplassa yhteensä noin 1 300 saarioislaisen voimin. Saarioinen vaalii perinteitä ja kehittää samalla jatkuvasti uutta yhdessä suomalaisten kanssa. Äitien tekemää ruokaa vuodesta 1957. www.saarioinen.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Saarioinen

Saarioisten laatikot – suomalaisten lempiruokaa jo vuodesta 195719.4.2022 08:20:00 EEST | Tiedote

Positiivinen asenne valmisruokia kohtaan näkyy niiden kasvavassa kulutuksessa. Vaikka syöminen muuttuu ja monipuolistuu, klassikkotuotteet ovat pitäneet pintansa kuluttajien suosikkeina ja lempiruokina jo 65 vuoden ajan. Saarioinen käynnistää ikonisten laatikkoruokien kunniaksi Laatikoilla kasvaneet -kampanjan, jonka kasvoina toimivat juontaja Vappu Pimiä, artisti ALMA sekä uimari Matti Mattsson.