Novart

Rakastu täydelliseen yhdistelmään – puu ja maanläheiset sävyt keittiössä

Keittiön värien ikisuosikit valkoinen ja musta yhdistettyinä muihin väreihin ja materiaaleihin pitävät pintansa vuodesta toiseen, mutta näiden lisäksi suureen suosioon ovat nousseet luonnonmukaiset värit. Luonnonläheisyyttä keittiöltään kaipaava haluaa melkein poikkeuksetta lisätä keittiöönsä puun eri sävyjä, josta onkin syntynyt upea luonnon ja kodin kohtaaminen – täydellinen yhdistelmä. Ihastu eri väriyhdistelmiin ja hyödynnä neljää vinkkiä, kuinka puu yhdistyy kauniisti muiden värien kanssa.
Luonto-värikokoelman Meri-sävy yhdistettynä Nordic Natureen

Viimeisen vuoden aikana värien käyttö on kasvanut merkittävästi. Keittiöihin halutaan yhdistää nyt useampia sävyjä, luoda eloisuutta ja ainutlaatuisuutta. Luonnonmateriaalit ja maanläheiset sävyt ovat täydellinen yhdistelmä, joka ei ole trendien sanelema vaan kestää aikaa ja näyttää hyvältä.

Inspiroidu kolmesta upeasta puun ja Luonto-värikokoelman yhdistelmästä, jotka tuovat luonnon kotiin asti.

Rentoudu puun ja Luonto-värikokoelmamme Meri-Sävyn seurassa

Sininen Meri on rauhallinen ja sen sävy vaihtelee kuin valtameren aallot valon ja huoneen muiden värien mukaan. Väri luo keittiöön rauhallisen tunnelman. Yhdistettynä lämpimän ruskeaan puuhun saat keittiöön tyylikkään ja rauhoittavan tunnelman.

Luo tasapainoa ja tyyneyttä Luonto-värikokoelmamme Havu-sävyllä

Havu on kestävä ja tasapainoinen väri, joka on helppo yhdistää erilaisiin materiaaleihin ja lisävarusteisiin. Se tuo mieleen puiden huojuvat latvat, tuoksut ja metsän äänet. Kun Havu kohtaa lämpimän puun, ne muodostavat lyömättömän yhdistelmän.

Nauti viihtyisästä ja seesteisestä Luonto-värikokoelman Kaarna-sävystä

Kaarna-värimme on metsän vaihtuvien syysvärien inspiroima lämmin, neutraali, tummanruskea väri. Kuten puun kuori, sävy muuttuu huoneen valon ja siihen sopivien materiaalien mukaan. Kuori antaa katsojalle seesteisen, viihtyisän ja hieman rustiikkisen tunnelman yhdessä lämpimän puun kanssa.

Kuvat yhdistelmistä löytyvät tiedotteen liitteistä.

Neljä vinkkiä, kuinka yhdistät puun värien kanssa

1. Valitse puun sävy

Aloita valitsemalla puun sävy, joka erottuu edukseen ja antaa sävyn keittiön muille väreille. Esimerkiksi pohjoisesta luonnosta inspiraationsa saaneen Nordic Nature -malliston tammiviiluoven elävä pinta tuo ilmettä keittiöön.

2. Tutki pohjasävyjä ja viimeistelyä

Kun olet valinnut puun, tutki sen sävyjä. Ovatko ne lämpimiä, viileitä vai neutraaleja? Miltä puun rakenne näyttää? Tämä auttaa sinua valitsemaan muita värejä keittiöön. Voit luoda selviä kontrasteja, jotka erottuvat muusta sisustuksesta tai luoda neutraalimman ilmeen, joka sulautuu koko kodin sävyihin.

3. Luo täydellinen yhdistelmä

Voit myös valita, miten puu ja väri kohtaavat keittiössäsi. Klassisempi puun ja värin yhdistelmä on esimerkiksi valita tammea keittiösaarekkeeseen ja väriä seinäkaappeihin. Tai leikitellä ylä- ja alakaappien eri materiaaleilla ja väreillä. Odottamattomampi yhdistelmä on tuoda kontrastia puun ja värin liitolla vertikaalisti. Kuvien keittiössä on yhdistetty Nordic Nature -mallistoa ja Luonto-värikokoelman sävyjä.

4. Yksityiskohdat mikroskoopin alla

Luonnolliset yksityiskohdat saavat keittiön kukoistamaan, anna niiden olla pääosassa. Luo yllätyksellisyyttä tai rauhallista tasapainoa luonnosta peräisin olevilla kuvioilla, muodoilla ja materiaaleilla, kuten luonnonkivestä valmistetulla työtasolla tai keittiötä raamittavilla tammisilla vetimillä.

Nina Eskelinen
Konseptipäällikkö
puh. +358 40 8362689
nina.eskelinen@novart.fi

Luonto-värikokoelman Meri-sävy yhdistettynä Nordic Natureen
Luonto-värikokoelman Kaarna-sävy yhdistettynä Nordic Natureen.
Luonto-värikokoelman Havu-sävy yhdistettynä Nordic Natureen.
Asiakaskeittiö. Nordic Nature ja Usva-luontovärimme.

Valikoiman, tuotteet ja lisävarusteet löydät helposti verkkosivuiltamme: keittiömaailma.fi

Lue lisää julkaisijalta Novart

Onko keittiö edelleen kodin sydän? – Novart tuo keittiöinspiraatiota ja ajankohtaista keskustelua Habitareen11.9.2023 11:14:00 EEST | Tiedote

Kotimainen keittiökalustebrändi Novart on mukana Habitaressa 13.–17.9. Novartin osasto 6k49 sijaitsee kodin sisustamiseen keskittyvällä Ahead-alueella. Osastolla voi tutustua luonnon muodoista, väreistä ja yksityiskohdista inspiraationsa saaneeseen Nordic Nature -mallistoon. Novartin järjestämässä paneelikeskustelussa lauantaina keskustellaan keittiön merkityksestä ja sen tulevaisuudesta kodin neliöiden pienentyessä. Onko keittiöllä yhä vankka paikka suomalaisten kodeissa?

Asuntomessujen keittiöissä näkyy tänä vuonna luonto ja ympäristö23.5.2023 08:34:00 EEST | Tiedote

Asuntomessut tarjoavat tänäkin vuonna kiinnostavan katsauksen sisustuksen ja asumisen trendeihin. Messukotien keittiöissä näkyvät tämän hetken kuumimmat keittiö- ja kiintokalustetrendit, joissa suositaan vastuullisesti aikaa kestäviä valintoja, luonnonmateriaaleja ja luontoon sopivaa sävymaailmaa sekä käytännöllisyyttä. Tämän vuoden Asuntomessut järjestetään 7.7.–6.8. Loviisassa.