Rakennusliike Lapti urakoi Hoasille uusia opiskelija-asuntoja Espooseen

Helsingin seudun opiskelija-asuntosäätiö Hoas ja Rakennusliike Lapti Oy ovat allekirjoittaneet urakkasopimuksen uusien opiskelija-asuntojen rakentamisesta Espoon Vermonniittyyn. Osoitteeseen Anna Sahlsteninkatu 4:ään rakennettavaan 8-kerroksiseen kerrostaloon tulee yhteensä 136 asuntoa.

Rakennusliike Lapti rakentaa Hoasille 136 opiskelija-asuntoa Vermonniityn alueelle Espooseen. Havainnekuva: Hoas

Kohteen urakkakilpailu oli tiukka ja urakkahinnat olivat lähellä toisiaan. Tällä kertaa laatupisteet ratkaisivat kilpailun hinnaltaan toiseksi edullisemman Laptin eduksi. Yhteistyö rakentamisen valmistelun osalta on lähtenyt hyvin käyntiin ja odotamme saavamme korkealuokkaisia Hoas-koteja, kertoo rakennuttajapäällikkö Ville Keränen Helsingin seudun opiskelija-asuntosäätiöstä.

Olemme iloisia urakkakilpailun voitosta. Meidät katsottiin parhaimmaksi vaihtoehdoksi, kun pisteytettiin urakoitsijan kyvykkyyttä laadun tuottamiseen ja aikatauluissa pysymiseen, toteaa Etelä-Suomen aluejohtaja Sami Alanen Rakennusliike Lapti Oy:stä.

Hankkeen rakentaminen käynnistyy toukokuussa 2021 ja kohteen arvioitu valmistuminen on syksyllä 2022.

Helsingin seudun opiskelija-asuntosäätiö sr, Hoas
Rakennuttajapäällikkö Ville Keränen

Rakennusliike Lapti Oy Etelä-Suomi
Aluejohtaja Sami Alanen

Lapti on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden päivähoito- ja hoivakiinteistöjen, liike- ja toimitilojen sekä koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Rakennusliike Lapti -konsernin palveluksessa oli tilikauden päättyessä noin 600 henkilöä.www.lapti.fi

Kaurialan koulun rakentaminen käynnistyy Hämeenlinnassa12.4.2021 13:00:00 EEST | Tiedote

Lapti käynnistää Kaurialan koulun rakentamisen Hämeenlinnassa. Kouluun tulee tilat 450 yläkoulun ja erityisryhmien oppilaalle. Koulu on suunniteltu tietomallintamalla ja rakennuttajalle sekä käyttäjille järjestetään mahdollisuus tutustua mallitiloihin virtuaalisesti VR-lasien avulla. Suunnittelu on edennyt Laptin johdolla tiiviissä yhteistyössä Hämeenlinnan kaupungin edustajien ja koulun henkilöstön kanssa. Suunnitelman mukaan Kaurialan koulun rakentaminen käynnistyy huhtikuussa maansiirtotöillä ja koulu valmistuu vuoden 2022 lopussa. Koulu rakennetaan KVR-urakkana, jossa Lapti vastaa koulun suunnittelusta ja rakentamisesta.

Emäkosken ja Myllyhaan koulut harjakorkeudessa, sisätyöt käynnissä24.3.2021 10:00:00 EET | Tiedote

Rakennusliike Lapti rakentaa Nokian kaupungille Emäkosken yläkoulun 550 oppilaalle ja Myllyhaan koulun 450 alakoululaiselle. Koulujen rakennustyöt käynnistyivät kesällä 2020 ja ovat edenneet sisätyövaiheeseen. Koulut rakennetaan KVR-urakkana, jossa Lapti vastaa koulujen suunnittelusta ja toteutuksesta. Koulujen rakentamisessa noudatetaan Kuivaketju10-toimintamallia sekä puhtaan rakentamisen periaatteita, jolloin työmaan pölynhallinnalle on asetettu yhteisesti sovitut laatutavoitteet.

Lapti rakentaa eQ:n asuntorahastolle 83 uutta asuntoa Vantaan Koivuhakaan23.3.2021 10:23:30 EET | Tiedote

Rakennusliike Lapti Oy ja eQ:n asuntorahasto ovat allekirjoittaneet sopimuksen kerrostalon ja siihen tulevien liiketilojen rakentamisesta Vantaan Koivuhakaan. Asunto Oy Vantaan Koivunlehti on 4-8 kerroksinen kerrostalo, johon tulee yhteensä 83 vuokra-asuntoa yksiöistä neljän huoneen perheasuntoihin sekä vuokrattavia liiketiloja. Autopaikat on sijoitettu autokatokseen ja talon piha-alueelle. Hanke toteutetaan KVR-urakkana, jossa Lapti vastaa kohteen suunnittelusta ja rakentamisesta. Vantaan Koivunlehden rakentaminen käynnistyy keväällä 2021 ja talo valmistuu syksyllä 2022.

Laptin tilinpäätöstiedote 2020: vahva vuosi takana ja lupaava näkymä vuodelle 202122.3.2021 08:30:00 EET | Tiedote

Rakennusliike Lapti Oy:n liikevaihto oli 277,6 miljoonaa euroa vuodelta 2020 (311,2 miljoonaa euroa tilikaudella 2019). Laptin kannattavuus säilyi hyvällä tasolla. Liiketulos oli 16,6 miljoonaa euroa (25,6 miljoonaa euroa) eli 6% (8,2 %) liikevaihdosta. Tilikauden tulos oli 11,7 (19,7) miljoonaa euroa eli 4,2 % (6,4 %) liikevaihdosta. Hyvän tuloksen myötä vakavaraisuutta kuvaava omavaraisuusaste säilyi myös hyvänä, ollen 47,5 %:n (47,8 %). Tilikauden päättyessä yhtiössä työskenteli 569 henkilöä.