Rakennusliiton Suokas: Perintöveron poisto hyödyttää ruotsinkielistä rahaa ja eliittiä

Rakennusliiton varapuheenjohtajan Kyösti Suokkaan mukaan perintöveron poiston takana on lähinnä ruotsinkielinen raha ja eliitti. -Asialla on ruotsinkielistä rahaa ja ruotsinkielisten vuosisataisia etuoikeuksia ansiokkaasti puolustavan puolueen RKP:n nouseva kyky. Nuori politrukki käynnisti kansalaisaloitteen perintöveron poistamiseksi, kirjoittaa Suokas blogissaan.

Suokkaan mukaan ” avallisia tossunkuluttajia, puhuivatpa nämä sitten suomea tai ruotsia, asia ei paljoa hetkauta.

- Suomalaisten perinnöt ovat yleensä pieniä eikä niistä tarvitse maksaa veroa lainkaan. Isommistakin perinnöistä vero on maltillinen, jos perijänä on lähisukulainen.

-Satojen miljoonien ja miljardien perinnöistä vero on sen sijaan luonnollisesti iso. Nykyisessä poliittisessa ilmapiirissä tämä nähdään ongelmana. Vallassa on historian ehkä oikeistolaisinta politiikkaa harjoittava hallitus. Äänettöminä yhtiömiehinä häärivät siniset, joille kaikki käy. Lisäksi monella rivikansanedustajalla on sisäsyntyinen halu miellyttää rikkaita. Ökyrikkaiden tilaustyöaloite voi saada tuulta siipien alle.

-Ruotsin kuninkaat antoivat vasalleilleen täyden verovapauden. Erioikeus on historian saatossa lipsahtanut pois. Sukupolvien yli kerääntyvästä varallisuudesta pääsee rahvaskin osille, vaikkakin pienessä määrin. Nähtäväksi jää poistuuko varallisuusveron ohella myös rikkaiden perintövero. Viimeinenkin mahdollisuus omaisuuksien edes vähäiseen tasoittamiseen yhteiskunnallisella tulonjaolla. Verotuloihin syntyvä aukon maksumiehiksi joutuisi luonnollisesti sama porukka kuin aina ennenkin, palkansaajat.

Lue koko blogi tästä

020 774 003 (puhelinvaihde)http://www.rakennusliitto.fi

Rakennusliitto tukee postilaisia1.11.2019 11:55:56 EETTiedote

Postin työntekijöiden työehtoja yritetään heikentää räikeällä tavalla. Tilanteesta johtuen Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU on ilmoittanut käynnistävänsä Postissa laajat lakkotoimet 11. marraskuuta. Postinjakelu, käsittely ja kuljetus ovat marraskuussa lakossa kaksi viikkoa, jollei työehtosopimusneuvotteluissa ja pakettilajittelijoiden tilanteesta päästä työnantajan kanssa sopuun. Tänään koolla oleva Rakennusliiton hallitus ilmaisee tukensa Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU:n taistelulle. Liiton hallitus päätti valmiudesta mahdollisiin tukitoimiin vastauksena PAU:n tukipyyntöön.

Varapuheenjohtajaksi valittiin Kimmo Palonen, Matti Harjuniemi jatkaa puheenjohtajana27.5.2019 09:47:25 EESTTiedote

Rakennusliitto asetti suuntaviitat toiminnalleen seuraavaksi neljäksi vuodeksi sekä valitsi liiton hallinnon ja johdon liiton 24. liittokokouksessa 24.-26.5.2019. Henkilövalinnat tehtiin sunnuntaina. Liiton puheenjohtajana jatkaa Matti Harjuniemi, 60. Harjuniemellä ei ollut vastaehdokasta. Liiton varapuheenjohtajaksi valittiin neuvottelupäällikkö Kimmo Palonen, 50. Hän voitti äänestyksessä oppilaitostiedottaja Niko Seppäsen äänin 152 – 32.

Rakentajat kokoontuvat liittokokoukseen Helsinkiin - Työtä ja turvaa!21.5.2019 13:47:19 EESTKutsu

Rakennusliitto asettaa suuntaviitat toiminnalleen seuraavaksi neljäksi vuodeksi sekä valitsee liiton hallinnon ja johdon liiton 24. liittokokouksessa Helsingissä perjantaista alkaen. Kokous alkaa avajaisistunnolla Marina Congress Centerissä Helsingissä perjantaina 24.5. kello 12. SAK:n tervehdyksen kokoukselle tuo varapuheenjohtaja Matti Huutola. Kansainväliset tervehdykset esittävät rakentajien maailmanliiton BWI:n pääsihteeri Ambet Yuson ja rakentajien Euroopan federaation EFBWW:n pääsihteeri Sam Hägglund.