Rakennusliiton Suokas: Perintöveron poisto hyödyttää ruotsinkielistä rahaa ja eliittiä

Rakennusliiton varapuheenjohtajan Kyösti Suokkaan mukaan perintöveron poiston takana on lähinnä ruotsinkielinen raha ja eliitti. -Asialla on ruotsinkielistä rahaa ja ruotsinkielisten vuosisataisia etuoikeuksia ansiokkaasti puolustavan puolueen RKP:n nouseva kyky. Nuori politrukki käynnisti kansalaisaloitteen perintöveron poistamiseksi, kirjoittaa Suokas blogissaan.

Suokkaan mukaan ” avallisia tossunkuluttajia, puhuivatpa nämä sitten suomea tai ruotsia, asia ei paljoa hetkauta.

- Suomalaisten perinnöt ovat yleensä pieniä eikä niistä tarvitse maksaa veroa lainkaan. Isommistakin perinnöistä vero on maltillinen, jos perijänä on lähisukulainen.

-Satojen miljoonien ja miljardien perinnöistä vero on sen sijaan luonnollisesti iso. Nykyisessä poliittisessa ilmapiirissä tämä nähdään ongelmana. Vallassa on historian ehkä oikeistolaisinta politiikkaa harjoittava hallitus. Äänettöminä yhtiömiehinä häärivät siniset, joille kaikki käy. Lisäksi monella rivikansanedustajalla on sisäsyntyinen halu miellyttää rikkaita. Ökyrikkaiden tilaustyöaloite voi saada tuulta siipien alle.

-Ruotsin kuninkaat antoivat vasalleilleen täyden verovapauden. Erioikeus on historian saatossa lipsahtanut pois. Sukupolvien yli kerääntyvästä varallisuudesta pääsee rahvaskin osille, vaikkakin pienessä määrin. Nähtäväksi jää poistuuko varallisuusveron ohella myös rikkaiden perintövero. Viimeinenkin mahdollisuus omaisuuksien edes vähäiseen tasoittamiseen yhteiskunnallisella tulonjaolla. Verotuloihin syntyvä aukon maksumiehiksi joutuisi luonnollisesti sama porukka kuin aina ennenkin, palkansaajat.

Lue koko blogi tästä

020 774 003 (puhelinvaihde)http://www.rakennusliitto.fi

Rakentajat kokoontuvat liittokokoukseen Helsinkiin - Työtä ja turvaa!21.5.2019 13:47:19 EESTKutsu

Rakennusliitto asettaa suuntaviitat toiminnalleen seuraavaksi neljäksi vuodeksi sekä valitsee liiton hallinnon ja johdon liiton 24. liittokokouksessa Helsingissä perjantaista alkaen. Kokous alkaa avajaisistunnolla Marina Congress Centerissä Helsingissä perjantaina 24.5. kello 12. SAK:n tervehdyksen kokoukselle tuo varapuheenjohtaja Matti Huutola. Kansainväliset tervehdykset esittävät rakentajien maailmanliiton BWI:n pääsihteeri Ambet Yuson ja rakentajien Euroopan federaation EFBWW:n pääsihteeri Sam Hägglund.