Rakennusliiton Suokas: Perintöveron poisto hyödyttää ruotsinkielistä rahaa ja eliittiä

Rakennusliiton varapuheenjohtajan Kyösti Suokkaan mukaan perintöveron poiston takana on lähinnä ruotsinkielinen raha ja eliitti. -Asialla on ruotsinkielistä rahaa ja ruotsinkielisten vuosisataisia etuoikeuksia ansiokkaasti puolustavan puolueen RKP:n nouseva kyky. Nuori politrukki käynnisti kansalaisaloitteen perintöveron poistamiseksi, kirjoittaa Suokas blogissaan.

Suokkaan mukaan ” avallisia tossunkuluttajia, puhuivatpa nämä sitten suomea tai ruotsia, asia ei paljoa hetkauta.

- Suomalaisten perinnöt ovat yleensä pieniä eikä niistä tarvitse maksaa veroa lainkaan. Isommistakin perinnöistä vero on maltillinen, jos perijänä on lähisukulainen.

-Satojen miljoonien ja miljardien perinnöistä vero on sen sijaan luonnollisesti iso. Nykyisessä poliittisessa ilmapiirissä tämä nähdään ongelmana. Vallassa on historian ehkä oikeistolaisinta politiikkaa harjoittava hallitus. Äänettöminä yhtiömiehinä häärivät siniset, joille kaikki käy. Lisäksi monella rivikansanedustajalla on sisäsyntyinen halu miellyttää rikkaita. Ökyrikkaiden tilaustyöaloite voi saada tuulta siipien alle.

-Ruotsin kuninkaat antoivat vasalleilleen täyden verovapauden. Erioikeus on historian saatossa lipsahtanut pois. Sukupolvien yli kerääntyvästä varallisuudesta pääsee rahvaskin osille, vaikkakin pienessä määrin. Nähtäväksi jää poistuuko varallisuusveron ohella myös rikkaiden perintövero. Viimeinenkin mahdollisuus omaisuuksien edes vähäiseen tasoittamiseen yhteiskunnallisella tulonjaolla. Verotuloihin syntyvä aukon maksumiehiksi joutuisi luonnollisesti sama porukka kuin aina ennenkin, palkansaajat.

Lue koko blogi tästä

020 774 003 (puhelinvaihde)http://www.rakennusliitto.fi

Rakennusliitto tukee Teollisuusliiton julistamaa saartoa Keitele Groupissa10.12.2021 15:12:43 EET | Tiedote

Keitele Group Oy ei ole toistuvista kehotuksista huolimatta suostunut aloittamaan neuvottelutoimia Teollisuusliitto ry:n ja Ammattiliitto PRO ry:n kanssa yrityskohtaisesta työehtosopimuksesta. Teollisuusliitto ry on edellä mainituista syistä julistanut Keitele Group Oy:n saartoon 10.12.2021 alkaen. Teollisuusliitto ry on pyytänyt Rakennusliitto ry:n tukea saartotoimiensa vaikuttavuuden lisäämiseksi.

Työehtosopimusmuutos Destia Oy:ssä1.12.2021 15:00:00 EET | Tiedote

Destia Oy on yksityinen infra- ja rakennusalan palveluyhtiö, joka rakentaa, ylläpitää ja suunnittelee liikenneväylien ja ratojen sekä liikenne- ja teollisuusympäristöjen lisäksi kokonaisia elinympäristöjä. Yritys on järjestäytynyt työnantajajärjestö Infra ry jäsenyritykseksi. Destia Oy siirtyy työehtosopimuslain nojalla noudattamaan Infra ry:n ja Rakennusliitto ry:n välillä solmittua työehtosopimusta 1.2.2022 alkaen. Destia Rail Oy:ssä noudatetaan em. työehtosopimusta yrityksen aiempaan Infra ry:n jäsenyyteen perustuen.

Työmatkakulujen kohoaminen hyvitettävä rakentajille12.11.2021 14:11:37 EET | Tiedote

Työssä käymisen kustannukset ovat kohonneet kestämättömälle tasolle suurelle osalle rakentajia. Päivittäinen työmatka on rakentajilla tyypillisesti useita kymmeniä kilometrejä. Valtaosassa Suomea julkinen liikenne ei palvele rakennusalan työntekijöitä. Usein työmatkalla kuljetetaan raskaita työkaluja, lisäksi työkohteet ja työajat vaihtelevat. Siksi pääosalle rakentajista oma auto on ainoa mahdollinen kulkuneuvo työmatkalla.

Ivalon koulukeskuksen työmaalla väärinkäytöksiä ulkomaalaisen työvoiman suhteen – Joka neljäs lappilainen rakentaja työttömänä3.6.2021 14:28:29 EEST | Tiedote

Ivalon koulukeskuksen työmaalla on ilmennyt väärinkäytöksiä ulkomaalaisen työvoiman suhteen Pohjois-Suomen aluehallintoviraston tarkastuksessa. Kaikkia työmaan ulkomaalaisia työntekijöitä ei ole vaatimusten mukaisesti ilmoitettu TE-toimistolle. Osa työmaan aliurakoitsijoista ei ole pyynnöistä huolimatta toimittanut tarkastajille työaikakirjanpitoa, palkkalaskelmia tai selvitystä noudatettavista työehdoista.