Ramirent panostaa vähäpäästöisiin ratkaisuihin ‒ Neste MY uusiutuva polttoöljy pienentää vuokrakoneiden hiilijalanjälkeä merkittävästi

Ramirentin Suutarilan-vuokraamosta vuokralle lähtevät polttoöljykäyttöiset vuokrakoneet tankataan jatkossa Nesteen alkuvuodesta 2021 markkinoille tuomalla Neste MY uusiutuvalla polttoöljyllä. Sataprosenttisesti jätteistä ja tähteistä valmistettu uusiutuva polttoöljy auttaa vähentämään vuokrakoneiden kasvihuonekaasupäästöjä jopa 90 prosenttia verrattuna fossiiliseen polttoöljyyn.

”Etsimme jatkuvasti ekologisia ratkaisuja ja keinoja asiakkaidemme käytössä olevien koneidenpäästöjen vähentämiseksi. Tärkein kasvihuonepäästöjen lähde esimerkiksi rakennustyömaiden koneissa ja kuljetuksissa on niissä käytetty polttoaine”, sanoo Ramirentin myynti- ja markkinointijohtaja Arto Palsio.

”Päätös siirtyä Neste MY uusiutuvaan polttoöljyyn oli helppo tehdä tuotteen ominaisuuksien vuoksi. Se soveltuu sellaisenaan olemassa olevaan työkonekalustoon, ja sillä on erinomaiset kylmäominaisuudet ja säilyvyys. Lisäksi sitä voidaan käyttää lämmityksessä.”

Polttoaineen vaihdos fossiilisesta uusiutuvaan polttoöljyyn vaikuttaa myös työkoneiden lähipäästöihin, etenkin vanhemmista työkoneista puhuttaessa. Pienemmät lähipäästöt puolestaan vaikuttavat kaupunkien ilmanlaatuun.

Neste MY uusiutuvaa polttoöljyä on aluksi saatavilla vain Ramirentin Suutarilan-vuokraamosta. Jatkossa sen saatavuutta voidaan laajentaa myös muihin vuokraamoihin.

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja: Arto Palsio, myynti- ja markkinointijohtaja, Ramirent Finland Oy, p. 040 6474 550

Ramirent Finland Oy
Tapulikaupungintie 37

0800 171 414http://www.ramirent.fi

Ramirent on johtava palveluyritys, joka tarjoaa konevuokrausta rakentamiseen sekä muuhun teollisuuteen. Konevuokrauksen liitännäiset palvelutoiminnot ovat yksi Ramirentin vahvuus, kuten suunnittelu- ja asennus sekä logistiikkapalvelut. Autamme asiakkaitamme työskentelemään turvallisesti ja tehokkaasti vuokraamalla juuri heille sopivia koneita sekä palvelemalla sujuvasti ja positiivisella asenteella. Ramirent konserni työllistää 3 000 henkilöä yhdeksässä Pohjois- ja Itä-Euroopan maassa. Suomessa työskentelee noin 600 Ramilaista. Ramirent kuuluu Loxam-konserniin, joka on maailman kolmanneksi suurin konevuokraamo.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Ramirent Finland Oy