Rax painaa kaasua ja lanseeraa Rax-ruokarekan

Korona pysäytti Suomen maaliskuussa 2020, mutta laittoi samalla vauhtia Raxissa hautuneelle ajatukselle uudesta take away- ja kotiinkuljetusmenusta. Aterioinnin siirtyessä koteihin oli kehityskohde uudessa ja odottamattomassa tilanteessa selkeä: suositun buffetin rinnalle lanseerattiin uusi noutotilausvalikoima Rax KotiBox. Valikoiman lanseerauksen vuosipäivää päästään juhlistamaan uudella kehitysaskeleella Rax-rekan aloittaessa liikennöinnin kesäkuussa 2021.
Rax-rekka vie Raxin ruuat myös sinne, missä perinteistä ravintolaa ei ole. Mallinnuskuva.

Rax-rekka on suunniteltu parantamaan KotiBox-menun parhaiden palojen saatavuutta entisestään kesäkuun alusta alkaen, sillä liikkuvan keittiön avulla tuotteita voidaan valmistaa myös ravintolaverkoston ulkopuolella. Tällä hetkellä KotiBox-noutotilausvalikoima löytyy jo kaikista ketjun ravintoloista. Vaikka valikoimaan on nostettu buffetin suosittuja makuja, on tarjolle tuotu myös monia uudenlaisia tuotteita, joille erilainen tilausmuoto loi mahdollisuudet - kaikki KotiBox-menun annokset valmistetaan vasta tilauksesta, jolloin asiakas saa ruokansa aina uunituoreena ja vastavalmistettuna.

”Olemme iloisia siitä, kuinka asiakkaat ovat ottaneet uuden KotiBox-menumme vastaan. Noutotilaukset ovat kasvaneet viimeisen vuoden aikana hurjaa vauhtia, samoin kuin kotiinkuljetus Woltin ja Foodoran kautta. KotiBoxin osuus kohoaakin vilkkaimpiin kotiinkuljetusalueisiin kuuluvilla ravintoloilla jopa 40 prosenttiin kokonaismyynnistä. Tästä on nousemassa selkeästi toinen liiketoiminnan pilari saliruokailun rinnalle, vaikka meidät tunnetaankin perinteisesti nimenomaan pitkän historian omaavana buffetravintolana”, ketjujohtaja Sarita Lehtinen luonnehtii muutosta.

Suosion innoittamana kehitysaskeleita on otettu jo lisää ja kesällä Rax KotiBox kurvaa uusille urille ruokarekan kyydittämänä. Rax-ketjun ensimmäinen ravintola perustettiin vuonna 1994 Vaasaan ja siten myös rekan on luonnollista lähteä liikkeelle synnyinkaupungista. Rax-rekka avaa myyntikautensa kesäkuussa Vaasan Kivihaassa, minkä jälkeen rekka tulee palvelemaan asiakkaita muun muassa erilaisissa kaupunkitapahtumissa. ”Rax-rekan avulla saamme suositut pizzamme uusien yleisöjen äärelle. Olemme innoissamme tästä liikkuvasta palvelumallista, joka muotoutuu osuvaksi ratkaisuksi toritapahtumista aina opiskelijoiden vuosijuhlien jatkoillekin”, Lehtinen maalailee Rax-rekan monipuolisia mahdollisuuksia.

Sarita Lehtinen, ketjujohtaja Rax, +358 40 527 6899, sarita.lehtinen@restel.fi

Rax KotiBox -menu perustettiin buffet-valikoiman rinnalle palvelemaan asiakkaita entistä monipuolisemmin.
Rax KotiBox -noutotilausvalikoimasta löytyy esimerkiksi pizzoja, pizzataskuja, salaatteja sekä pikkupurtavia moneen makuun.

RAX

Rax palvelee buffetilla ja KotiBox-noutomenulla. Monipuolisessa buffet-pöydässä on herkuteltavaa moneen makuun. Jokainen kokoaa omanlaisensa annoksen raikkaasta salaatista, herkullisista pizzoista, maukkaista wingseistä sekä suussa sulavasta pehmytjäätelöstä. Buffetissa asiointi on mutkatonta ja herkutella voi heti maksettuaan, sillä tuoretta ruokaa on aina valmiina tarjolla. KotiBox-menu mahdollistaa ruuan tilaamisen myös mukaan otettavaksi tai ravintoloista kotiinkuljetuksella Woltin ja Foodoran kautta. Kaikki KotiBox-annokset valmistetaan keittiössä asiakkaan tilauksesta. Vuonna 1994 perustettuun Rax Pizzabuffet -ketjuun kuuluu 29 ravintolaa ympäri Suomen.

RESTEL

Restel on suomalainen ravintola-alan konserni, johon kuuluu noin 200 ravintolaa työllistäen noin 2 200 ravintola-alan ammattilaista. Restelin ravintoloita ovat BURGER KING®-, Taco Bell-, Rax Pizzabuffet-, HelmiSimpukka-, O'Learys-, Wanha Mestari-, Hemingway's -ravintolat sekä Food&Events Tapahtuma- ja Ruokaravintolat.