Realia Isännöinti vahvistaa liiketoimintaansa Turussa ostamalla Isännöinti-Saarto Oy:n

Pohjoismaiden suurimpaan kiinteistöjohtamis- ja kiinteistönvälityspalveluita tarjoavaan Realia Group -konserniin kuuluva Realia Isännöinti on ostanut Isännöinti-Saarto Oy:n. Yrityskauppa on osa Realia Groupin ja sen tytäryhtiö Realia Isännöinnin kasvustrategiaa ja tukee Realia Isännöinnin tavoitetta toimia isännöintialan suunnannäyttäjänä.

Isännöinti-Saarto Oy on hyvämaineinen isännöintitoimisto, jonka juuret ulottuvat 1980-luvun puoliväliin. Yritys toimii Turun alueella, ja palvelee noin 60 asunto- ja kiinteistöosakeyhtiötä.

”Näen, että osana Realia Isännöintiä meillä on mahdollisuus olla toimialan uudistamisen etulinjassa. Asiakkaillamme on yrityskaupan myötä mahdollisuus saada käyttöönsä Suomen suurimman isännöintiasiantuntijaorganisaation asiantuntemus. Yrityskauppa on sekä henkilöstömme että asiakkaidemme kannalta positiivinen asia”, Isännöinti-Saarto Oy:n yksikönpäällikkö Pertti Satopää sanoo.

”Olen iloinen, että Isännöinti-Saarto Oy:n ammattilaiset tulevat osaksi isännöintiammattilaistemme joukkoa, ja kaupan myötä liiketoimintamme kasvu Turun alueella jatkuu. Toivotan koko Isännöinti-Saarron henkilöstön lämpimästi tervetulleeksi Realiaan”, Realia Isännöinnin liiketoimintajohtaja Veli Huotari sanoo.

Isännöinti-Saarto Oy jatkaa kaupan jälkeen toistaiseksi toimintaansa omana yhtiönä. Omistajanvaihdoksella ei ole vaikutusta voimassaoleviin asiakassopimuksiin.

Pertti Satopää, yksikönpäällikkö, Isännöinti-Saarto Oy, puh 040 550 4464

Realia Isännöinti on osa Realia Group -konsernia, joka on Pohjoismaiden suurin asuntojen, kiinteistöjen ja toimitilojen välitykseen sekä hallintaan erikoistunut asiantuntijapalvelukonserni. Realia Groupiin kuuluvat Huoneistokeskus, SKV Kiinteistönvälitys, Huom! Huoneistomarkkinointi, Realia Isännöinti, Realia Management ja Arenna. Baltian liiketoiminnoista vastaa Ober-Haus sekä Ruotsin toiminnoista Hestia. Realia Groupin vuotuinen liikevaihto on noin 134 miljoonaa euroa ja konsernin palveluksessa työskentelee yli 2 000 henkilöä. Yhteistä kaikille yrityksille on asiakastyytyväisyyden korostaminen, jota rakennetaan räätälöidyillä tuotteilla sekä aktiivisella ja ammattitaitoisella palvelulla. www.realiagroup.fi www.realiaisannointi.fi

Tutkimus: Joka neljäs taloyhtiön osakas tuntee oman taloyhtiönsä talouden heikosti5.11.2019 07:30:00 EETTiedote

Suurin osa suomalaisten taloyhtiöiden osakkaista kokee tuntevansa oman taloyhtiönsä taloudellisen tilanteen vähintään melko hyvin. Joka neljäs (23 %) osakkaista ei kuitenkaan tiedä, onko omalla taloyhtiöllä lainaa tai mitkä ovat oman taloyhtiön suurimmat menoerät. Tiedot selviävät Realia Isännöinnin IRO Researchillä teettämästä Tuhat suomalaista -tutkimuksesta.

Tutkimus: Suomalaisista taloyhtiöistä harva on aloittanut valmistautumisen sähkö- ja hybridiautojen lataamiseen13.2.2019 07:30:00 EETTiedote

Realia Isännöinti selvitti IRO Researchin Tuhat suomalaista -tutkimuksella suomalaisten kiinnostusta sähkö- tai hybridiauton hankintaan sekä näkemyksiä sähköautojen latauksen järjestämisestä taloyhtiöissä. Tutkimuksen mukaan joka kolmas suomalainen on harkinnut hankkivansa sähkö- tai hybridiauton seuraavan viiden vuoden aikana. Valtaosassa suomalaisia taloyhtiöitä ei kuitenkaan ole vielä keskusteltu autojen latauspisteistä: vain 12 prosentissa taloyhtiöstä on herännyt keskustelua latauksen järjestämisestä. Myös näkemykset kustannusten jakamisesta vaihtelevat.