Reima Loukkolasta Osuuskauppa Arinan 10. toimitusjohtaja

Osuuskauppa Arinan hallintoneuvosto on 13.4.2021 kokouksessaan valinnut osuuskaupan seuraavaksi toimitusjohtajaksi KTM Reima Loukkolan. Hänestä tulee Arinan 10. toimitusjohtaja, kun kauppaneuvos Veli-Matti Puutio siirtyy vuodenvaihteessa seuraavaan elämänvaiheeseen.

Arinan tuleva toimitusjohtaja Reima Loukkola. Kuva: Harri Rauhanummi, Linnan Juhlakuva

Arinassa toimitusjohtaja vastaa osuuskaupan kokonaisvaltaisesta johtamisesta ja kehittämisestä yhdessä johtoryhmän kanssa. Keskeisiä tavoitteita ovat Arinan olemassaolon tarkoituksen ja työn merkityksellisyyden kirkastaminen, osuustoiminnan hyödyllisyyden ja asiakasomistajakokemuksen varmistaminen sekä markkina-aseman ja kannattavuuden turvaaminen kaikilla toimialoilla. Toimitusjohtaja toimii lisäksi osuuskaupan hallituksen puheenjohtajana. Toimitusjohtajan esimies on hallintoneuvoston puheenjohtaja.

”Arinalaisille tuttu Reima valikoitui tehtävään kannustavan ja innostavan persoonallisuutensa, vahvan osuustoimintataustansa ja monipuolisen työkokemuksensa perusteella. Hänellä on 30-vuotisen työuransa ajalta liikkeenjohtokokemusta kaikilta osuuskaupan keskeisiltä toimialoilta ja hallinnosta, toimitusjohtajan tehtävistäkin. Reimasta arinalaiset saavat erinomaisen, osuustoimintaan sitoutuneen toimitusjohtajan”, kiteyttää nimitysvaliokunnan ja Osuuskauppa Arinan hallintoneuvoston puheenjohtaja Matti Pikkarainen.

KTM Reima Loukkolan (46) työura alkoi osuuskaupassa vuonna 1991 myyjän, esimiessijaisen, markkinointineuvojan ja esimieskoulutettavan tehtävistä. Loukkola kävi Jollas Instituutin kouluttajana, kunnes palasi Arinaan ryhmäpäälliköksi ja Prismajohtajan sijaiseksi. Vuonna 2009 Loukkola siirtyi Osuuskauppa Ympyrään toimialajohtajaksi ja toimitusjohtajaksi. Vuonna 2012 matka jatkui Osuuskauppa Keskimaan toimialajohtajaksi. Lokakuussa 2020 Loukkola palasi Pohjois-Suomeen ja Arinaan hallintojohtajaksi.

”Arinaa on Veli-Matin johdolla kehitetty määrätietoisesti tarjoamaan entistä parempia palveluja ja hyötyjä asiakasomistajien tarpeisiin. Missiomme ”Rakkaudesta Pohjois-Suomeen - teemme yhdessä paremman paikan elää” velvoittaa meitä vastakin huolehtimaan pohjoisen elinvoimasta ja ihmisten hyvinvoinnista. Näiden parissa me arinalaiset jatkamme työtämme, asiakasomistajia edustavan hallinnon tuella.”, kiittää luottamuksesta seuraava toimitusjohtaja Reima Loukkola.

Arinaa toimitusjohtajana vuodesta 2002 toiminut kauppaneuvos Veli-Matti Puutio siirtyy vuodenvaihteessa seuraavaan elämänvaiheeseen, palveltuaan osuuskaupan asiakasomistajia koko työuransa.

Haastattelupyynnöt: Arinan viestintä, Hanna Pikkarainen, 044 788 5885

Hallintoneuvoston puheenjohtaja Matti Pikkarainen, tuleva toimitusjohtaja Reima Loukkola ja nykyinen toimitusjohtaja Veli-Matti Puutio. Kuva: Harri Rauhanummi, Linnan Juhlakuva
Arinan tuleva toimitusjohtaja Reima Loukkola ja nykyinen toimitusjohtaja Veli-Matti Puutio. Kuva: Harri Rauhanummi, Linnan Juhlakuva
Arinan tuleva toimitusjohtaja Reima Loukkola ja hallintoneuvoston puheenjohtaja Matti Pikkarainen. Kuva: Harri Rauhanummi, Linnan Juhlakuva

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti yli 174 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Yli 3000 Arinalaista tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita yli 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

S-Chef -palkinto arinalaiselle neljättä kertaa peräkkäin – S-ravintolat palkitsi huippuosaajiaan16.4.2021 13:58:55 EEST | Tiedote

Rovaniemeläinen keittiömestari Sini Vähäkari palkittiin S-ryhmän ravintoloiden vuoden S-Chefinä. Lisäksi Amarillo Rovaniemi palkittiin ”Vuoden Amarillona” ja Grill It! Oulu jo kolmannen kerran peräkkäin ”Vuoden Grill It! -ravintolana”. S-ravintolat palkitsi ravintola-alan ammattilaisiaan jokavuotisessa gaalassa, jota juhlittiin tällä kertaa virtuaalisesti. Tänä vuonna palkintokriteereissä näkyi vahvasti tekijöiden saavutukset asiakastyytyväisyyden kasvun osalta. S-ravintoloiden asiakastyytyväisyys onkin kasvanut viimeisen vuoden aikana ennätyslukemiin.

Kauppakeskus Valkea muuttaa aukiolojaan 8.3. alkaen – vuokralaiset voivat päättää omista aukioloistaan1.3.2021 16:30:00 EET | Tiedote

Suomen hallituksen torstaina 25.2. tekemän linjauksen johdosta ja helpottaakseen vuokralaistensa tukalaa tilannetta koronavirusepidemian aiheuttamissa poikkeusoloissa, Kauppakeskus Valkea siirtyy käyttämään kaikkia liikkeitä ja ravintoloita velvoittavien yhteisten aukioloaikojen sijasta suositusaukioloaikoja 8.3. alkaen. Tämän muutoksen myötä Kauppakeskus Valkean toimijoilla on mahdollisuus määritellä aukioloaikansa vapaasti tai sulkea liikkeensä. Aukioloaikojen vapautus on voimassa toistaiseksi. Asiakkaillemme tämä tarkoittaa, että jokaisen palvelun aukiolo kannattaa tarkistaa kauppakeskusvalkea.fi:n aukioloaikojen koontisivulta tai yrityskohtaisilta alasivuilta. Kauppakeskus Valkea on parhaan kykynsä mukaan läpi epidemia-ajan pyrkinyt helpottamaan vuokralaistensa tilannetta. Aukioloaikoja vapautettiin myös vuosi sitten maaliskuussa, jolloin vuokralaisilla oli mahdollisuus määritellä itse aukioloaikansa. 28.12. alkaen Valkea on toiminut supistetuin, mutta kaikkia velvoittavin yhteisin