Reka Industrial Oyj: Reka Kaapelin yrityskauppa toteutettu

LEHDISTÖTIEDOTE

26.4.2023 16:00:00 EET

Reka Industrial Oyj (“Reka Industrial”) tiedotti 10. marraskuuta 2022 allekirjoittaneensa Nexans konsernin kanssa (“Nexans”) sopimuksen kokonaan omistamiensa Reka Kaapeli Oy:n (“Reka Kaapeli”) osakkeiden myynnistä.

Kaikki tarvittavat hyväksynnät saatiin 20. huhtikuuta 2023 mennessä ja Reka Kaapelin myynti Nexansille on nyt toteutettu.

Reka Industrialin hallituksen puheenjohtaja Markku E. Rentto: "Yrityskauppa luo uusia mahdollisuuksia Reka Kaapelille ja sen henkilöstölle kasvaa ja kehittyä osana Nexans konsernia".

Nexansin toimitusjohtaja Christopher Guérin: “ Toivotamme Reka Kaapelin ja sen henkilöstön tervetulleeksi Nexans konserniin. Vahva sitoutuminen energiamurrokseen myötävaikuttaa konsernimme muuntautumista vihreäksi toimijaksi sähköistyksen alalla.  Reka Kaapelin henkilöstön asiantuntemus ensiluokkaisista ja turvallisista kaapeleista luo myös pohjan markkinan laajentamiselle alueella.”

Hyvinkäällä, 26. huhtikuuta 2023

LISÄTIETOJA:

Markku E. Rentto, hallituksen puheenjohtaja, puh. 040 500 1858

Tietoja julkaisijasta Reka Industrial Oyj

Reka Industrial edistää energiamurrosta ja kulkuneuvojen sähköistymistä. Teollisena perheyhtiönä sitoudumme kehittämään pitkäjänteisesti yhtiöidemme suorituskykyä ja kestävää kehitystä.  Markkinat kasvavat ja me niiden mukana. Reka Industrialin B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

www.rekaindustrial.fi

Kankurinkatu 4-6
05800 Hyvinkää

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Reka Industrial Oyj

Reka Industrial Plc: The sale of Reka Cables Ltd completed26.4.2023 16:40:46 EEST | Press release

PRESS RELEASE 26.4.2023 16:00:00 EET Reka Industrial Plc (“Reka Industrial”) announced on 10 November 2022 that it has signed an agreement with Nexans Group (“Nexans”) regarding the sale of all outstanding shares in Reka Industrial´s wholly owned subsidiary Reka Cables Ltd (“Reka Cables”). All needed approvals were received by 20 April 2023 and today the sale of Reka Cables to Nexans has been completed. Markku E. Rentto, Chairman of the Board of Reka Industrial said: "The business transaction creates new opportunities for Reka Cables and will provide them with new opportunities to grow and develop in the future as part of Nexans". Christopher Guérin, Chief Executive Officer of Nexans said: “We look forward to welcoming the Reka Cables’ team within Nexans. They have a strong commitment to the energy transition and will contribute to our transformation of becoming a pure-player in electrification. Their expertise in premium and safe cables also lays the groundwork for further expansion i

Voimakkaasti kasvava sijoitusyhtiö palaa juurilleen – Neo Industrial vaihtaa nimensä Reka Industrialiksi25.11.2020 06:30:00 EET | Tiedote

Nimenvaihdos korostaa Reka-konsernin muutosta puhtaasta sijoitusyhtiöstä vahvemmin suomalaiseksi teolliseksi perheyhtiöksi. Reilun 120 vuoden aikana Reka on kasvanut askeleittain kenkätehtaasta kansainvälisesti tunnetuksi ja arvostetuksi teollisuusyritykseksi, jonka päätoimialueet ovat kaapeliteollisuus ja tekninen kumiteollisuus. Rentton perustajasuvun tarina on kasvanut uusiin mittoihin globaalien megatrendien kuten digitalisaation, energiatehokkuuden lisääntymisen ja uusiutuvan energian tarpeen aikakaudella.