Remeo ostaa Delete Ympäristöpalvelut Oy:n

Remeo on sopinut Delete Ympäristöpalvelut Oy:n koko osakekannan ostosta. Yritysostolla Remeo toteuttaa kasvustrategiaansa vahvistaen ja monipuolistaen valtakunnallista toimintaansa. Ostolla kasvatetaan entisestään myös rakennus- ja purkujätteen käsittelytoimintaa.

Remeo on sopinut ympäristöhuoltoyhtiö Delete Ympäristöpalvelut Oy:n koko osakekannan ostamisesta. Kauppa on suunniteltu toteutuvaksi 29.6.2022. Yritysoston myötä Delete Ympäristöpalvelut Oy:n liiketoiminta kokonaisuudessaan siirtyy Remeo-konsernin omistukseen.

Delete Ympäristöpalvelut Oy:n osto on osa Remeon kasvustrategiaa ja vahvistaa maantieteellistä peittoamme ja monipuolistaa palvelutarjontaamme. Kaupan myötä kasvatamme lisäksi jo entuudestaan vahvaa rakennus- ja purkujätteen käsittelytoimintaamme”, kertoo Remeon toimitusjohtaja Johan Mild.

Kaupan myötä Delete Ympäristöpalvelut Oy siirtyy osaksi teollista ja vakavaraista Remeo-konsernia, joka on materiaalin kierrätyksessä Euroopan edelläkävijä ja yksi merkittävämpiä ympäristöhuoltoalan yrityksiä Suomessa.

Tarjoamme kaupan myötä Deleten asiakkaille laajemman vastaanottoverkoston ja monipuolistamme ja parannamme palvelutarjontaa. Vantaalle viime vuonna avattu käsittelylaitoksemme on Euroopan edistyksellisin ja käsittelee yritysten jätteitä puhtaiksi uusiomateriaaleiksi, nostaen samallaDeleten asiakkaiden kierrätysastetta. Remeon nykyisille asiakkaille tarjoamme oston myötä uusia palveluita sekä laajemman alueellisen peiton. Odotamme myös innolla, että saamme toivottaa Deleten henkilöstön osaksi Remeon tiimiä”, Johan Mild summaa.

Deleten käsittelylaitokset tulevat osaksi Remeon kattavaa käsittelylaitosten verkostoa kasvattaen Remeon kapasiteettia vastaanottaa ja käsitellä materiaalia. Päästövähennyksiä saavutetaan logistiikkaa optimoimalla laitosverkoston kasvaessa. Erityisesti toiminta pääkaupunkiseudulla ja Pirkanmaan alueella vahvistuu.

Lisätietoja:

Johan Mild, toimitusjohtaja Remeo, +358403013004, johan.mild@remeo.fi

Haastattelu- ja materiaalipyynnöt:

Piia Vilja, Head of Marketing and CommunicationsRemeo, +358447114825, piia.vilja@remeo.fi

Tietoa Remeosta:

Liikevaihtomme vuonna 2021 oli 92milj.€. Toimimme valtakunnallisesti ja työllistämme 400 kiertotalousammattilaista.

www.remeo.fi

Tietoa Delete Ympäristöpalvelut Oy:sta:

Delete Ympäristöpalvelut Oy:n liiketoiminta keskittyy kierrätyspalveluihin ja on osa Delete konsernia. Delete Ympäristöpalvelu Oy:n liikevaihto vuonna 2021 oli 25milj.€ ja sillä on 7 toimipistettä sekä yhtiön palveluksessa on noin 30 henkilöä. Suurimmat asiakasryhmät ovat teollisuusyritykset, rakennusalan yhtiöt ja kiinteistökehittäjät.

Remeo on suomalainen ympäristöhuoltoalan yritys. Kehitämme ja investoimme uusiin kiertotalouden ratkaisuihin, joilla eilisen roskat palautetaan hyötykäyttöön, huomisen raaka-aineiksi. Kiertotalous on merkittävässä roolissa taistelussa ilmastonmuutosta vastaan ja missionamme on Suomen CO2 -päästöjen vähentäminen kierrätysasteen noston avulla. Jätteiden muuntaminen uusiomateriaaliksi on arvoketjun kriittisin ja haastavin vaihe, johon tarjoamme markkinan parhaat ratkaisut. Toimimme valtakunnallisesti ja työllistämme 400 kiertotalousammattilaista. remeo.fi

Remeo osti Delete Ympäristöpalvelut ja positioituu markkinajohtajaksi rakennusjätteen käsittelyssä30.6.2022 08:06:11 EEST | Tiedote

Remeo on ostanut Delete Ympäristöpalvelut Oy:n ja sen liiketoiminta siirtyy kokonaisuudessaan Remeolle. Suomalainen Remeo on rakennus- ja purkujätteen markkinajohtaja ja yritysoston jälkeen entistä suurempi osa suomalaisen rakennusteollisuuden jätteistä voidaan käsitellä Remeon korkean teknologian materiaalinkäsittelylaitoksella Vantaalla. Laitosmainen käsittely parantaa kierrätysastetta ja tuottaa puhdasta uusiomateriaalia.

Remeo hakee ympäristöluvan kaksinkertaistamista – Vantaalle rakennettu materiaalinkäsittelylaitos on huomattavasti ennakoitua tehokkaampi5.4.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Suomalainen ympäristöhuoltoalan yritys Remeo Oy rakensi 2020–2021 Vantaalle Euroopan edistyksellisemmän materiaalinkierrätyslaitoksen, joka edistää merkittävästi kiertotalouden toteutumista Suomessa. Uusimman teknologian myötä laitoksella tuotetaan erittäin puhtaita ja arvokkaita, uudelleen käytettäviä materiaaleja, joilla korvataan neitseellisiä raaka-aineita. Laitoksen todellinen tekninen käsittelykapasiteetti mahdollistaa huomattavasti nykyistä ympäristölupaa suuremman vuotuisen käsittelymäärän ja siksi Remeo käynnistää prosessin laitoksen ympäristöluvan kaksinkertaistamiseksi.

Uusiola on kiertotalouden keskipiste27.3.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Uusiola on Vantaalla sijaitseva kiertotalouden keskipiste, jossa toimivat maamme kunnianhimoisimmat kiertotalouden yritykset: Vantaan Energia, Remeo ja Rudus. Uusiolassa tehdään työtä ilmastonmuutoksen hidastamisen ja luonnonvarojen kunnioittamisen eteen. Uusiola on alueena uusi ja on syntynyt alueella sijaitsevien yritysten yhteistyöstä. Nimi Uusiola viittaa positiivisiin ilmastovaikutuksiin, joita alueella toimivat yritykset saavat yhdessä aikaiseksi.

Elinkeinoministeri Mika Lintilä vihki Remeon kierrätyslaitoksen käyttöön – ”suuri harppaus suomalaiselle kiertotaloudelle”15.2.2022 11:32:24 EET | Tiedote

Suomalainen ympäristöhuoltoalan yritys Remeo Oy on käynnistänyt Vantaalla Euroopan moderneimman teollisen mittakaavan käsittelylaitoksen, joka nostaa kiertotalouden toteutumisen uudelle tasolle. Laitos muun muassa kaksinkertaistaa pääkaupunkiseudun rakennusjätteen kierrätyskapasiteetin ja toimii suunnannäyttäjänä ilmastonmuutoksen vastaisessa taistelussa.

REMEO BYGGER FINLANDS MEST AVANCERADE ÅTERVINNINGSANLÄGGNING I VANDA Den toppmoderna anläggningen ska driftsättas i slutet av 2021.14.9.2020 09:00:00 EEST | Tiedote

• Det finländska miljövårdsföretaget Remeo Oy bygger i Vanda en återvinningsanläggning som ska ge ett stort lyft åt cirkulär ekonomi i Finland. Den ökade kapacitet som investeringen medför gör det möjligt att höja återvinningsgraden i Finland och i praktiken eliminera behovet att föra byggavfall utomlands. När den är klar kan anläggningen hantera över 30 procent av återvinningsbehovet för avfall från huvudstadsregionen. • Anläggningen som utrustas med den senaste tekniken ska hantera avfallsmaterial från byggnation, industri och handel. Schaktningen för den nya anläggningen inleddes i maj 2020 och driftsättningen är i slutet av 2021. • Det är till och med enligt europeiska mått ett unikt projekt, vars budget uppgår till cirka 35 miljoner euro.