Remeo osti Delete Ympäristöpalvelut ja positioituu markkinajohtajaksi rakennusjätteen käsittelyssä

Remeo on ostanut Delete Ympäristöpalvelut Oy:n ja sen liiketoiminta siirtyy kokonaisuudessaan Remeolle. Suomalainen Remeo on rakennus- ja purkujätteen markkinajohtaja ja yritysoston jälkeen entistä suurempi osa suomalaisen rakennusteollisuuden jätteistä voidaan käsitellä Remeon korkean teknologian materiaalinkäsittelylaitoksella Vantaalla. Laitosmainen käsittely parantaa kierrätysastetta ja tuottaa puhdasta uusiomateriaalia.

Vantaalle viime vuonna avattu teollinen käsittelylaitoksemme vaihtaa pykälää isommalle ja kierrättää rakennus- ja purkujätettä markkinoiden parhaalla kierrätysasteella. Deleten asiakkaat pääsevät kierrätyslaitoksemme piiriin ja nostamme siten Deleten asiakkaiden kierrätysastetta ja luomme päästövähennyksiä mm. logistiikkaa optimoimalla. Alan kierrätysaste parantuu merkittävästi”, Remeon liiketoimintajohtaja Mauri Lielahti kertoo.

Remeo avasi Vantaalle 2021 Euroopan edistyksellisemmän materiaalinkierrätyslaitoksen, joka on herättänyt mielenkiintoa ulkomaita myöten. Laitosmaisella käsittelyllä täydennetään syntypaikkalajittelua ja parannetaan yritysten kierrätysastetta. Käsittely perustuu mm. älyteknologiaan ja robottikäsiin, jotka lajittelevat materiaalit ihmisiä tehokkaammin ja tarkemmin. Lopputuotteena tuotetaan entistä puhtaampia uusiomateriaaleja suomalaisen teollisuuden tarpeisiin ja säästetään neitseellisiä luonnonvaroja.

Laitoksella käsitellään rakennus- ja purkujätettä sekä kaupan ja teollisuuden jätteitä. Käsittelylaitokselle on haettu ympäristöluvan kaksinkertaistamista keväällä, sillä laitos on ennakoitua tehokkaampi ja pystyy käsittelemään 250 000 t rakennusteollisuuden ja 120 000 t kaupan ja teollisuuden jätteitä.

Olemme iloisia siitä, että saamme tarjota yhä laajemmin parempaa kierrätysastetta ja tehokkaampaa materiaalinkäsittelyä. Tästä hyötyy asiakkaiden lisäksi myös Suomen rakennusjätteen kierrätysaste – mitä suurempi määrä materiaalia kiertää kierrätyslaitoksemme kautta, sitä parempi on koko alan kierrätysaste ja sitä enemmän puhtaampaa uusiomateriaalia voimme tuottaa”, Lielahti summaa.

Remeon kapasiteetti kasvaa

Remeo tiedotti 23.6.2022 Delete Ympäristöpalvelut Oyn:n osakekannan ostosta. Kauppa viimeisteltiin 30.6.2022, jolloin liiketoiminta siirtyi Remeon omistukseen.

Delete Ympäristöpalvelut Oy on nyt osa teollista ja vakavaraista Remeo-konsernia, joka on materiaalin kierrätyksessä Euroopan edelläkävijä ja yksi merkittävämpiä ympäristöhuoltoalan yrityksiä Suomessa.

Deleten käsittelylaitokset tulevat osaksi Remeon kattavaa käsittelylaitosten verkostoa kasvattaen Remeon kapasiteettia vastaanottaa ja käsitellä materiaalia. Päästövähennyksiä saavutetaan logistiikkaa optimoimalla laitosverkoston kasvaessa. Erityisesti toiminta pääkaupunkiseudulla ja Pirkanmaan alueella vahvistuu.

Delete Ympäristöpalvelut Oy:n osto on osa Remeon kasvustrategiaa ja vahvistaa maantieteellistä peittoamme ja monipuolistaa palvelutarjontaamme. Kaupan myötä kasvatamme lisäksi jo entuudestaan vahvaa rakennus- ja purkujätteen käsittelytoimintaamme”, kertoo Remeon toimitusjohtaja Johan Mild.

Lisätietoja:

Mauri Lielahti, liiketoimintajohtaja Remeo, +358505988158, mauri.lielahti@remeo.fi

Johan Mild, toimitusjohtaja Remeo, +358403013004, johan.mild@remeo.fi

Haastattelu- ja materiaalipyynnöt:

Piia Vilja, Head of Marketing and Communications Remeo, +358447114825, piia.vilja@remeo.fi

Tietoa Remeosta:

Liikevaihtomme vuonna 2021 oli 92milj.€. Toimimme valtakunnallisesti ja työllistämme 400 kiertotalousammattilaista.

www.remeo.fi

Tietoa Delete Ympäristöpalvelut Oy:sta:

Delete Ympäristöpalvelut Oy:n liiketoiminta keskittyy kierrätyspalveluihin ja on osa Delete konsernia. Delete Ympäristöpalvelu Oy:n liikevaihto vuonna 2021 oli 25milj.€ ja sillä on 7 toimipistettä sekä yhtiön palveluksessa on noin 30 henkilöä. Suurimmat asiakasryhmät ovat teollisuusyritykset, rakennusalan yhtiöt ja kiinteistökehittäjät.

Remeo on suomalainen ympäristöhuoltoalan yritys. Kehitämme ja investoimme uusiin kiertotalouden ratkaisuihin, joilla eilisen roskat palautetaan hyötykäyttöön, huomisen raaka-aineiksi. Kiertotalous on merkittävässä roolissa taistelussa ilmastonmuutosta vastaan ja missionamme on Suomen CO2 -päästöjen vähentäminen kierrätysasteen noston avulla. Jätteiden muuntaminen uusiomateriaaliksi on arvoketjun kriittisin ja haastavin vaihe, johon tarjoamme markkinan parhaat ratkaisut. Toimimme valtakunnallisesti ja työllistämme 400 kiertotalousammattilaista. remeo.fi

Remeo hakee ympäristöluvan kaksinkertaistamista – Vantaalle rakennettu materiaalinkäsittelylaitos on huomattavasti ennakoitua tehokkaampi5.4.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Suomalainen ympäristöhuoltoalan yritys Remeo Oy rakensi 2020–2021 Vantaalle Euroopan edistyksellisemmän materiaalinkierrätyslaitoksen, joka edistää merkittävästi kiertotalouden toteutumista Suomessa. Uusimman teknologian myötä laitoksella tuotetaan erittäin puhtaita ja arvokkaita, uudelleen käytettäviä materiaaleja, joilla korvataan neitseellisiä raaka-aineita. Laitoksen todellinen tekninen käsittelykapasiteetti mahdollistaa huomattavasti nykyistä ympäristölupaa suuremman vuotuisen käsittelymäärän ja siksi Remeo käynnistää prosessin laitoksen ympäristöluvan kaksinkertaistamiseksi.

Uusiola on kiertotalouden keskipiste27.3.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Uusiola on Vantaalla sijaitseva kiertotalouden keskipiste, jossa toimivat maamme kunnianhimoisimmat kiertotalouden yritykset: Vantaan Energia, Remeo ja Rudus. Uusiolassa tehdään työtä ilmastonmuutoksen hidastamisen ja luonnonvarojen kunnioittamisen eteen. Uusiola on alueena uusi ja on syntynyt alueella sijaitsevien yritysten yhteistyöstä. Nimi Uusiola viittaa positiivisiin ilmastovaikutuksiin, joita alueella toimivat yritykset saavat yhdessä aikaiseksi.

Elinkeinoministeri Mika Lintilä vihki Remeon kierrätyslaitoksen käyttöön – ”suuri harppaus suomalaiselle kiertotaloudelle”15.2.2022 11:32:24 EET | Tiedote

Suomalainen ympäristöhuoltoalan yritys Remeo Oy on käynnistänyt Vantaalla Euroopan moderneimman teollisen mittakaavan käsittelylaitoksen, joka nostaa kiertotalouden toteutumisen uudelle tasolle. Laitos muun muassa kaksinkertaistaa pääkaupunkiseudun rakennusjätteen kierrätyskapasiteetin ja toimii suunnannäyttäjänä ilmastonmuutoksen vastaisessa taistelussa.

REMEO BYGGER FINLANDS MEST AVANCERADE ÅTERVINNINGSANLÄGGNING I VANDA Den toppmoderna anläggningen ska driftsättas i slutet av 2021.14.9.2020 09:00:00 EEST | Tiedote

• Det finländska miljövårdsföretaget Remeo Oy bygger i Vanda en återvinningsanläggning som ska ge ett stort lyft åt cirkulär ekonomi i Finland. Den ökade kapacitet som investeringen medför gör det möjligt att höja återvinningsgraden i Finland och i praktiken eliminera behovet att föra byggavfall utomlands. När den är klar kan anläggningen hantera över 30 procent av återvinningsbehovet för avfall från huvudstadsregionen. • Anläggningen som utrustas med den senaste tekniken ska hantera avfallsmaterial från byggnation, industri och handel. Schaktningen för den nya anläggningen inleddes i maj 2020 och driftsättningen är i slutet av 2021. • Det är till och med enligt europeiska mått ett unikt projekt, vars budget uppgår till cirka 35 miljoner euro.