re:mount

Remonttipartiolle uusia urakoita 36 miljoonalla – tähtää johtavaksi taloyhtiöiden putkisaneeraajaksi pk-seudulla

Taloyhtiöiden putkiremontteihin erikoistuva Remonttipartio on kasvattanut tilauskantaansa tammi-heinäkuun aikana jopa nopeammin kuin viime vuonna vastaavaan aikaan. Remonttipartio kuuluu huhtikuusta lähtien Renevo Groupiin.
Remonttipartio Oy:n toimitusjohtaja Ari Saartoala.

Remonttipartion alkuvuoden urakkasopimukset kattavat 736 asunnon putkiremontit yhdessätoista taloyhtiössä pääkaupunkiseudulla. Viime vuonna vastaavana aikana sopimuksia oli tehty 720 asunnon putkiremonteista.

– Olemme tyytyväisiä alkuvuoden tuloksiin. Siirryimme huhtikuussa yrityskaupalla Renevo Groupiin. Erittäin vahva tilauskanta osoittaa, että asiakkaat luottavat Remonttipartioon myös muutostilanteessa. Olemmekin asettaneet tavoitteeksemme nousta pääkaupunkiseudun johtavaksi taloyhtiöiden putkisaneeraajaksi, toimitusjohtaja Ari Saartoala toteaa.

Putkiremonttien kysyntä on Saartoalan mukaan pysynyt vakaalla tasolla pääkaupunkiseudulla Ukrainan sodasta huolimatta.

– Ukrainan sota aiheuttaa raaka-aineiden kustannusten nousua ja haittaa tiettyjen materiaalien saatavuutta, mutta korjausrakentamista se ei tunnu vielä hidastavan, hän sanoo.

KVR-urakkamuoto lyhentää urakka-aikaa ja yleistyy taloyhtiöissä

KVR eli kokonaisvastuurakentaminen yleistyy pääkaupunkiseudun taloyhtiöiden putkiremonttien toteutuksissa. Remonttipartion yhdestätoista uudesta putkiremonttikohteesta peräti kahdeksan käynnistyy KVR-urakkana.

Isännöintiliiton tämän vuoden putkiremonttibarometri kertoo putkiremonttien hintojen nousevan. Lisäksi barometri viittaa taloyhtiöillä olevan haasteita päätöksenteon ja rahoituksen kanssa. Päätöksiä tehdään liian viime tipassa, jotta korjaaminen olisi suunnitelmallista.

Remonttipartion kokemusten mukaan KVR-urakkamalli lyhentää urakka-aikaa merkittävästi.

– KVR-urakassa sama taho on vastuussa putkiremontin suunnittelusta ja toteutuksesta. Tämä nopeuttaa remontin valmistelua noin vuoden verran. KVR-mallilla voidaan helpommin varmistaa budjetin ja aikataulun pitävyys, ja taloyhtiö tietää putkiremontin hinnan ennen suunnittelua ja suurempia investointeja, Remonttipartion asiakkuuspäällikkö Jaakko Hartikainen kertoo.

– Olemme myös sopineet taloyhtiöiden kanssa putkiremontin indeksiehdosta, jonka avulla materiaalikustannusten nousu on kaikille osapuolille turvallinen – urakkatarjoukset pysyvät maltillisina eikä urakoitsija joudu työmaan aikana taloudellisiin ongelmiin. Kaikilla näillä toimilla lisätään vakautta ja minimoidaan riskejä, Hartikainen lisää.

Taloyhtiöt pyrkivät itsenäisemmiksi energianhankinnassaan

Energiansäästön ja hiilineutraaliuden tavoitteet ohjaavat Suomessakin toimia, joilla autetaan taloyhtiöitä pienentämään energialaskuaan. Trendinä on irtautua kaupallisen energian ostamisesta ja suuntautua enemmän itsenäiseksi, jolloin energiaa saadaan ns. omakustannehintaan. Tällaisia järjestelmiä on kehitetty muun muassa hukkaenergian talteenotossa.

– Siksi putkiremonttien yhteydessä halutaan nyt usein siirtyä kaukolämmöstä maalämpöön sekä täydentää sitä lämmön talteenotolla ja aurinkoenergiaratkaisuilla, Hartikainen jatkaa.

Ari Saartoala, toimitusjohtaja
Remonttipartio Oy, 0400 836 017, ari.saartoala@remonttipartio.fi

Jaakko Hartikainen, asiakkuuspäällikkö
Remonttipartio Oy, 050 518 9888, jaakko.hartikainen@remonttipartio.fi

Remonttipartio Oy:n toimitusjohtaja Ari Saartoala.

re:mount
Sentnerikuja 5
00440 Helsinki

re:mount on Suomen johtavia korjausrakentamiseen keskittyvä yrityksiä. re:mountin muodostavat vuokratalojen korjaamiseen keskittyvä Renevo Oy ja taloyhtiöiden putkiremontteihin keskittyvä Remonttipartio Oy. Molemmat yhtiöt toimivat pääkaupunkiseudulla ja Renevo lisäksi Lahden ja Jyväskylän alueilla. re:mountin periaatteena on parantaa kestävästi korjausrakentamisen laatua, käyttäjien olosuhteita sekä kiinteistövarallisuuden arvoa – tehdä entisestä parempaa.

Yhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto oli vuonna 2022 noin 86 miljoonaa euroa. Niiden palveluksessa on noin 220 korjausrakentamisen ammattilaista. re:mountin omistus on todella kasvollinen – yli viisikymmentä henkilöstön jäsentä on siinä osakkaina. Pääomistaja on sijoitusyhtiö Adelis Equity Partners.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta re:mount

Vantaalainen taloyhtiö ajautui kriisiin, kun remonttilainaa ei myönnetty – ratkaisun toi KVR-urakan kiinteä hintalappu29.2.2024 08:00:00 EET | Tiedote

Taloyhtiöiden korjausurakoiden rahoitushaasteet yleistyvät jopa pääkaupunkiseudulla. Kokonaiset kerrostaloalueet ovat perusparannusten tarpeessa, ja urakoiden lykkääminen on riski kiinteistöjen arvolle. Taloyhtiö Vantaan Havukoskella ei saanut rahoitusta hankkeilleen, kunnes pitkällisten vaiheiden jälkeen urakat päätettiin jaksottaa ja putkiremontti toteuttaa KVR-urakkana.