Renevo Groupista tuli re:mount – Suomen suurimpiin kuuluva korjausrakentaja vauhdittaa kasvustrategiaansa

LEHDISTÖTIEDOTE 31.3.2023 – Korjausrakentaja Renevo Group saavutti tavoitteensa vuonna 2022 ja vauhdittaa kasvustrategiaansa – konsernin nimi on jatkossa re:mount ja sen uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty Iisakki Koski.
Ari Saartoala (vasemmalla), Iisakki Koski, Arttu Liukku. Kuvaaja: Niko Jekkonen

Pääkaupunkiseudulla, Lahdessa ja Jyväskylässä taloyhtiöiden ja vuokrataloyhtiöiden remontteihin keskittyvä Renevo Group on 31.3. lähtien nimeltään re:mount. Nimenmuutos liittyy konsernin kasvustrategiaan.

– Haluamme luoda brändin, joka erottuu korjausrakentamisen markkinoilla. Uusi nimemme re:mount kuvaa sekä toimialaamme että tahtotilaamme, jossa Suomen kiinteistövarallisuudesta huolehditaan jatkossa kestävästi, kertoo konsernin hallituksen puheenjohtaja Kari Virta.

Vahva tulos vaativassa toimintaympäristössä

Konserni jatkoi kasvuaan vuonna 2022 huolimatta toimintaympäristön haasteista. Sen pro forma -liikevaihto ylsi 86,1 miljoonaan euroon ja liikevoitto (EBITA) 7,0 miljoonaan euroon. Korjausrakentaminen on henkilötyövaltaisempaa kuin uudisrakentaminen, joten rakennusmateriaalien hintojen nousulla oli ainoastaan rajalliset vaikutukset vuoden 2022 kannattavuuteen.

re:mount-konserni koostuu Renevo Oy:stä ja vuonna 2022 ostetusta Remonttipartio Oy:stä. Konsernin pääomistaja on pääomasijoitusyhtiö Adelis Equity Partners. Sen lisäksi re:mountilla on yli 50 henkilöstöomistajaa sekä konsernissa että molemmissa tytäryhtiöissä.

Konsernin uudeksi toimitusjohtajaksi 31.3. alkaen Iisakki Koski

re:mount vauhdittaa kasvuaan myös vahvistamalla johtoaan. Talousjohtajana vuoden 2022 kesästä lähtien toiminut Iisakki Koski aloittaa konsernin toimitusjohtajana 31.3.2023. Tehtävää oman toimensa ohella tähän saakka hoitanut Arttu Liukku jatkaa Renevo Oy:n toimitusjohtajana ja Ari Saartoala Remonttipartion toimitusjohtajana.

– Hallitus on nimittänyt Iisakin toimitusjohtajaksi tehtävänään konsernin kasvustrategian johtaminen. Iisakki siirtyy sujuvasti talousjohtajan roolista toimitusjohtajaksi, ja tehtävää tähän saakka ansiokkaasti johtanut Arttu jatkaa Renevo Oy:n liiketoiminnan kasvattamista. Meillä on nyt Iisakissa, Artussa ja Arissa johtokolmikko, joka edustaa vahvaa osaamista, kokemusta ja kasvuhalua, Kari Virta toteaa.

Kasvustrategia perustuu tarkkaan keskittymiseen

re:mount tutkii kasvumahdollisuuksia sekä maantieteellisen laajenemisen että palveluvalikoiman vahvistamisen kautta. re:mount pyrkii sekä orgaaniseen kasvuun että arvioi yritysostoja.

– Missiomme on tehdä entisestä parempaa. Se tarkoittaa korjausrakentamisen laadun, käyttäjien olosuhteiden ja kiinteistövarallisuuden arvon parantamista sekä kestävän kehityksen ratkaisujen hyödyntämistä. Haluamme kasvaa Suomen johtavaksi korjausrakentajaksi, Iisakki Koski sanoo.

– Tilauskantamme ja tarjouspyyntöjen määrä kertovat hyvästä suhdanteesta korjausrakentamisessa. Konserniyhtiömme Renevo ja Remonttipartio ovat molemmat tarkasti erikoistuneita ja johtavia yrityksiä omilla palvelualueillaan valitsemissaan asiakkuuksissa – eli kasvukeskusten korjausikään tulleissa taloyhtiöissä ja vuokrataloyhtiöissä. Seuraamme koko ajan aktiivisesti hyvin johdettuja, samalla tavalla erikoistuneita ja kannattavia yhtiöitä, Koski jatkaa.

Kari Virta, hallituksen puheenjohtaja, re:mount-konserni,

Iisakki Koski, toimitusjohtaja, re:mount (31.3. lähtien),
iisakki.koski@remount.fi, 040 824 0029

Arttu Liukku, toimitusjohtaja, Renevo Group Oy (31.3. saakka) sekä Renevo Oy,
arttu.liukku@renevo.fi, 040 483 9669

Ari Saartoala (vasemmalla), Iisakki Koski, Arttu Liukku. Kuvaaja: Niko Jekkonen
Iisakki Koski, toimitusjohtaja, re:mount. Kuvaaja: Niko Jekkonen
Juuso Heikkinen, Remonttipartio. Kuvaaja: Niko Jekkonen
Remonttipartion Juuso Heikkinen ja asukas Aki Hauru. Kuvaaja: Niko Jekkonen
Kimmo Kallinen, Remonttipartio. Kuvaaja: Niko Jekkonen
Renevon Arto Pussinen ja Cristian Munoz-Konnu. Kuvaaja: Niko Jekkonen
Renevon Tommy Etokari. Kuvaaja: Niko Jekkonen

re:mount
Sentnerikuja 5

re:mount-konserni lyhyesti

re:mount-konserniin kuuluvat korjausrakennusyritykset Renevo Oy ja Remonttipartio Oy. Konsernin pääomistaja on pääomasijoitusyhtiö Adelis Equity Partners, ja sillä on lisäksi yli 50 henkilöstöomistajaa.

www.remount.fi

Renevo Oy

Renevo on vuonna 2012 perustettu rakennusalan urakointi­yritys, joka keskittyy suurten kiinteistönomistajien hallitsemien vuokra-asuntokohteiden korjausrakentamiseen. Toimipaikkamme sijaitsevat Helsingissä, Lahdessa ja Jyväskylässä. Työllistämme lähes 100 ammattilaista ja liikevaihtomme vuonna 2022 oli 49,8 miljoonaa euroa.

www.renevo.fi

Remonttipartio Oy

Remonttipartio on 1993 perustettu taloyhtiöiden putkisaneerauksiin pääkaupunkiseudulla erikoistuva urakointiyritys. Olemme toimineet pitkään omalla nimellämme sekä joitakin vuosia Lehto Groupin putkisaneerauksien liiketoimintayksikkönä. 2022 siirryimme yrityskaupalla osaksi Renevo Groupia. Remonttipartio työllistää 120 sitoutunutta ammattilaista ja liikevaihtomme vuonna 2022 oli 36,3 miljoonaa euroa.

www.remonttipartio.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta re:mount

Vantaalainen taloyhtiö ajautui kriisiin, kun remonttilainaa ei myönnetty – ratkaisun toi KVR-urakan kiinteä hintalappu29.2.2024 08:00:00 EET | Tiedote

Taloyhtiöiden korjausurakoiden rahoitushaasteet yleistyvät jopa pääkaupunkiseudulla. Kokonaiset kerrostaloalueet ovat perusparannusten tarpeessa, ja urakoiden lykkääminen on riski kiinteistöjen arvolle. Taloyhtiö Vantaan Havukoskella ei saanut rahoitusta hankkeilleen, kunnes pitkällisten vaiheiden jälkeen urakat päätettiin jaksottaa ja putkiremontti toteuttaa KVR-urakkana.