Restamax ja Smile solmivat uuden 100 miljoonan euron arvoisen henkilöstöpalvelusopimuksen

Restamax Oyj ja Smile Henkilöstöpalvelut Oy ovat solmineet uuden henkilöstöpalvelusopimuksen, jonka ostovelvoite sopimuskaudelle on yhteensä 100 miljoonaa euroa. Sopimuksen myötä Smile vastaa jatkossa Restamax-yhtiöiden henkilöstövuokraus-, suorarekrytointi- ja palkanmaksupalveluista. Sopimuksen on arvioitu kestävän vuoteen 2024 asti.

Kuvassa Smile Henkilöstöpalvelut Oy:n toimitusjohtaja Sami Asikainen (vas.) ja Restamax Oyj:n toimitusjohtaja Aku Vikström (oik.).

–  Uusi sopimuksemme Smilen kanssa luo hyvän ja turvallisen pohjan Restamaxin tehokkaalle toiminnalle sekä varmistaa työvoiman saatavuuden kasvavassa liiketoiminnassamme. Laadukkaan työvoiman varmistaminen ja sitouttaminen vaatii entistä tiiviimpää yhteistyötä sekä molempien osapuolten panosta, kommentoi Restamaxin toimitusjohtaja Aku Vikström.

Uusi henkilöstöpalvelusopimus on luontaista jatkoa Smilen ja Restamaxin toimivalle ja pitkään jatkuneelle henkilöstöpalveluyhteistyölle.

– Hienoa, että yhteistyömme jatkuvuus on varmistettu useaksi vuodeksi eteenpäin. Restamaxin ja Smilen yhteistyö on hyvä esimerkki modernista yhteistyömallista, jossa töiden jako on selkeää ja yhteistyö lisää molempien yhtiöiden kustannustehokkuutta. Olemmekin laajentaneet Restamaxin kanssa luodun yhteistyömallin onnistuneesti myös muille ravintola-alan sekä teollisuuden ja rakentamisen asiakkaillemme, toteaa Smile Henkilöstöpalveluiden toimitusjohtaja Sami Asikainen.

Restamax ilmoitti 15.3.2018 selvittävänsä tytäryhtiönsä Smile Henkilöstöpalvelut Oy:n listaamista Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle ja 11.6.2018 jatkavansa selvitystyötä muun muassa tapaamalla potentiaalisia uusia sijoittajia.

Jarno Suominen, talousjohtaja, Restamax Oyj, puh. +358 40 721 5655
Sami Asikainen, toimitusjohtaja, Smile Henkilöstöpalvelut Oy, puh. + 358 40 700 9915

www.smilepalvelut.fi

Restamax Oyj on vuonna 1996 perustettu suomalainen ravintola-alan palveluihin ja henkilöstövuokraukseen erikoistunut konserni. Vuonna 2013 ensimmäisenä suomalaisena ravintolatoimijana NASDAQ Helsinkiin listautunut pörssiyhtiö on kasvanut voimakkaasti koko historiansa ajan. Konsernin yhtiöihin kuuluu noin 220 seurustelu- ja ruokaravintolaa, yökerhoa sekä viihdekeskusta eri puolilla Suomea. Yhtiöllä on ravintolatoimintaa myös Tanskassa. Yhtiön tunnettuja ravintolakonsepteja ovat mm. Stefan's Steakhouse, Viihdemaailma Ilona, Classic American Diner ja Colorado Bar & Grill. Restamax Oyj:n vuoden 2017 liikevaihto oli 185,9 miljoonaa euroa ja käyttökate 22,4 miljoonaa euroa. Konserni työllistää sesongista riippuen noin 3 500 henkilöä kokoaikaiseksi muutettuna. Restamaxin tytäryhtiö Smile Henkilöstöpalvelut Oy työllistää kuukausittain noin 9 000 työntekijää.

Smile on vuonna 2002 perustettu valtakunnallinen henkilöstöpalveluyritys, joka välittää työvoimaa yli 1 200 yritykselle ympäri Suomen ja työllistää kuukausittain noin 9 000 osaajaa. Tarjoamme työntekijöillemme ja asiakkaillemme toimialakohtaiset ja asiantuntevat palvelut. Meiltä löytyy ammattilaiset muun muassa hotelli-, ravintola- ja catering-alalle, tapahtumiin ja promootioihin, rakentamiseen ja teollisuuteen, logistiikkaan ja kunnossapitoon, lääkäripalveluihin sekä koulutus- ja suorarekrytointipalvelut. Smilen vuoden 2017 liikevaihto oli 75,6 miljoonaa euroa ja yhtiö on kasvanut vahvasti.